Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
/ 
Sizzle schreef:Jammer dat het zo asociaal geworden is.
Ik ben ongeveer 8 jaar geleden voor het laatst in NL gestart en toen legde ik mijn rugzakje nog gewoon naast de ingang van de losrij ring.
Myca schreef:Ik heb morgen een wedstrijd en ik zag op weeronline.nl dat het ongeveer 26 graden is als ik moet starten. Als ik dat bij de inschrijving al had geweten, dan had ik me niet opgegeven. Maar nu staan we net als alle andere deelnemers voor een voldongen feit en daardoor werd ik benieuwd wat anderen op Bokt vonden van de temperatuurgrens om in zomertenue te mogen starten.
Myca schreef:@Amiigo, 10 Minuten?
Zonder extra support is het aan proefjes al zoiets en dan nog zeker 20 min. tussen de proefjes en voor mij 40 min. daarvoor. Voor meerderen gaat het om ruim een uur. En dan hebben we het alleen nog maar over de ruiters, voor veel paarden is het zeker zwaarder dan voor hun berijders.
S_en_Z schreef:Dat doorbijten in je jasje heb ik vroeger ook vaker gehoord.. Maar als t boven de 30 graden is train ik niet en wedstrijden start ik dan ook niet. Vind t gewoon niet leuk als paard na 10 min eigenlijk al op is. Vroeger toen k jonger was wel gedaan maar mwoh.. Zo belangrijk vind ik t niet.
Het weer is bijv al hele zomer zo afwisselend dat mn paard constant verhaard. Je kan me niet vertellen dat zon beest t niet bloedheet heeft.
Ashley5760 schreef:Vanaf 20 graden zonder toestemming.
Hoe oudbollig zijn wij paardensporters om nog in 2 lagen (meestal ook nog zweterige stof iig geen high tech anti zweet kleding) gaan sporten boven de 20 graden....
Tijd voor verandering! Helaas zie je vaak "zij rijdt met jasje dan trek ik hem ook aan kleed mooier af", als de KNHS de regels versoepeld is het voor merken ook interessant om nieuwe dingen te gaan ontwerpen... Momenteel is daar reglementair gezien geen ruimte voor.... En wie koopt nu iets wat op wedstrijd toch niet mag..
Zal wel niet jouw bedoeling zijn... Janine1990 schreef:Ashley5760 schreef:Vanaf 20 graden zonder toestemming.
Hoe oudbollig zijn wij paardensporters om nog in 2 lagen (meestal ook nog zweterige stof iig geen high tech anti zweet kleding) gaan sporten boven de 20 graden....
Tijd voor verandering! Helaas zie je vaak "zij rijdt met jasje dan trek ik hem ook aan kleed mooier af", als de KNHS de regels versoepeld is het voor merken ook interessant om nieuwe dingen te gaan ontwerpen... Momenteel is daar reglementair gezien geen ruimte voor.... En wie koopt nu iets wat op wedstrijd toch niet mag..
Genoeg hi-tech te krijgen toch? Als ik even kijk naar Animo bijvoorbeeld. Niet dat ik het geld er voor over heb ofzo![]()
Maar dan krijg je toch weer het verschil tussen zomer en winterkleding?
Daarbij, het idee was toch altijd dat iedereen er zoveel mogelijk hetzelfde uit zag op wedstrijd, om de beoordeling zo eerlijk mogelijk te houden?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij het ziet, zou de KNHS de regels nog verder versoepelen? Ik heb nu namelijk een beetje het beeld van de superhippe hardloopkleding van tegenwoordig.Zal wel niet jouw bedoeling zijn...