contractbreuk stalling?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: contractbreuk stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:28

Sjonge jonge, wat een gemiep.
Balen dat je paard verplaatst wordt maar het staat duidelijk in het contract dat het mag.Dan had je hier zelf al eerder op terug kunnen komen om vast te leggen dat je deze box wil behouden en nooit een andere wil.(zit misschien ook een prijskaartje aan maar dan weet je waar je aan toe bent)
En hoezo geen overleg, ze hebben jou keurig netjes ingelicht. Wat had er uit het overleg kunnen komen dan? Dat ze jou paard niet gaan verplaatsen? Dan is het nog geen overleg want dan zou jij gewoon je zin krijgen.
Is dat niet het hele punt?
De stal eigenaar kan 2 extra paarden erbij krijgen mits hij ze een plek geeft waar ze kunnen staan, om medische redenen is dat dus die box.
Die van jou kan in een andere stal, dan is dat toch niet een heel groot probleem.
Misschien kan je wel afspreken dat zodra er een box vrijkomt met meer frisse lucht dat jij daar als eerste naar toe kan met je paard

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:38

Dat een staleigenaar soms wat moet schuiven met paarden om de meeste rust en fijne onderlinge verstandhouding tussen de paarden creëert is in mijn ogen niet raar.
Enkel wordt er meestal geschoven binnen gelijkwaardige boxen, dat ts nu in haar ogen mindere boxen heeft gekregen is erg vervelend. Als ik ts zou zijn zou ik nogmaals een gesprek aangaan met de staleigenaar. Mogelijk zijn er nog andere boxen die ts wel aanspreken of kan er een afspraak gemaakt worden dat de paarden meer naar buiten kunnen als (tijdelijke) compensatie.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:23

Mijn paard hoest ook met stof Gillbo, alleen is dat nooit besproken omdat ze een goede box had daar vooraan. Daarbij heeft ze in deze boxen gaten zitten waardoor ze de buurman kan zien en aanraken, en de andere is rondom dicht met een muur (voorkant tralies) Ook is er in deze box voor mijn merrie gaas voor de tralies gespannen omdat ze met haar tanden langs de tralies ging uit verveling. Daardoor was die stalondeugd weg. Ik ben bang dat als ze geen ander paard meer kan zien/aanraken en alleen maar tegen een muur aankijkt ze daar niet rustiger op wordt.

Maar een gesprek ga ik niet meer aan met ze. Ik heb mijn beslissing gemaakt en ze zoeken het maar uit. Ik wens ze veel succes met 1 paard extra straks, want ik vertrek.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:30

Ik denk dat je een wijs besluit neemt. Als je daar blijft staan, dan blijft de irritatie.

Ik hen dit zelf vaak genoeg meegemaakt. Ik heb ze nu aan huis en dat is toch wel ideaal. Ik sta nu wel aan de andere kant als stalhouder en kan de stalhouders nu soms wel beter begrijpen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:34

Ik vind het ook gemiep.
Ik snap de stal eigenaar wel, die ziet geld in het laatje en die moet er van leven.
Draai het eens om.

En om te gaan omdat ze een andere stal krijg slaat nergens op.
Nou snap ik waarom je al vaker verhuist bent.
Is misschien hard, maar zo denk ik er over.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:36

Het is niet het enige irritatiepuntje dat ik lees in de tekst van TS dus kan me goed voorstellen dat het de druppel is.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:46

@ vrouwke, als je mijn andere berichten leest dan lees je dat ik zoveel stallen gehad heb omdat ik zelf zovaak verhuis ben.
En het is inderdaad niet het enige puntje zoals RianneH zegt. Altijd fijn dat er wel mensen zijn die alles lezen. ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:49

Teelee schreef:
@ vrouwke, als je mijn andere berichten leest dan lees je dat ik zoveel stallen gehad heb omdat ik zelf zovaak verhuis ben.
En het is inderdaad niet het enige puntje zoals RianneH zegt. Altijd fijn dat er wel mensen zijn die alles lezen. ;)

