Paard in de kas: Scheer advies

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:12

Ik schoor mijn merrie altijd het hele lijf kaal en ik heb nooit problemen gehad met het borststuig, alleen rond de ruitijd waren sommige plekjes wat gevoeliger, maar echt onder de borst nooit problemen gehad voor zover ik me kan herinneren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:36

Cowgirl schreef:
Toydoll schreef:
Ik zou als ik jou was, zoals de meeste zeggen, in eerste instantie een jachtpatroon scheren en zonder deken laten staan.

mocht hij het toch nog te warm hebben kan je altijd nog naar deken model gaan.

Geen gepruts met dekens; geen stuiterpaard of gedoe met uitrij/nierdekens en kouvatten enzo als je toch naar buiten gaat, en toch een paard wat prima bruikbaar is.
Enige nadeel is dat het iets minder mooi is (vind ik).

Stuiterpaard? Mijn fjord :') Dat heb ik in 17 jaar nog niet meegemaakt al moet eens de eerste dag zijn natuurlijk. :D

Jachtmodel het wordt.

Ik had ook zo'n luie, helemaal kaal, en toen werd het dus een stuiterpony met vorst in het bos ;-)
Dat doen we dus niet meer XD

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:40

En gewoon even niks doen ?
Wanneer ze op adem zijn ( ook al zijn ze nat , de huid is al droog, alleen de buitenkt is nat) kun je hem toch gewoon in de kas zetten ?
Ik scheer sinds een jaar of 5 helemaal niks meer, zonder deken....
Hij heeft nu met rijden in de binnenbak het heel erg warm en is zeiknat.... ik stap hem op adem en zodra hij op de huid droo is zet ik hem gewoon op stal zonder deken.
Het natte aan de oppervlakt van de vacht droogt vanzelf.
Hij heeft nog noioit 1 kuchje gedaan of verkouden geweest....
Wanneer dit niet werkt kun je altijd nog scheren....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 18:41

Het gaat mij niet zozeer om de arbeid die hij moet doen. Dat doet hij zijn hele leven al met wintervacht zonder enkel probleem.

Het gaat mij meer om de dagen dat hij IN de kas staat en de zon dan schijnt. Dan loopt de tempratuur al snel op en krijgt hij het al warm voor hij nog iets gedaan heeft. Het in je winterjas in de tropen staan effect met kans op oververhitting.

Maar ik moet nog ff wachten omdat hij momenteel niet helemaal fit is vanwege een leverbot besmetting.
Eerst gezond worden voor ik iets ga veranderen.

ElCamino

Re: Paard in de kas: Scheer advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:52

okee...duidelijk, dan gewoon aankijken hoe hij zich houdt.
Een lage streep scheren kan altijd no, en wanneer het niet voldoende is gewoon bredere baan eraf scheren.... kwestie van gaan proberen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 16:32

ElCamino schreef:
okee...duidelijk, dan gewoon aankijken hoe hij zich houdt.
Een lage streep scheren kan altijd no, en wanneer het niet voldoende is gewoon bredere baan eraf scheren.... kwestie van gaan proberen...

Ja zo denk ik nu ook. Afscheren kan altijd...bijplakken niet :P