Gewone leren rijlaarzen zonder rits.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Gewone leren rijlaarzen zonder rits.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:08

Ik heb Derby Polo's. Kwaliteit is goed, maar voetbed van Petries is echt vele malen beter. In mijn geval alleen maar goed, loop ik er niet te veel op en hou ik mijn Wedstrijd laarzen iig mooi.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 15:35

flemminghfan schreef:
De soft jumper is ook een zachte laars daardoor ziet deze laars er sneller oud en veel gedragen uit. Maar sluit als een kous om je been en daardoor zeer geliefd bij de springruiter.
De topper houdt z'n vorm veel langer en leer is ook heel anders dan de super jumper of de soft jumper.

En waar is dat mee te vergelijken? met de Perfect? Of de Cavallo Winner? Of de Petrie Standaard?

Adelinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:42

Ik heb vorig jaar nog bij het tentenkamp van de hyporama petries zonder rits gekocht, dit was het model elite. Was natuurlijk wel in Rotterdam die nu weg is, maar misschien heeft één van de andere hypo´s nog dit model in jouw maat...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:47

En de cavallo Weltmeister? die kom je nieuw ook nog wel tegen op marktplaats.
Alleen die hebben niet zo'n mooie dressuurboog of wel?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:48

Adelinde schreef:
Ik heb vorig jaar nog bij het tentenkamp van de hyporama petries zonder rits gekocht, dit was het model elite. Was natuurlijk wel in Rotterdam die nu weg is, maar misschien heeft één van de andere hypo´s nog dit model in jouw maat...

Ik heb inderdaad ook bij het tentenkamp kalfsleren petrie grand prix laarzen gekocht. Paar jaar geleden inmiddels. Maar als je geluk hebt met je maten, kun je daar voor een leuke prijs goede laarzen scoren...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:56

Ik heb zelf de petrie perfect gehad, maar vond het echt ellendige laarzen. Omdat ze geen rits hadden zaten ze erg wijd bij de enkel. Maar dat hou je zonder rits / veter natuurlijk.
Maar omdat ze zeker in het begin vrij stug zijn was het echt ellendig rijden. Met het inzakken werd het echt een dikke prop bij de enkel.
Heb ze dan ook na een tijdje verkocht en laarzen met rits genomen.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:37

Lipica heeft nog wel laarzen zonder rits hoor de Cambridge zippen kan je met en zonder rits bestellen

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:32

Bij Mr Ed in Maasland hebben ze Derby's zonder rits voor 50 of 125 euro. Je kan ze eens bellen of ze je maat nog hebben. Ze hebben een website dus versturen zal geen probleem zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 11:57

Weet iemand wat die Lipica zonder rits kost en waar je die dan kunt kopen? en hoe is de kwaliteit van lipica, want van wat ik gezien heb is het vooral een modelaars en niet bedoelt voor dagelijks gebruik.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:00

Ik volg dit topic even, ik moet ook nieuwe laarzen alleen hoe meet je nou die drie maten? :o
ik heb maat 45 (ja ik ben een jongen ;) ) alleen meer weet ik niet.
overigens wil ik laarzen zonder rits.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:01

germie schreef:
Weet iemand wat die Lipica zonder rits kost en waar je die dan kunt kopen? en hoe is de kwaliteit van lipica, want van wat ik gezien heb is het vooral een modelaars en niet bedoelt voor dagelijks gebruik.

In het aparte laarzen topic is iemand van Lipica naar Derby gegaan en weet nu al dat ze nooit weer Lipica neemt ivm de kwaliteit. Terwijl ze gewoon tevreden was over Lipica.
Persoonlijk zou ik ze niet zomaar nemen, zeker niet als je je laarzen erg veel draagt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:02

Ik vind lipica heel erg wisselend. Heb bijvoorbeeld meerdere laarzen van hetzelfde model gezien en de ene vindt ik prachtig gesneden en is ook mooi van leerkwaliteit. Maar een andere kan ik weer heel lelijk en slecht vinden. Vind het dus niet constant genoeg om het erop te gokken voor mezelf

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 12:23

Janine1990 schreef:
germie schreef:

In het aparte laarzen topic is iemand van Lipica naar Derby gegaan en weet nu al dat ze nooit weer Lipica neemt ivm de kwaliteit. Terwijl ze gewoon tevreden was over Lipica.
Persoonlijk zou ik ze niet zomaar nemen, zeker niet als je je laarzen erg veel draagt.