Sorry, wist niet dat je boos werd.
Maar ik hoop dat je snapt dat die mensen van de stalling niet altijd met iedereen rekening kunnen houden. Het is een bedrijf. Als iedereen kiest voor de 1e stal dan zal ze niet veel mensen krijgen.
En er staat niks van in het contract.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:00

Voor mij zou het idd ook rede zijn om op te stappen.
De box die ik bij aanvang toegewezen heb gekregen is mijn box dan en blijft mijn box tot ik er voor kies om zelf van box te veranderen of als ik vertrek.
Op mijn pension stal stond mijn haflinger op eigen verzoek in de zomer de nachten in de paddock. Alleen bij slecht weer de nacht op stal.
Mijn stal stond meestal leeg en ondanks dat er een ander paard in een voor hem redelijk kleine stal stond is mij nooit gevraagd om te veranderen van box en zo hoort het ook.
Later ben ik na overleg toch veranderd van box en ben ik in een kleine box gegaan maar deze is nu in gebruik als schuilstal en ligt aan de paddock. Ik ging er dus op vooruit omdat ik dit erg graag wilde.
Mij is dus een betere plek aangeboden en mij is zelf de keuze gelaten of ik het wel of niet wilde.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:05

Stalhoudster doet niets verkeerds en heeft ook nog eens haar netjes een appje gestuurd, geen contractbreuk inderdaad, want dit was tevoren bekend gemaakt.

En TS waar maak jij je druk om? jouw paard heeft geen stofallergie en die andere nieuwe paard wel, dus het is niet anders.

Ik snap het wel hoor.
Het is geven en nemen op een pensionstal en je hebt evengoed een stal voor je paard.

Het is niet jouw eigen stallen/box. Stalhoudster bepaald altijd hoe en wat handiger is en afhankelijk van hoe de paarden het hebben zoals stofallergie etc. en deelt het dan zo in.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:14

Ik vind het echt onbegrijpelijk wat mensen allemaal accepteren van hun staleigenaar :? . TS is een betalende klant, daar ga je toch niet zo mee om, alleen omdat je (meer) geld kan verdienen aan een nieuwe klant.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:17

Anoeska schreef:
Ik vind het echt onbegrijpelijk wat mensen allemaal accepteren van hun staleigenaar :? . TS is een betalende klant, daar ga je toch niet zo mee om, alleen omdat je (meer) geld kan verdienen aan een nieuwe klant.

Nee, als ik het goed lees gaat het om een stofallergie. Dus ik vind het niet zo raar dat er dan van box gewisseld wordt, zeker als er geen andere box is met zoveel mogelijk frisse lucht.

Dat is geven en nemen, waarom zou de stalhoudster alleen voor TS de klant moeten afzeggen? er is wel plaats.............maar dan wel ff anders indelen.

Vind het niet meer dan normaal hoor...............Net als wanneer er paarden dat naast elkaar staan elkaar niet kunnen luchten of zien, dat er dan maar van box gewisseld gaat worden zodat de paarden naast een ander staat met wie het wel aardig kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-07-15 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:19

Vind t ook niet meer dan normaal en zelfs een beetje kinderachtig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:20

Ragdollcat schreef:
Stalhoudster doet niets verkeerds en heeft ook nog eens haar netjes een appje gestuurd, geen contractbreuk inderdaad, want dit was tevoren bekend gemaakt.

En TS waar maak jij je druk om? jouw paard heeft geen stofallergie en die andere nieuwe paard wel, dus het is niet anders.

Ik snap het wel hoor.
Het is geven en nemen op een pensionstal en je hebt evengoed een stal voor je paard.

Het is niet jouw eigen stallen/box. Stalhoudster bepaald altijd hoe en wat handiger is en afhankelijk van hoe de paarden het hebben zoals stofallergie etc. en deelt het dan zo in.

Juist dat 'gecommuniceer' via een appje zou mij al enorm tegen de borst stoten.
Wat is er moeilijk aan om je klant even bij je te roepen en het 'probleem' uit te leggen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn paard zomaar verplaatst is wat stal betreft. Dat werd altijd wederzijds even besproken.

