Als ik gereden heb met mijn botten, gebruik ik leermelk van Decathlon. Deze doe ik op een doekje en wrijf er over zodat al het vuil & zweet van mijn paard van mijn botten komt. Op deze manier blijven ze goed er uit zien. 1x in de maand of 2 maanden poets ik ze volledig met schoensmeer
TTRS
Geplaatst: 06-11-15 12:55
Na het rijden maakte ik ze altijd schoon met een vochtige doek. Daarmee haalde ik al het vuil weg. Vervolgens deed ik twee keer per maand heel de laars invetten met leermelk.
blauwdruivje
Geplaatst: 06-11-15 13:08
Met een vochtig doekje afnemen. Droog laten worden. En dan insmeren met 'shoeboy's exclusieve schoencreme'. Onlangs van de schoenmaker gekregen en zelfs onze hele oude doffe laarzen gingen weer glimmen. Het schoensmeer voedt het leer ook. http://webshopdeleest.nl/winkel/gladlee ... sive-care/ En daarna met een zacht doekje oppoetsen.
FelinevdBerg
Geplaatst: 08-11-15 21:55
Skittlez schreef:
Ik maak mijn laarzen altijd schoon met een babydoekje, maar je kan ook schoensmeer gebruiken.. werkt ook heel goed
Ja ik ben ook gek op baby doekjes zeker met dit weer zijn ze zo vies van de bak > modder je kent het wel ! Ik hou echt van mijn laarzen dus verzorg ze heel goed met baby doekjes dus en af en toe even mee naar huis voor uitgebreide beurt helemaal schoon > doekjes > schoensmeer. Of voor wedstrijd
Nomi_Luna
Geplaatst: 08-11-15 23:08
Ik doe altijd eerst helemaal schoonmaken met water, dan afdrogen, dan schoenpoets opdoen en laten intrekken, en dan voor de mooi met een glanssponsje overheen.