Laarzen en brede kuiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:19

Ik heb kuitmaat 39, dat valt op zich nog mee, maar ik heb ook nog eens korte pootjes! Lengte 45. Wat een ramp. Ik heb petries die iets meer dan een voetmaat te groot zijn, dus ik rij met wat dikkere sokken. Ik moet zeggen dat in Duitsland meer te vinden is. Daar heb ik gewoon in de standaard maat een paar laarzen kunnen vinden.
Moet binnenkort op zoek naar nieuwe, want mijn petries slijten door. Maatwerk vind ik eigenlijk te duur, dus het wordt een flinke zoektocht ben ik bang.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 08:32

Loesdau heeft inderdaad ook veel laarzen met kuitmaat 42 en elastiek naast de rits.
Ga toch even kijken of we daar dan eens weer naartoe kunnen gaan.

@Wendy1978
Mijn linkerkuit is ook dikker als mijn rechter, maar volgens mij is dit bij iedereen zo alleen de ene heeft het meer als de ander.
Ben alleen bang met maatwerk, als ik dan wat afval dat de laarzen snel niet meer passen omdat op mijn kuiten best snel vet gaat zitten of weggaat.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:32

Heb je wel eens bij de Niro gekeken?

Volgens mij is de kuitmaat bij maat 40 max 41,7 cm. En in de ottavanio zit elastiek.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:33

Ik ben zelf in een jaar tijd afgevallen en weer aangekomen
en de laarzen bleven echt heerlijk zitten :))
Maar dat is wellicht bij iedereen weer anders natuurlijk :o

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 08:36

Wendy1978 schreef:

Ik denk inderdaad ook niet echt dat het afvallen snel zal gaan.
Welk model heb je toen genomen? Ik wil er namelijk wel graag een rits in, had jij dat toen ook?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:37

Ik heb mijn Petrie Elite laarzen toentertijd op maat laten maken. Omdat ik een vrij lang onderbeen heb met een dikkere kuit en daar waren gewoon geen laarzen voor te krijgen. Of de lengte was goed en de kuit te smal of de kuit was goed en de laarzen veel te kort.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:41

Hier van hetzelfde, kleine voeten, korte benen, dikke kuiten. Ook ik ben huiverig voor het op maat laten maken. Vooral omdat ik eens een klats geld kwijt was aan op maat gemaakte gaithers en deze nauwelijks heb gedragen omdat ze echt voor geen meter zaten. Ze hebben er nog eea aan gedaan maar uiteindelijk vonden zij dat ze goed zaten en dus hielp het voor mij op.

Anyway, ik heb bij Petrie in de maattabel gekeken welke standaard maat het dichts tegen mijn maat aanlag. Ik geloof model type 11 was qua hoogte en voetmaat goed alleen de kuit wat smaller. Laarzen voor ca €75,- op marktplaats gekocht (wel geluk gehad want ze waren echt zgan, niet eens ingezakt!) en voor €100,- bij een rits in laten zetten waardoor ze nu als gegoten zitten..

Dus ik zou gewoon MP afstruinen voor laarzen die qua maten in de buurt komen en daar de schoenmaker nog even op los laten :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:42

Drico schreef:
Wendy1978 schreef:

Ik denk inderdaad ook niet echt dat het afvallen snel zal gaan.
Welk model heb je toen genomen? Ik wil er namelijk wel graag een rits in, had jij dat toen ook?

Ja, veters aan de voorkant en rits aan de achterkant
gewoon het standaard model
Omdat ik toen nog wel "iets" leuks wilde
heb ik bruine genomen met een wit stiksel maar de prijs bleef hetzelfde hiermee :))

Nessa

Re: Laarzen en brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:57

voetmaat 38 en kuitmaat 44 denk ik.
Opzich heb ik geen problemen met rijden zonder chaps.
Ik rijd met fenders, dus geen snijdende beugelriemen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 09:29

Voetmaat 40 of eventueel groot vallende 39,5, kuitmaat 42 (liefst rits met elastiek ernaast) en hoogtemaat 47 of lager.
Als iemand een laars heeft met deze maten mag je mij een PBtje doen :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:48

Ik heb nog een paar splinternieuwe zwarte Derby laarzen schoenmaat 40, kuitmaat 42 liggen, op maat gemaakt. Kun je voor een klein prijsje over nemen als je wilt

Event17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:49

Hier meld zich nog een ''dikke-kuiten-amazone''.
Sowieso een probleem geval.... Schoenmaat 44, kuitmaat 48 (na 18 jaar hobbelen krijg je spieren die niet meer weg willen hihi.. laten we het zo maar noemen...) en lengtemaat 52..

Vind maar eens laarzen in die maten.....

