Allereerst zou jij ts even correct de leestekens en hoofdletters willen gebruiken? Moet vaak je verhaal herlezen door het ontbreken ervan.
Wat betreft de situatie: hoeveel tijd heb je nog? Wellicht meer energie stoppen in het oefenen? En tussentijds doorzoeken naar een da die thuis castreert?
Tentamen Suicide of Topic Starter... in dit geval denk ik het tweede.
Sonja_vR
Geplaatst: 07-07-15 18:35
Hengsten... tzijn af en toe net paarden...
Maat dit heeft niets met hengstzijn te maken , dit is puur stukje opvoeding en training Een zwaar paard als dit, welke schrikt en uitslaat/over de zeik gaat heeft alleen grotere impact als een lichtgewichtje wat hetzelfde doet.
Voor de korte termijn is sederen em vervoeren wel een optie, daarnaast zal het dier flink veel in de hand moeten komen om alles weer gewoon te wordenm Maar gevaarlijk paard? Neuh... het beest schrok zich te pletter en haf een hele normale fight/flight reactie voor een paard wat niet veel gewend usis ... alleen door zijn formaat komt dat heel wat harder aan em zijn de gevolgen heel wat heftiger als dat een pony zo reageert.
Ik denk dat je je paard opnieuw aan de trailer moet laten wennen. Het inladen is geen probleem las ik, alleen dus als de klep dichtgaat. Misschien kan je proberen hem samen met een ander paard in de trailer te zetten, een paard dat wel 'normaal' doet.
lauliej007
Geplaatst: 09-07-15 15:42
Hoe oud is de hengst? (sorry misschien heb ik eroverheen gelezen) Wat ik uit je verhaal begrijp is dat de hengst al aardig op leeftijd is wat betekend dat een castratie op die leeftijd niet bepaald nog een simpele ingreep is.. Daarnaast vraag ik me af of de hengst überhaupt nog veel zal veranderen qua karakter. Dus thuis laten castreren gaat hem niet worden. Wat ik zou doen is een hengstenhouderij bij jou in de buurt vragen om hulp bij het transport. Ik weet dat VDL op een stal waar ik heb gewerkt ons heeft geholpen met het vervoeren van zo'n 30 hengsten.