Stalcontract maar van 1 kant getekend, geldig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:50

Ibbel schreef:
Nee, natuurlijk is het niet normaal dat een stal verwacht dat jij gedachten kunt lezen.
Maar jij tekent een contract voor stalling per 1 sep, en ritselt dat je een week eerder al terecht kunt.
Vermoedelijk heeft óf iemand gedacht: oh die weet het al, want die ritselt even een week erbij, heeft dus kennelijk 'een vriendje' óf iemand heeft gedacht: oh, die komt per 1 sep, dan krijg ze die datum de uitleg.

Ze waren op de hoogte dat ik er nog geen uitleg van heb gehad... En wisten allemaal dat ik er een week eerder al stond haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:50

Of het rechtsgeldig is denk ik sowieso niet. Maar het beste kan je even langs het juridisch loket gaan. Dit is gratis en kan zonder afspraak. Of je je geld gaat terug krijgen, alleen als je kan banketstaaf als brugman volgens mij. En zelfs dan zal het een enorm gedoe zijn en zullen ze niet zomaar willen meewerken. Of het die moeite waard is is aan jezelf..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-15 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:52

Shanna schreef:
Of het rechtsgeldig is denk ik sowieso niet. Maar het beste kan je even langs het juridisch loket gaan. Dit is gratis en kan zonder afspraak. Of je je geld gaat terug krijgen, allen als je kan banketstaaf als brugman volgens mij. En zelfs dan zal het een enorm gedoe zijn en zullen ze niet zomaar willen meewerken. Of het die moeite waard is is aan jezelf..

banketstaaf als brugman dat kan ik wel haha, maar vind ik niet de moeite... T is meer voor mn eigen gevoel dat ik wil weten wat wel of niet klopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:53

Het klopt niet, maar het rare is dat zelfbedachte contracten sowieso niet rechtsgeldig zijn. Tenzij door een notaris opgesteld en inderdaad door alle partijen ondertekent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:02

Shanna schreef:
het rare is dat zelfbedachte contracten sowieso niet rechtsgeldig zijn. Tenzij door een notaris opgesteld en inderdaad door alle partijen ondertekent ;)

Hoezo zou een contract door een notaris opgesteld moeten zijn om rechtsgeldig te zijn?
Als alles er goed in staat (waar het om gaat, wie wat waar en tegen welk bedrag), het is niet onder dwang getekend en niet in strijd met de wet, dan is het al gauw geldig volgens mij. Heeft een notaris niets mee van doen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:03

Shanna schreef:
Het klopt niet, maar het rare is dat zelfbedachte contracten sowieso niet rechtsgeldig zijn. Tenzij door een notaris opgesteld en inderdaad door alle partijen ondertekent ;)

TS: dit advies graag negeren, het is namelijk pertinent onjuist.

Julie hebben een overeenkomst, en het feit dat hun handtekening daar niet onderstaat doet daar niet aan af. Ook een mondelinge overeenkomst is immers geldig en bindend alleen lastiger te bewijzen. Neem je verlies en zie het als een les om de volgende keer je handtekening pas te zetten als je weet waar je voor tekent en plaats van aan te nemen of te hopen dat het allemaal wel mee zal vallen en los zal lopen.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:19

Shanna schreef:

Geen verkeerde adviezen geven alsjeblieft. Dit klopt niet, denk dat je in de war bent met akten (die worden door een notaris opgesteld/verleden ten overstaan van een notaris). Partijen kunnen heel goed zelf geldige overeenkomsten sluiten, of het slim is om dit zonder juridische adviseurs te doen, is een tweede aangezien partijen soms rare (niet rechtens afdwingbare) bepalingen opnemen of niet goed inzien wat de bepalingen voor implicaties hebben op hun positie..

Het antwoord op de vraag of tussen partijen een overeenkomst tot stand is gekomen, hangt af van wat beide partijen over en weer hebben verklaard en uit elkaars verklaringen en gedragingen, overeenkomstig de zin die zij daaraan in de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mochten toekennen, hebben afgeleid.

Mbt de hoofdvraag van TS ("is het contract geldig als zij geen van beide versies getekend hebben?"): dat kan, een handtekening is niet per se een vereiste en het zal dus liggen aan de omstandigheden en wat zij in redelijkheid uit jouw verklaringen en gedrag hebben mogen begrijpen.

Amaryllis

Re: Stalcontract maar van 1 kant getekend, geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:01

Omdat het hier vooral gaat over afspraken verplaatst ik het topic van VSW naar TAO.