LSnuitje schreef:Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden over mijn petries. Ik heb ze 2 jaar, ze lopen ontzettend stug en zakken in waardoor er lelijke plooien in komen.
Zoals ik recent al in een ander topic schreef: dat komt omdat ze te hoog worden aangemeten. Vooral een bepaalde bekende winkelketen waarvan de naam met een D is daar een ster in. Onder het mom van “ze zakken nog 2 cm in, dus meten we 2 cm hoger aan”. Met als gevolg dat de nieuwe laarzen tot in de knieholte komen. Tijdens het rijden moet je het been wat buigen, maar ja, daar zit dan die laars. Hierdoor wordt er druk uitgeoefend op de bovenkant van de laars (en krijgt de ruiter blaren en schuurplekken). En dan is het buigen of barsten, en heeft als gevolg dat de laars gaat inzakken. Het is normaal dat er plooien komen rondom de enkel, maar een laars mag niet inzakken, en al helemaal niet als het een laars met een balein is (daarom zit die balein erin).
Mijn 8 jaar oude Derby’s (met rits) zijn inmiddels bijkans tot op de draad versleten, maar zijn niet ingezakt. Maar die zijn dan ook keurig 2 vingerbreedtes onder de knieholte aangemeten (bij een gebogen been).