Ik heb voor de wintermaanden van HV polo laarzen tot aan mijn knie. Zijn mooi en heel warm. Ik ga dit jaar ook weer voor een lang model jas. Dan ben ik van boven tot onder in gepakt. Ook een enorme koukleum dus.
Wel eens aan FIR gedacht? Far Infra Red? Daar zijn bodywarmers van, werkt echt. Ook als onderkleding te verkrijgen. Bijvoorbeeld voor motoren, of vissers of duikers (voor duikers moet je nog eisen stellen aan de accu's, dat hoeft bij motorrijden en vissen niet)
Ik lees een aantal dingen die behoorlijk interessant zijn!
Heb bij Bever outdoor inmiddels een lange Didirikson jas gekocht. Wind en waterdicht en daarbij ook goed gevoerd, heerlijk!
De schoenen wordt nog een een dingetje. Ik blijf rond kijken!
Mallootje
Geplaatst: 10-10-15 12:39
Al eens gedacht aan een Mobile Warming jas? Is een softshell jas met verwarmingselementen erin, die je aan- en uitzet met een knopje op je jas. Batterij een nachtje opladen en de hele dag warmte Verder ben ik ook erg blij met mijn SealSkinz sokken.
Mauzzz
Geplaatst: 16-10-15 18:36
Inderdaad lekker werken met laagjes en zeker met thermo ondergoed. Het is echt belangrijk om je romp zo warm mogelijk te houden. Wanneer je romp namelijk koud is zal je lichaam meer energie besteden aan het warmhouden van je romp (ivm organen) en krijg je koude voeten en handen. Goede schoenen met een dikke zool vind ik altijd prettig. En verder een thermoskan met lekkere warme thee meenemen zodat je deze ook lekker ondertussen kunt drinken
Yubine
Geplaatst: 17-10-15 15:37
Thermoshirts en legging onder mijn rijbroek, en 2 of 3 dubbele sokken aan (soms doe ik ook met plastic zakken om je voet + sokken, helpt ook erg goed), een dikke winterjas... Soms had ik het ook gewoon te warm haha