Paspoort controles wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: Paspoort controles wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:27

Je mag niet starten als je entingen niet op orde zijn, ook niet HC.

In Overijssel worden bij de grotere wedstrijden nog wel eens controle gedaan en op de kampioenschappen. Voor de rest niet eigenlijk.
Ik ben vorig jaar bijna gediskwalificeerd omdat er 1 stempel niet in het paspoort stond, paard was wel netjes geent altijd alleen de DA was 1x vergeten te stempelen. Kreeg gelukkig een waarschuwing en voor de Overijsselse moest de stempel erin staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:29

F_inley schreef:
Die ene x dat ik gecontroleerd werd was ook echt door de knhs ieder paard werd op de chip gecontroleerd ect.

Kan toch veel tijd kosten, dat chip checken... Hier was DA bij keuring zeker 10 min. aan het zoeken.. :D
"Heeft ie em soms uitgepoept ? ". _O- _O-

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:29

Ik rij nu zo'n 14 jaar wedstrijden en ben 1 keer gecontroleerd, dit was op de kampioenschappen. Op de kampioenschappen is het hier meestal steekproefsgewijs en op de gewone wedstrijden eigenlijk nooit.

Tendance

Re: Paspoort controles wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:34

Ik controleer in het buitenseizoen alle paspoorten als ik 1e jurylid ben.
Binnen controleer ik heeeeeel steekproefsgewijs, bijvoorbeeld alle startnummers deelbaar door 5, maar meestal controleer ik binnen niet.
Als ik buiten 2e jurylid ben, dan controleer ik niet.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:37

Hier staat meer info mbt het enten en de "nieuwe" regels.

https://www.knhs.nl/wedstrijden/wedstri ... reglement/

Citaat:
Op 1 april 2015 zij de reglementswijzigingen voor het Algemeen Wedstrijdreglement ingegaan. Deze wijzigingen zijn vastgesteld door de Ledenraad. Hieronder vind je uitleg over de belangrijkste wijzigingen.

Vaccinatiehistorie
Met ingang van 26 juni 2015 wordt bij constatering van een fout in de ent- of meethistorie de combinatie op de betreffende wedstrijd niet meer gediskwalificeerd.

Als er nu onvolledige of incorrecte entingen of eventuele andere fouten in een paspoort worden geconstateerd, zal hiervan melding worden gemaakt in het rapport aan de KNHS en moet de deelnemer dit in orde maken voor deelname aan de volgende wedstrijd. Daarnaast hoeven deelnemers vanaf nu ook geen startpas meer te tonen en is het voor de controle op entingen voldoende wanneer in plaats van de batchsticker het serie/batchnummer van de entstof vermeld wordt. Op het moment dat de deelnemer geen paardenpaspoort kan tonen of er geen enkele entinghistorie in het paspoort is opgenomen dan wordt de combinatie wel gediskwalificeerd. Onderaan de pagina staan de wijzigingen in artikel 47 als aparte download (PDF).