En voor de duidelijkheid. Ik heb sinds ik 21 was dus 2 paar rijlaarzen: de Petrie Perfect en de Cavallo Winner. De perfects heb ik diverse keren laten verzolen en die heb ik nog voor nette gelegenheden (ik ben nu bijna 38). De Cavallo winner hebben nog steeds de originele zool en hoewel ik in eerste instantie dacht dat ze wegens de gelijmde hak sneller stuk zouden zijn nog steeds. Deze staan al 5 jaar onder een afdakje in dezelfde luchtvochtigheid/kou/hitte/droogte als buiten, geen regen uiteraard, maar ik loop er wel mee door een blubberig weiland om ze daarna weer af te spuiten en 4 maal per jaar vet ik ze in. Ze worden nu echter toch minder.
Dus ja, laarzen worden veel gebruikt en ik wil dus gewoon weer zoiets voor een normale prijs (duur is echt niet beter is mijn ervaring) wat ook weer gewoon een 10 jaar meegaat.
In tussentijd heb ik Derby softjumper gehad (gingen 2 jaar mee, dus veel te kort) en de plain van Mondoni (zakte compleet in en zag er niet meer uit na slechts 3 maanden, zijn ongeschikt als je sporen draagt). Niets lijkt te kunnen tippen aan de Perfect of de Winner.
Wat ik persoonlijk van Lipica gezien heb is geen kwaliteit maar een mode artikel wat mij niet kon overtuigen. Daarom vraag ik het ook. Ik wil gewoon ouderwetse kachelpijpen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:33

Doelde ook niet zo zeer op een specifiek merk. Maar de verhouding tussen een B en A merk.

Mijn eigen Petrie's (Olympic met rits) staan netjes in een kast in huis. En zijn mooi van een afstandje, zeker als ze gepoetst zijn. Maar het leer is behoorlijk minder geworden in de loop der jaren (4,5 jaar nu). Die behandel ik, buiten het feit om dat ze in huis in een kast staan, net als jij de jouwe behandelt. Niet heel lief dus zeg maar :P
Het zijn best nog wel Kachelpijpen als je vergelijkt met Lipica Polo laarzen.
En als ik mijn Derby Polo met Lipica Polo (ik weet niet wat de echte naam is van dat model), zijn de Lipica's ook wel echt heel erg zacht hoor.

Dus ik denk persoonlijk niet dat Lipica's met die omgang overweg kunnen hoor... Daarbij, vrouw waar ik mijn Derby's heb laten aanmeten, heeft in het verleden ook wel wat Lipica gedaan. Maar die vond de afwerking zeer matig (vaak lijmresten en dergelijke) en is er daarom mee gestopt.

Heb je intussen al naar Petrie gebeld of ze nog zonder rits maken? Of nog ergens wat voorraad hebben? Petrie is in ieder geval Nederlands. Lijkt me de kortste klap.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 12:35

Ik ben aan het rondbellen ;) Maar nog geen resultaat. ;(

Mr. Ed gebeld, die hebben nog wel voetmaat en kuitmaat, maar 4 cm te kort.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-09-15 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:38

Laarzen zonder rits lijken inderdaad helemaal 'uit' te zijn :\

Mensen hebben tegenwoordig toch graag een rits, dan wordt de laars ook vaak smaller bij de enkel.