Ik zou er zelf ook helemaal niet blij mee zijn als ik morgen een app krijg dat mijn paarden vanaf nu in een box moeten ipv in hun loopruimte in de kas.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:22

Ragdollcat schreef:
Anoeska schreef:

Nee, als ik het goed lees gaat het om een stofallergie. Dus ik vind het niet zo raar dat er dan van box gewisseld wordt.

Dat is geven en nemen, waarom zou de stalhoudster alleen voor TS de klant moeten afzeggen? er is wel plaats.............maar dan wel ff anders indelen.

Dus als ik een mooie huurwoning hebt met 3 slaapkamers maar ik woon er alleen en de woningbouwvereniging kan mijn woning verhuren aan een groot gezin met 5 kinderen en ze willen mij dan verhuizen naar een woning met maar 1 slaapkamer in de zelfde straat dan vind jij dat dat ik daar dan maar mee accoord moet gaan. Want anders kan de woningbouwvereniging die mensen niet aan een woning helpen en verliezen ze geld omdat die kleine woning dan leeg blijft staan :?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:24

Wij hebben het hier over het wisselen van een box, niet over huizen, dat is een heel ander verhaal.

Kinderachtig dit!

Stel dat jouw paard stofallergie heeft en dus naar een ander box moet? Dan zou je heel blij zijn.
Zeker weten van wel.

Waarom is gecommuniceer via een appje niet goed? als het goed is komen de eigenaren elke dag naar hun eigen paarden voor de verzorging en dan kan je nog altijd voor wat meer duidelijkheid gaan informeren even bij de stalhouder langsgaan. Stalhouder gaf hier ook aan kom maar eens ff kunnen we het erover gaan hebben, niks verkeerds aan. Ze gaf tenminste wel ff tevoren een bericht en of iemand laten weten.

Want ze weet toch niet hoe laat iemand op de stallen zal zijn.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:35

De box is in mijn ogen de huurwoning van mijn paard.
Dus ik zie het verschil niet.
Hij woont er en ik huur het.
Ik richt het in en kies de box die ik vind passen bij wat ik vind passen bij mijn paard/pony.

Dus het is in mijn ogen helemaal niet kinderachtig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:40

Zitten er meubilair in een paardenbox?

ff waterbak en voerbak overzetten en of bij vaste voerbak en waterbak, ff schoonmaken en lekker vers stro in box, zo gebeurd (ik neem aan dat het dan volledig leeg is uitgemest)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:45

Wij staan al 3 jaar op dezelfde plek.
Eerst met onze pony, nu met ons paard. Wij hebben dezelfde box gehouden.

Zodra er een paard verwisseld wordt, wordt er contact op genomen, per belletje van de telefoon, dus geen appje voor overleg.
Binnen een week, staan we met de betreffende mensen op stal, om te kijken wat geschikt is en wat niet.
Onze merrie, is nog nooit van box gewisseld. De buren daar in tegen echter wel.

Sommige paarden staan niet zo vrolijk naast elkaar.

Daarnaast hebben wij stallen van 3.50 x 3 en 4 x 5. De 4 x 5 zijn bezet door paarden van groter dan 1.70.
De rest zijn paarden rond de 1.60 (En kleiner. E pony's)

Ik vind, dat je best eisen mag hebben, rond om een stal, en dat dit bespreekbaar moet blijven.
En als er geen juiste oplossing gevonden kan worden, of middendoor, of vertrekken.

Ik betaal ook elke maand netjes mijn bedrag, zoals ieder ander, en heb daarom net zoveel recht op die stal, als een ander.
De gezondheid van het paard, zal uit eindelijk bepalen welke stal er wordt toegewezen, of welke grootte.

Zo gaat het ook in het land.
Er wordt gekeken naar het karakter. Waar past het bij in.
En dan gaat het paard erbij. Nee, dan kun je inderdaad niet uitkiezen "Dat land wil ik, die is dichtst bij stal."

