Aansprakelijkheid dierenarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Aansprakelijkheid dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:27

Zoals ik het lees was de kogel al dik toen de arts er de eerste keer een spuit inzette. Voor een bacterie in het gewricht heb je maar een heel klein wondje nodig wat je niet eens hoeft te zien.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:46

Hij geeft zelf al aan dat de kosten later besproken worden, wacht dit eerst rustig af en overleg het met hem.

CoreMeltdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 00:55

Sorry dat een reactie even op zich heeft laten wachten, maar mijn merrie is vandaag succesvol geopereerd geweest.
Voor de duidelijkheid; ik verwijt de DA niets, helemaal niets.

De DA heeft zelf meteen aangeboden om het merendeel van de kosten op zich te nemen: ik zou enkel de kosten van de medicatie moeten betalen, met zelfs een maximum bedrag. Dat bedrag ligt 5x lager dan de eigenlijke totale kosten (operatie, medicatie, stalling, verzorging, ...). Hij is superfair geweest en wil volledig zijn verantwoordelijkheid opnemen.

Dit bewijst me alleen maar dat ik een topDA heb, die het welzijn van het paard altijd voorop zet! En daarbij ook graag zijn klanten tevreden houdt :).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 01:06

Jij hebt idd een top da. Dat heeft hij heel netjes afgehandeld.

En nu lekker focussen op herstel, veel beterschap met je paard :)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:39

Super goed!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:22

CoreMeltdown schreef:
Maar een infectie komt er toch alleen maar doordat er vuil ergens naar binnen kan? Mijn merrie heeft sinds ze bij mij stond (februari) nooit een schrammetje op dat been gehad. Of is dit nu te simplistisch gedacht van mij?

Ik heb dus niets om op terug te vallen ...

Even om hier op terug te komen een infectie hoeft niet altijd van buiten te komen. Door irritatie kan er ook een steriele ontsteking voor komen.

Top dat je da het zo geregeld heeft. En zo te lezen heeft hij de wond goed ontsmet zo ontsmetten wij ook altijd bij operaties of puncties.

Hoe gaat het met het paard?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:23

Heel netjes van de dierenarts. Al vindt het niet meer dan normaal en zou het vanzelfsprekend moeten zijn.

Ik ben van mening dat gemaakte fouten financieel zo ie zo door de dierenarts voor eigen rekening zou moeten komen. Hiervoor is hij ook verzekerd lijkt me.
Je zit al met een dier dat ziek is en behoorlijk last ondervind (of zelfs overlijdt...) in geval van foutieve diagnose/behandeling en dan ook nog eens de extra kosten van deze fout verhalen op de klant.... Ik vat dat niet....
Teveel mensen denk ik die het gewoon maar accepteren en betalen en hierdoor "normaal" is geworden.

Zelf ook eens aan de hand gehad. Foutieve diagnose (heel snel waarbij ik direct al had, hoe kun je dat nu al concluderen) en waar ik al bang voor was, sloeg de behandeling niet aan.
Na nog eens 2 bezoeken (plus medicatie) had ie een andere diagnose (dat wat ik als leek al dacht...) en een ander behandelplan.
En overal fijn voor rekenen natuurlijk...
Geen excuus helemaal niets.. Zonder blikken of blozen....
Vraag je uitleg, krijg je geen zinnig antwoord en wordt het allemaal weggewuifd...
Zit anders wel met een dier dat 4 weken langer onnodig pijn heeft gehad en mijn portomonee ook....
Kosten 4x hoger dan wanneer meneer de DA verder had gekeken dan zijn neus lang was en de juiste onderzoeken gedaan zou hebben eer hij de diagnose stelde...
Maar ja, je bent een leek en denkt de DA te kunnen vertrouwen op zijn oordeel (ook al twijfel je eraan en zeg je dat....)
Na een aantal klote ervaringen vertrouw ik niet meer zomaar op een dierenarts en zal ik me ook niet meer laten klemlullen.

In andere vakken en sectoren is het wel heel normaal dat "fouten" niet door de klanten betaald worden.
Er wordt of gratis herleverd of gecrediteerd.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:08

jes_sira schreef:
Heel netjes van de dierenarts. Al vindt het niet meer dan normaal en zou het vanzelfsprekend moeten zijn.

Ik ben van mening dat gemaakte fouten financieel zo ie zo door de dierenarts voor eigen rekening zou moeten komen. Hiervoor is hij ook verzekerd lijkt me.
Je zit al met een dier dat ziek is en behoorlijk last ondervind (of zelfs overlijdt...) in geval van foutieve diagnose/behandeling en dan ook nog eens de extra kosten van deze fout verhalen op de klant.... Ik vat dat niet....
Teveel mensen denk ik die het gewoon maar accepteren en betalen en hierdoor "normaal" is geworden.

