Verslag 8-daagse trektocht over de Veluwe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 17:31

@corrina1994, ik heb in totaal 9 kg in de zadeltassen achter het zadel. Globaal gezien zit daarin: handdoek, toiletspullen, joggingbroek, spijkerbroek, trui, tweede t-shirt, sokken, ondergoed, regenjas, tablet (kunnen al je boeken op), opladers, reserve batterij telefoon, slippers, slaapzak, 1 paardenborstel.

Als matje gebruik ik de zadeldeken maar ik heb ook in gewone bedden geslapen.

Zadeltassen voor hebben lunch, zakmes, portemonniae, telefoon en water.

Voor het paard beem ik alleen vitaminenkoeken mee. Verder gras / ruwvoer op de logeeradressen. Hij raakt best iets kwijt onderweg maar al met al viel het in 8 dagen reuze mee.

josien_m_

Re: Verslag 8-daagse trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:07

Dank je wel voor je heerlijke verhaal! Het roept veel herkenning en herinnering op. Al is mijn trektocht al 25 jaar geleden (in Turkije). We waren met z'n tweeën, hadden eigen tentje en kookspullen bij ons, dus helemaal onafhankelijk. De pony's hebben we daar te plekke gekocht en zelf heb ik zadeltassen bedacht en op straat laten naaien. Was ook een zeer bijzondere ervaring!

Lienboon

Re: Verslag 8-daagse trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:36

Oeh wat leuk!!
Ik heb ook een keer met een stel vrienden en eigen paarden een rit gemaakt, maar dan via www.eifelzupferd.de
Zij bieden routes en slaapplekken aan. Echt super leuk om te doen! Wij hadden ervoor gekozen de bagage via de auto te vervoeren.

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 18:41

Lienboon schreef:
Oeh wat leuk!!
Ik heb ook een keer met een stel vrienden en eigen paarden een rit gemaakt, maar dan via http://www.eifelzupferd.de
Zij bieden routes en slaapplekken aan. Echt super leuk om te doen! Wij hadden ervoor gekozen de bagage via de auto te vervoeren.

Dat is gaaf, die heb ik voor volgend voorjaar op mijn to-do-list staan. Heb al vaker gehoord dat het heel prima werkt via deze site.

En Josien_m_ zo'n tocht vergeet je nooit meer. :-)