Ik heb vorig jaar nog laarzen zonder rits bij Cavallo gekocht. Dat lag ook niet standaard in de winkel, stond nog wel in de catalogus dus ik kon ze bestellen :-)

Misschien bij wat verschillende fabrikanten de catalogus doorspitten en zo wat informatie inwinnen?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:43

Ik heb sinds kort laarzen van celeris, relatief onbekend merk nog hier in Nederland.
Die worden volledig op maat gemaakt, volgens mij hebben die ook model(len) zonder rits.
Zijn van kalfsleer, en je kan ze compleet samenstellen zoals je wilt, zitten geen extra kosten aan verbonden.
Heb die van mij vrijwel niet hoeven inlopen/rijden. Zaten gelijk als gegoten.
Misschien is dat nog wat voor je?

http://celeris-nederland.com/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 12:50

Ik heb Petrie gebeld. Ze hebben het gewenste model nog in mijn maat in het magazijn (uiteraard overjarig model), maar het moet via een winkel lopen. Dus prijzen weten ze niet. Ik word teruggebeld. Afwachten dus.

Kalfsleer is niet geschikt voor mijn doeleinden, het is te kwetsbaar helaas. Het is wel enorm mooi. :)
Heb die nog staan voor de wedstrijden die ik niet meer rij (met rits, ben er erg zuinig op), ook een Italiaans merk. Maar ik vind kalfsleer niet geschikt voor dagelijks gebruik. Het gaat dus echt om een laars waarbij je je niet direct schuldig hoeft te voelen als je door de blubber loopt of een stal uitmest. En die dan toch netjes blijven. Daarom ook zonder rits.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 15:13

Helaas, er is niets uitgekomen. Het paar wat ik weet wat er nog in mijn maat is zou 265 euro moeten kosten en dat is veel meer dan de 199 euro wat de catalogusprijs was. Ik ga niet boven een oorspronkelijke catalogusprijs betalen voor een overjarige laars die indien ergens nog gewoon op voorraad 50-125 euro moet kosten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:30

germie schreef:
Helaas, er is niets uitgekomen. Het paar wat ik weet wat er nog in mijn maat is zou 265 euro moeten kosten en dat is veel meer dan de 199 euro wat de catalogusprijs was. Ik ga niet boven een oorspronkelijke catalogusprijs betalen voor een overjarige laars die indien ergens nog gewoon op voorraad 50-125 euro moet kosten.

Huh? Dat snap ik niet helemaal...
Gaat het niet om speciale kosten die ze voor jou moeten maken?

Zeg maar zoals wanneer ik iets van onze leverancier bestel speciaal voor één klant. Dan betaalt die klant ook gewoon de leveringskosten aan ons (of ze de spullen nu komen ophalen of dat ze het nu laten versturen). Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 15:47

Er hoeven voor mij geen kosten gemaakt te worden bij Petrie, want het gaat om een laars die reeds enige jaren geleden als standaardmaat geproduceerd is. Het is een overjarig model wat al enige jaren in opslag ligt. Daar ga ik niet meer voor betalen dan de oorspronkelijke cataloguswaarde. Waar het aan ligt weet ik niet. De mensen en winkels die ik vandaag gebeld heb waren allemaal vriendelijk en behulpzaam. Helaas dus mijn maat niet meer op voorraad. Of dus 1 keer voor een te hoge prijs.

Heb daarom nu besloten om Derby te bestellen. Hopelijk pakt dat merk goed uit, want dat ken ik niet. Heb gebeld met happyhorsedeal en zij kunnen mijn maat leveren. Het lijkt dus gelukt te zijn :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 17:22

Mijn Derby's zijn binnen. Moet ze nog inlopen, maar heb nu 2 keer ermee op het paard gezeten. Ze zien er mooi uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:23

Aah dat is mooi! Dat vraagt natuurlijk om een foto!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 17:58

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:01

Ooh die zien er in ieder geval goed stevig uit!

En troost je, zelfs mijn Polo's waren stug :P Laarzentas kan je natuurlijk verkopen ;) Ik heb er eentje voor mijn wedstrijdlaarzen. Wel zo praktisch dan :)