Zelf ook eens aan de hand gehad. Foutieve diagnose (heel snel waarbij ik direct al had, hoe kun je dat nu al concluderen) en waar ik al bang voor was, sloeg de behandeling niet aan.
Na nog eens 2 bezoeken (plus medicatie) had ie een andere diagnose (dat wat ik als leek al dacht...) en een ander behandelplan.
En overal fijn voor rekenen natuurlijk...
Geen excuus helemaal niets.. Zonder blikken of blozen....
Vraag je uitleg, krijg je geen zinnig antwoord en wordt het allemaal weggewuifd...
Zit anders wel met een dier dat 4 weken langer onnodig pijn heeft gehad en mijn portomonee ook....
Kosten 4x hoger dan wanneer meneer de DA verder had gekeken dan zijn neus lang was en de juiste onderzoeken gedaan zou hebben eer hij de diagnose stelde...
Maar ja, je bent een leek en denkt de DA te kunnen vertrouwen op zijn oordeel (ook al twijfel je eraan en zeg je dat....)
Na een aantal klote ervaringen vertrouw ik niet meer zomaar op een dierenarts en zal ik me ook niet meer laten klemlullen.

In andere vakken en sectoren is het wel heel normaal dat "fouten" niet door de klanten betaald worden.
Er wordt of gratis herleverd of gecrediteerd.

Gelukkig bestaan ook oprechte dierenartsen, en deze DA heeft het met ts netjes opgelost en inderdaad zijn verantwoording genomen :)

@jes_sira : inderdaad helaas het kan ook andersom... en ik deel ook dezelfde ervaring dat jij hier beschreven heb, alleen het foutieve diagnose/behandeling had geleid tot een onnodig lijdensweg en mijn merrie kon niet gered worden en moest ingeslapen worden |(

Wij hadden dit niet geaccepteerd en momenteel loopt een rechtzaak waardoor alles tot de bodem uitgezocht wordt door een deskundig aangesteld door het hof.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:40

Ik heb een hoop gezeik gehad met een wondje wat niet gezien was en was gaan ontsteken...da gekomen, paard had ontzettende pijn..bleek al einschuss te zjn..da had dat niet meegenomen in diagnose en gaf pijnstiller en ontstekingsremmer, de erna dik been, ik opperde de angst voor einschuss...maar dat was niet zo zei hij..

Dag later nog dikker been, mega dik dus...en toen moest ik naar de kliniek voor een peesbeschadiging te laten onderzoeken :? Paard komt van trailer en dze da roept meteen, ik zie het al einschuss.

Paard heeft week op kliniek gestaan met slechte prognose...1000 euro armer.

En ik kreeg vrolijk nog een rekening van 500 euro van de eerste dierenarstenkliniek..
Voor eerste consult waar ze meteen een spoedconsult van hadden gemaakt, omdat ik zei heeft geen spoed maar wel graag voor het einde van de ochtend :+ en kosten voor geven verkeerde AB die was nl voor koeien en niet voor paarden, dan kosten voor 2 e bezoek en telefonisch consult..alle bezoeken en consulten waren waardeloos..

Discussie met DA die het overigens heel erg vond hoor...maar toch fakturen gekregen.

Heel erg boos opgebeld en heb alleen de medicijen betaald...ga er dus nooit meer heen...

Paard heeft half jaar ellende gehad en gelukkig na 2 jaar geen dik been meer...wel een jaar later ineens toch dik, andere da vertelde dat het een zwakte lymfevat is geworden..

Altijd assertief zijn, ik heb meemalen mee gemaakt dar fakturen erg creatief worden opgemaakt.

CoreMeltdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:57

Misschien nog een kleine update na een week: het gaat nog steeds de goede kant uit met mijn merrie, maar de DA wil nog steeds geen uitspraken doen over de toekomst. Ik moet er dus mee rekening houden dat de kans bestaat dat ik nooit meer met haar zal kunnen rijden. Maar we hopen op het beste!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:48

Hoe gaat het nu met je paardje?

Ik heb stil meegelezen maar ben benieuwd :)

CoreMeltdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 09:24

Ze mag vandaag naar huis. Ze heeft dus een 20 dagen op de kliniek gestaan. Ze mankt nog wel heel hard en er zijn blijvende vergroeiingen aan de kogel. De DA denkt wel dat ze met maanden revalidatie nog recreatief kan bereden worden. Ze is wel veel afgevallen en kijkt superzielig, dus ik hoop dat we ze snel terug in orde krijgen!