Zit nu sterk te denken laarzen op maat te laten maken (chaps vind ik echt niet prettig), maar weet iemand waar dit kan in de omgeving van Arnhem-Nijmegen? Of bestaat dat niet.... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:54

Hier maat 38,5-39 met kuitmaat 43 geloof ik..... maar met mijn westernboots geen last van! :D

flemminghfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:15

Voor de mensen die leren laarzen op maat willen:

Ik ben officieel dealer van Derby laarzen en toebehoren.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze laarzen erg fijn zijn en lang meegaan. Ik heb inmiddels meerdere merken leren laarzen gehad, kan ik per pb ook ervaring over delen, en ook geen standaard maat en vind dit merk kwalitatief erg goed!

Bij interesse en/of voor meer info pb even of mail naar i.dieperink@hetnet.nl

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:20

Hier nog een met varkenspootjes.. whuuaaa... maat 38 met een kuit maat van 41/42...

Ik twee paar lipica laarzen... zitten inmiddels als pantoffeltjes...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 12:26

Event17 schreef:
Zit nu sterk te denken laarzen op maat te laten maken (chaps vind ik echt niet prettig), maar weet iemand waar dit kan in de omgeving van Arnhem-Nijmegen? Of bestaat dat niet.... :P

Doreen zit in Bemmel! http://www.dressuurtotaal.nl/?cat=6

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:33

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:18

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:38

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:08

Ik heb zelf idd ervaring met Kanyon! De laarzen zijn erg fijn omdat ze ook goed waterdicht zijn. Ik heb zelf een redelijk normale kuit maar voor het fijne zelf de wijde aan. Laarzen blijven erg mooi! Ik heb ook de korte outdoorlaars hiervan en daar ben ik echt mee getrouwd :')

Ook goed waterdicht en een fijne pasvorm, niet te smal wat ik bij de meeste normale laarzen wel op de zool ervaar.

De maatgeving die staat aangegeven bij de foto's klopt trouwens prima, dus daar kan je wel aardig van uit gaan.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:21

Ik heb ook Kanyons, ook jaren geen laarzen gehad vanwege hetzelfde kleine voetjes/dikke kuiten probleem. Ik vind ze heerlijk! Voetbed is vergelijkbaar met mijn oude Ariats en ze blijven heel mooi ook al poets ik ze echt niet elke week (of maand).

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:11

Liess__ schreef:
Heb je wel eens bij de Niro gekeken?

Volgens mij is de kuitmaat bij maat 40 max 41,7 cm. En in de ottavanio zit elastiek.

Dan praat je over een paar laarzen van ruim € 450,-, daar moet je maar net geld voor hebben. :P

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:11

Sababber schreef:
Ik heb zelf idd ervaring met Kanyon! De laarzen zijn erg fijn omdat ze ook goed waterdicht zijn. Ik heb zelf een redelijk normale kuit maar voor het fijne zelf de wijde aan. Laarzen blijven erg mooi! Ik heb ook de korte outdoorlaars hiervan en daar ben ik echt mee getrouwd :')

Ook goed waterdicht en een fijne pasvorm, niet te smal wat ik bij de meeste normale laarzen wel op de zool ervaar.

De maatgeving die staat aangegeven bij de foto's klopt trouwens prima, dus daar kan je wel aardig van uit gaan.

Goed te horen. Wat betreft de maat koop je deze Kanyon laarzen dan in dezelfde schoenmaat als je overige schoenen e/o stalschoenen bijvoorbeeld of vallen ze anders uit?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:13

Allegra schreef:
Ik heb ook Kanyons, ook jaren geen laarzen gehad vanwege hetzelfde kleine voetjes/dikke kuiten probleem. Ik vind ze heerlijk! Voetbed is vergelijkbaar met mijn oude Ariats en ze blijven heel mooi ook al poets ik ze echt niet elke week (of maand).

Ook dit klinkt goed!
Ik heb al jaren Ariats en vindt die heerlijk zitten/lopen dus fijn te horen dat het een vergelijkbaar voetbed heeft.
Dan ook hier de vraag neem je de Kanyon laarzen in dezelfde maat als je Ariats?

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:19

Ik heb voetmaat 40 en kuitmaat 42. Ik kocht laatst bij Divoza laarzen van het vage merk Tredstep Ireland, die super lekker zitten en waarvan het 'plus-model' gewoon bleek te passen. De hoogte is niet helemaal perfect (zou idealiter 2 centimeter hoger mogen zijn), maar een kniesoor die daarop let! Prijs is minder dan €300,- en het is lekker soepel leer. Ik vind het een aanrader! O ja: ik heb toen ook Mountain Horse gepast, en die pasten ook! die zijn ook minder dan €300,-!