Ervaring met Petrie laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Agile

Re: Ervaring met Petrie laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:57

Heb 2 paar petries en vind het prima laarzen. Inlopen duurt wel lang maar ze gaan ook lang mee. Na 9 jaar en een nieuwe hak is mijn eerste paar nu wel een beetje op. Andere paar heb ik nu 5 jaar en is nog heel mooi. Sinds kort ook een paar de niro's, die hoeven inderdaad niet ingelopen te worden.
Over kwaliteit hoor je altijd verschillende verhalen, maar als je je laarzen goed verzorgd en een beetje voorzichtig mee bent kun je er lang mee doen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:00

Mijn petries waren een hel om in te lopen, heel stroef leer, maar eens ze ingelopen zijn: zalig!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:04

LSnuitje schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden over mijn petries. Ik heb ze 2 jaar, ze lopen ontzettend stug en zakken in waardoor er lelijke plooien in komen.

Zoals ik recent al in een ander topic schreef: dat komt omdat ze te hoog worden aangemeten. Vooral een bepaalde bekende winkelketen waarvan de naam met een D is daar een ster in. Onder het mom van “ze zakken nog 2 cm in, dus meten we 2 cm hoger aan”. Met als gevolg dat de nieuwe laarzen tot in de knieholte komen. Tijdens het rijden moet je het been wat buigen, maar ja, daar zit dan die laars. Hierdoor wordt er druk uitgeoefend op de bovenkant van de laars (en krijgt de ruiter blaren en schuurplekken). En dan is het buigen of barsten, en heeft als gevolg dat de laars gaat inzakken. Het is normaal dat er plooien komen rondom de enkel, maar een laars mag niet inzakken, en al helemaal niet als het een laars met een balein is (daarom zit die balein erin).

Mijn 8 jaar oude Derby’s (met rits) zijn inmiddels bijkans tot op de draad versleten, maar zijn niet ingezakt. Maar die zijn dan ook keurig 2 vingerbreedtes onder de knieholte aangemeten (bij een gebogen been).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:28

Ik vind de Petrie Perfect een supergoede laars. Gaan meer dan 10 jaar mee (bij mij zelfs meer dan 15 jaar).
Maar helaas worden de modellen zonder rits niet meer gemaakt. Hoe de modellen met rits zijn weet ik niet.

Vandaag geïnformeerd naar LIpica, maar dat is me afgeraden wegens toch mindere kwaliteit. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:58

Ik heb zowel petrie al de niro als ariat gehad.
Ik zweet bij Petrie en Ariat. Bij petrie heb je enorm veel keus uit modellen, maten en kleuren en hard/zacht. Ik heb zowel harde als zachte petries en na 10 min lopen zaten de zachten als gegoten. Ariat zit gewoon super comfi.
Mijn de niro's raakten erg snel beschadigd terwijl ik ze enkel met wedstrijden aanhad en pas aantrok voor ik erop ging. De comfort van de niro was wel hoog.

Obrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:40

Petries zijn verschrikkelijk om in te lopen en duurt ook niet heel erg kort maar daarna zitten ze geweldig!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:41

Haha inderdaad dat inlopen zeg. Daarna hebben ze bij mij twee jaar in de kast gestaan. Maar ze zitten geweldig en gaan super lang mee en zijn van super kwaliteit.

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:56

Mijn Petries, Olympic heb ik al een jaar of 6 aan. Wel een paar keer nieuwe ritsen er in laten zetten verder blijven ze prima. Ik heb er wel hakjes in liggen ivm blaren in mijn knieholten. Olympic is ook een harde laars. Ze zaten na een paar weken fijn. Ik wissel ze nu af met laarzen van Lipica. Als je die onderhoudt is daar ook niks mis mee.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:15

Ik heb ook altijd petries gehad.
Mijn huidige paar heb ik ook al jaren maar hebben ook niet veel te lijden omdat ik ze eigenlijk altijd als 'net' paar heb gehouden dus voor wedstrijd e.d.
Inlopen was wel even een dingetje maar met die hakjes er bij in was het goed te doen.

Helaas staan ze nu al anderhalf jaar werkloos in de kast.
Heb een operatie aan mijn voet gehad en sindsdien kan ik ze niet meer zo verdragen.

TS, hoe smal is je kuit? ook nog lange benen toevallig ?
Misschien zijn die van mij wat voor jou om over te nemen:)

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:17

Ik heb de Petrie Anky al een jaar of 5 en ben hier heel tevreden van, zien er nog steeds als nieuw uit!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:48

Het enige waar Petrie meer aandacht aan mag besteden is de zool, ik loop de hakken van Petrie in 3 maanden af en laat ze dan verzolen en dan gaan ze 5 jaarm ee

barbaravw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:56

Ik ben nu al een tijdje petrie's ! Ben zo blij ermee, ze slijten een stuk minder snel en ik heb smalle kuiten maar wel vrij lang ze zitten helemaal super!

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:46

Zeer tevreden, goede prijs/kwaliteit verhouding.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:08

Ik heb petries Athene en olympic over beide erg te spreken olympuc is wel wat stugger dus kan ik niet lang op lopen maar met rijden vind ik t wel erg fijn