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:46

Teelee schreef:
Mijn paard hoest ook met stof Gillbo, alleen is dat nooit besproken omdat ze een goede box had daar vooraan. Daarbij heeft ze in deze boxen gaten zitten waardoor ze de buurman kan zien en aanraken, en de andere is rondom dicht met een muur (voorkant tralies) Ook is er in deze box voor mijn merrie gaas voor de tralies gespannen omdat ze met haar tanden langs de tralies ging uit verveling. Daardoor was die stalondeugd weg. Ik ben bang dat als ze geen ander paard meer kan zien/aanraken en alleen maar tegen een muur aankijkt ze daar niet rustiger op wordt.

Maar een gesprek ga ik niet meer aan met ze. Ik heb mijn beslissing gemaakt en ze zoeken het maar uit. Ik wens ze veel succes met 1 paard extra straks, want ik vertrek.

Kijk, dat is erg jammer, want dat wist de stalhoudster dus niet en dat lag aan jou, want je hebt het niet verteld.....................kan ze niks aan doen.

Maar voor jou fijn dat je nu naar een andere stal gaat waar je happy mee bent, plezier in hobby met je paard moet altijd voorop blijven.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:46

Ragdollcat schreef:
Zitten er meubilair in een paardenbox?

ff waterbak en voerbak overzetten en of bij vaste voerbak en waterbak, ff schoonmaken en lekker vers stro in box, zo gebeurd (ik neem aan dat het dan volledig leeg is uitgemest)

Liksteen en slofeeder.
Misschien geen stro maar vlas. Of juist geen vlas maar houtkrullen.
Heel veel keuzes om te maken. :D
Ik heb matten in de box dus vind het best ingericht met heerlijke vloerbedekking dus. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:49

Ja, dan is het wel een heel gedoe he. Dat snap ik. :D

Blijft altijd een lastig iets en/of vervelend, maar als het niet anders kan.......dan moet het, maar dan wel met hulp van stalhouder en stalgenoten.

Zo ging dat wel van waar ik stond met mijn paard.

Vroeger vond ik het ook vervelend, maar toen mij werd uitgelegd naar het waarom en ja..........toen snapte ik het wel en ging gewoon hele stal meehelpen............

Vond achteraf gezien eigenlijk wel logisch en vanaf dat moment doe ik niet moeilijk meer over box veranderingen. En vind het eigenlijk wel eerlijk tegenover de paarden.

Het is altijd geven en nemen maar wel met de bedoeling om alle paarden zoveel mogelijk comfort te geven en ook rust en dat is alleen maar goed. En vooral altijd bekend maken als er iets is met je paard, allergie ofzo, daar wordt dan rekening mee gehouden.

Gewoon ff de boxen leegmesten en vers stro voorzien en de eigen spullen ff overzetten en klaar.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:57

Ik heb die zin ook in het contract staan. Het is om praktische redenen belangrijk om te kunnen wisselen.
Nu kiezen de meesten hier voor 24/7 buiten met inloopstal maar ik heb daar zelfs een proeftijd voor in staan omdat het niet altijd goed gaat en ik liever niet definitief alles opsplits.

Snap wel dat het balen is wanneer je het goed voor elkaar denkt te hebben en je blij bent met je stal en ineens moet jouw paard plaats maken voor een ander en krijgt een minder fijne plek. Daar zou ik ook niet blij mee zijn en als het de zoveelste druppel is, dan is verhuizen misschien wel aantrekkelijker. Houd er wel rekening mee dat ook op een volgende stal zoiets kan gebeuren. Vraag er eventueel naar of meldt van te voren dat je paard gevoelige luchtwegen heeft en een plek met open luik of bij de deur nodig heeft.

Bij sommige stallen betaal je meer voor een stal met buitenluik maar zul je daar dus niet zomaar uitgezet worden. Hoogstens ruilen met andere stal met buitenluik.

xemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:59

ga op een andere stal kijkken :)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:09

Na alles gelezen te hebben vraag ik me slechts 1 ding af; heeft je paard het naar z'n zin op deze stal? Voelt hij zich thuis, heeft hij vriendschap gesloten met andere paarden etc?