Paard in de trailer ondersteunen (ophangen!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:12

Echt niet? Het invoeg-gedrag van Audi's en BMW's al eens gezien? Ook met een gewone auto verwonder ik me over dit soort acties. Voornoemde auto's snijden je het liefst, anderen gaan met 60 km invoegen......
Ik rijd gewoon door, ik ga echt geen schuivers maken maar dan heb je woeste toeteraars.

Maar maak je niet ongerust..... ik heb in mijn rij-carrière (38 jaar) nog geen ongevallen veroorzaakt. En zeker met de trailer ben ik heel voorzichtig. Er wordt alleen veel agressiever gereden, ook langs paarden onder zadel op de openbare weg......

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:16

Paard gewoon opnieuw vertrouwd laten worden met de trailer zou ook al een hoop schelen, het komt nl niet zomaar en is ook niet zomaar over.
Heleboel paarden worden maar in de trailer gepropt zonder dat ze eens uitgebreid hebben kunnen kennismaken met de trailer en in vol vertrouwen een aantal keer erop kunnen maar ook weer er af.
Men doet vaak zodra paard er op staat gelijk de klep dicht, dat is dus niet de bedoeling... Paard laten onderzoeken wat de trailer nou is en lekker laten snuffelen en stampen met hun benen doet veel voor een paard zn vertrouwen. Beetje training over balken stappend en achterwaarts eroverheen of tussendoor doet ook veel voor de balans van je paard wat weer voordelig kan zijn in de trailer.

Er zijn dus genoeg manieren om je paard te helpen dan een hele trailer om het probleem heen te bouwen.

Eline91

Re: Paard in de trailer ondersteunen (ophangen!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:25

Ik zou ook naar een manier zoeken om de stress bij het paard te verminderen, dat lijkt me een meer duurzame oplossing dan de constructie die je wil gaan bouwen.
Met die constructie zal je misschien wel vermijden dat het paard zich pijn doet, maar je moet je in mijn ogen dan toch even afvragen of je een paard dat zoveel last heeft van stress tijdens transport eigenlijk wel wil gaan transporteren.

Ik heb 4 jaar geduld moeten uitoefenen voor ik mijn paard stress-vrij kon meenemen op de trailer, maar na veel oefening is het toch gelukt.