sommige juryleden!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:36

Hmm, zijn jullie dat ook zo eerlijk om minder punten te willen als je teveel hebt gekregen omdat de jury je paard zo mooi vond?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:03

Tsja, zulke jury's heb je er altijd tussen zitten.... Iedereen die dressuur rijdt heeft er wel mee te maken, je bent echt niet de enige.

Over dat die jury al voor de prijsuitijking weg was: Dat mag niet, volgens mij moet een jury tot een half uur na de prijsuitijking nog beschikbaar staan voor vragen van ruiters.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:08

marloezzke schreef:
soms willen jury's wat anders zien dan wat jij op dat moment lekker aan vind voelen, een jury wil een sprankelende proef zien eentje die vloeit geen braaf proefje.

nou een meisje bij mij bij de ponyclub had een Z pony overgenomen van iemand. een automaatje. Reed brave proefjes, alles netjes. Zat na 1 jaartje in de M1... en nu 2 jaar later hangt ze er nogsteeds in. Dus ik denk dat het ook aan het nivieau ligt wat voor proefjes ze willen zien. Ik denk dat ze in een B proef liever een pony zien die wat braver is dan een wat feller ding.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:15

Misschien een jury geweest die wel eens goed heeft gejureerd? Imo wordt e 9 van de 10 keer te hoog gejureerd, vooral vanaf de M1.

Vind het wel fout dat ze weg was voor de prijsuikreiking, dat hoort niet.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 13:23

nou dat vind ik dus ook ,misschien als ze me uit had kunnen leggen wat er dan fout was.... dan was ik er misschien wel tevreden mee geweest. Nu heb je er zo weinig aan want op je protocol schrijven ze er ook vaak niets bij als ze een laag punt geven of je snapt niet echt wat ze nu precies bedoelen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:25

Romkabouter schreef:
Hmm, zijn jullie dat ook zo eerlijk om minder punten te willen als je teveel hebt gekregen omdat de jury je paard zo mooi vond?

JA! niet omdat de jury mijn paard mooi zou vinden maar wel als het onterecht is Ik kijk altijd heel kritisch naar mijn punten, protocol en videoopnamen en af en toe vind ik iets slecht waarvan de punten van de jury hoog waren en omgekeerd Ik zie het allemaal als een leerproces en probeer echt objectief te zijn. Ik heb altijd geleerd om van mijn fouten te leren en heb liever dat iemand eerlijk en oprecht is dan dat ik rare protocollen krijg!

Overigens vind ik het ook heel fout als juryleden bepaald commentaar op een protocol zetten zoals geen stelling en geen buiging en je krijgt voor een oefening toch nog een 7 Verward En als je in de verkeerde galop aanspringt dat je dan een 6 krijgt Verward

Maar goed ben tot nog toe maar 1 x een jury tegen gekomen die echt buiten zijn boekje is gegaan en hoop hem niet weer tegen te komen want dan spreek ik hem er op aan. (heb nog een leuke videoband liggen met commentaar van een jurylid omdat hij het niet eens was met mijn manier van losrijden.......... kortom mijn punten waren denk ik al vastgelegd voordat ik uberhaupt een proef had gereden )

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:30

Ik heb dat ook weleens gehad, op de provinciale kampioenschappen notabene! Van de ene jury kreeg ik 164 punten en van de ander 146! En ze hebben nog wel naar de zelfde proef zitten kijken!
Nou ja, ik kon er niet echt kwaad om zijn. De week ervoor had ik bij dezelfde jury gereden die mij 164 punten gaf en toeb had ik echt heel slecht gereden, dus die had gewoon het verschil tussen die 2 wedstrijden gezien.
Je kiest ervoor om een jury-sport te beoefenen en soms zit het mee en soms niet. Volgende keer beter denk ik dan altijd maar...
Ik heb zelf wel eens een onderlinge wedstrijd gejureerd en dan merk je pas hoe moeilijk dat eigenlijk is!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:33

napoleon schreef:
JA! niet omdat de jury mijn paard mooi zou vinden maar wel als het onterecht is Ik kijk altijd heel kritisch naar mijn punten, protocol en videoopnamen en af en toe vind ik iets slecht waarvan de punten van de jury hoog waren en omgekeerd Ik zie het allemaal als een leerproces en probeer echt objectief te zijn.

Ja ok, dat doet iedereen Lachen
Maar ik bedoelde: Ga je daarover ook klagen bij de jury, als je zo iemand bent die wel bij te lage punten bij de jury gaat klagen.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 10:52

ik heb nog nooit bij de jury geklaagd om mijn punten ook niet alas ze te laag waren naar mijn mening want je veranderd er toch niets aan maar ik wil wel de mogelijkheid hebben tot uitleg van de jury als ik laag beoordeeld ben en als je dan als jury iedereen laag jureert moet je ook het lef hebben om na de prijsuitrijking de ruiters te woord te staan over wat er dan fout was, anders vind ik het gewoon zwak. Je hoort ervan te leren toch??

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:52

Romkabouter"]
[quote="napoleon schreef:
JA! niet omdat de jury mijn paard mooi zou vinden maar wel als het onterecht is Ik kijk altijd heel kritisch naar mijn punten, protocol en videoopnamen en af en toe vind ik iets slecht waarvan de punten van de jury hoog waren en omgekeerd Ik zie het allemaal als een leerproces en probeer echt objectief te zijn.

Ja ok, dat doet iedereen Lachen
Maar ik bedoelde: Ga je daarover ook klagen bij de jury, als je zo iemand bent die wel bij te lage punten bij de jury gaat klagen.
[/quote]

De laatste keer had ik zeer zeker een klacht willen indienen bij het jurylid en hem willen aanspreken op mijn protocol met absoluut absurde punten zowel hoog als laag, maar helaas was de vogel al gevlogen Boos!

Ben wel eerder geen vragen waarom ik bijvoorbeeld hoge punten had gekregen voor een bepaald onderdeel terwijl ik er zelf helemaal niet tevreden over was vond de punten toen ook niet terecht en wil er wel wat aan hebben anders heb je de volgende keer alleen maar valse hoop terwijl het niet goed voelt.................

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:56

Dat is zeer prijzenswaardig Haha!

De meesten zullen dat niet doen Lachen