Spoed vraagje Trailer / auto trekken (mijne zit in de prak)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:35

Die hele regel met het verschil van halen van het rijbewijs vind ik een beetje onzin. (Net als de geldigheidsduur van het C rijbewijs bijvoorbeeld, dat dan ineens korter is gemaakt)

Je hebt idd wel geluk gehad, deze persoon was wel heel bedreven in creatief met blik.

Moet zeggen dat ik ook een keer bijna met 130 op een file ben ingereden omdat ik 2 tellen naar een paar paarden in de wei keek. Mijn geluk was de brede middenberm waar ik met een hoop gepiep en rook in kon duiken, en de reactie om daar ook echt heen te sturen.
Maar wil niet weten hoe het had afgelopen als ik dat niet had gedaan.

Sjolvir

Re: Spoed vraagje Trailer / auto trekken (mijne zit in de prak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 15:53

Oei, Palousa-boy, dan heb jij ook echt geluk gehad!!
Tja, het is een 80 km weg, niet dat iedereen zich daar aan houdt, zag hem stevig op me af stormen, maar 130 zal het niet geweest zijn, dan waren hun nu wel echt afgevoerd denk ik. 2 Jongejongens 18 en 17 jaar, gelukkig ook gewoon lopend daar weggekomen.
Die letten in ieder geval in het vervolg wel op en hebben nu wel schade veroorzaakt, maar geen droevenis bij hun ouders of bij mijn familie.

Ben al vaker van achteren aan gereden, maar toen gingen ze maar ca 50... en dat ging al hard zat..
Dit was wel tikje harder (gelukkig nu grotere auto, toen berlingo, gelukkig ook met trekhaak).

Moet wel zeggen, voel me vandaag echt @#%$@^ en had echt vreselijk de pest in dat je dan op de fiets! Je leen auto dorp verderop moet gaan halen, kwam bijna niet vooruit.
Maar goed heb VW bus! Dus kan trailer trekken, helaas niet de beloofde 3 zitter, dus nu nog 1 van mijn vaste grooms teleur stellen.. past niet in de auto voor clinic van IJsbrand volgende week.

Eens kijken hoe het rijden vanavond gaat, morgen en zondag wedstrijd, dat wordt dramatisch.. Hoop dat Toobs goede zin heeft en spontaan zijn oefeningen gewoon loopt. Moet nou gewoon alleen maar hoeven zitten en mooi hoeven wezen, niet werken. (zou ie daar in trappen?)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:05

Ocharme jij, je zult wel spierpijn hebben. :(:) Gelukkig hoefde je niet terug te fietsen, fiets in de achterbak Is het voordeel van een bus.
Neem lekker warm bad (als je die hebt) en rustig aan doen dit weekend. Laat de grooms maar het meeste werk doen, beterschap en succes met je wedstrijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:12

Helaas.. wedstrijden onder het zadel, zal het dus wel zelf moeten doen, hi hi.
Inderdaad fiets in de bus gemikt en naar huis gereden met de bus.
Gisteren niet gereden, straks eens kijken wat we er van bakken, afzeggen is ook zonde, moet toch betalen, dan maar rondje voor spek en bonen.

Maar hoe dan ook echt geluk gehad! en die jongens ook.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:15

Moet zeggen VW transporter fijne auto! Heb er uiteindelijk 1 meegekregen die 2600 zou moeten kunnen trekken, maar met 1 paard en koets op de trailer kom je de van Briennoord wel op, maar niet zo vlot als met mijn eigen trekauto.
Maar ben dus heel blij met mijn leen auto, handig zo'n bus, kunt zo alles er achter in smijten.

Eigen auto.. op randje total los.. ze gaan hem weer in elkaar zetten minus aantal dingen die ik erop had, aangezien ie dan total los zou zijn als ze die ook zouden vervangen... Maar ik krijg dus mijn eigen auto weer terug!!
Ben ik wel blij mee, net van de winter nieuwe banden altijd netjes onderhouden bij dealer en nog maar net 2 ton op de teller met bouwjaar 2006.

Achterklep ipv nieuwe, uitdeuken en spuiten, bumper geen strip er meer op en geen achteruit rij signalering meer etc. Dat de stoelleuning (had ik zelfs speciaal over gebeld) was geklapt waren ze nog even vergeten en de autoradio die uit zijn vakje was geschoten ook (gok dat dat hoogstens losse draadjes zijn). Trekhaak ze er nog even op gewezen dat dat hoge moet zijn... (voordat ze er heel enthousiast lage op klussen.. dan zit ik met mijn trailer).
Ben benieuwd wanneer ik hem weer op kan halen.

Zelf wel wat klachten, maar gezien de klap er goed vanaf gekomen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:28

Fijn dat je eigen auto toch gemaakt kon worden, anders moet je weer op zoek naar een vervanger.
En hoe is je wedstrijd uiteindelijk gegaan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:33

Proest.. over die wedstrijden zullen we het niet meer hebben..
drama... concentratie vermogen van een garnaal en hoofd als nou ja..
Maar... clinic bij IJsbrand was zeer de moeite waard!!! Zeker omdat ik bijna nooit men en wel op de hippiade mag meerijden was het zeer leerzaam.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:08

Ja je kop zal wel vol watten hebben gezeten na zo'n gebeurtenis. Nog knap dat je toch bent gegaan.