Hoe laarzen mooi en soepel houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Hoe laarzen mooi en soepel houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:17

Als ik gereden heb met mijn botten, gebruik ik leermelk van Decathlon. Deze doe ik op een doekje en wrijf er over zodat al het vuil & zweet van mijn paard van mijn botten komt. Op deze manier blijven ze goed er uit zien. 1x in de maand of 2 maanden poets ik ze volledig met schoensmeer

TTRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:55

Na het rijden maakte ik ze altijd schoon met een vochtige doek. Daarmee haalde ik al het vuil weg. Vervolgens deed ik twee keer per maand heel de laars invetten met leermelk.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:08

Met een vochtig doekje afnemen. Droog laten worden. En dan insmeren met 'shoeboy's exclusieve schoencreme'. Onlangs van de schoenmaker gekregen en zelfs onze hele oude doffe laarzen gingen weer glimmen. Het schoensmeer voedt het leer ook. http://webshopdeleest.nl/winkel/gladlee ... sive-care/ En daarna met een zacht doekje oppoetsen.

FelinevdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:55

Skittlez schreef:
Ik maak mijn laarzen altijd schoon met een babydoekje, maar je kan ook schoensmeer gebruiken..
werkt ook heel goed :D

Ja ik ben ook gek op baby doekjes zeker met dit weer zijn ze zo vies van de bak > modder je kent het wel ! Ik hou echt van mijn laarzen dus verzorg ze heel goed :) met baby doekjes dus ;) en af en toe even mee naar huis voor uitgebreide beurt helemaal schoon > doekjes > schoensmeer. Of voor wedstrijd

Nomi_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:08

Ik doe altijd eerst helemaal schoonmaken met water, dan afdrogen, dan schoenpoets opdoen en laten intrekken, en dan voor de mooi met een glanssponsje overheen.

BeTheMadman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:21

Ik heb het een keer geprobeert met bijenwas. Don't try this at home. :S xD

ilseilse2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:34

Regelmatig invetten vooral, en goed schoonmaken na gebruik

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:32

Lederdoekjes