Nieuwe cap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:57

TS als het is als je rustiger wordt denk ik eerder dat het in je bloedwaarden te vinden zal zijn. als het van de warmte was dan was het al tijdens de inspanning (ik krijg namelijk wel van warmte migraine en misselijkheidsaanvallen, maar dan is het echt zo dat ik in het midden van een activiteit moet stukken en een rustmoment moet inlasten.

Bij jou is het dus als je adrenaline daalt, je lichaam negatief reageert, dit kan een teken zijn dat er wat anders (vitamines, suikers etc.) in je bloed ontbreekt of te laag is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:58

Tessaaaaaaaa schreef:
een cap passen van uvex gaat niet in mijn regio omdat ik maar 1 paardenshop heb een daar verkopen ze dit niet. Divoza en dergelijke zijn heel erg ver en dan zou ik pas volgend jaar kunnen want dan ga ik studeren in zwolle en had gezien dat ze daar een paarden shop hadden. Maar zolang nog wachten lijkt me niet zo slim gezien ik echt misselijk (ziek voel) met dit warme weer na het rijden.

Zwolle heeft een Epplejeck.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 16:00

Zoe_97 schreef:
TS als het is als je rustiger wordt denk ik eerder dat het in je bloedwaarden te vinden zal zijn. als het van de warmte was dan was het al tijdens de inspanning (ik krijg namelijk wel van warmte migraine en misselijkheidsaanvallen, maar dan is het echt zo dat ik in het midden van een activiteit moet stukken en een rustmoment moet inlasten.

Bij jou is het dus als je adrenaline daalt, je lichaam negatief reageert, dit kan een teken zijn dat er wat anders (vitamines, suikers etc.) in je bloed ontbreekt of te laag is.

Weet je ook aan welke vitaminen ofzo het zou kunnen liggen? of wat ik hier dan het best met kan doen?

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:04

Tessaaaaaaaa schreef:
Om te reageren als het te kort aan suiker of dergelijke zou zijn. Ik had nu deze week speciaal frisdrank mee genomen en deze op voorhand uit gedronken om genoeg suikers te hebben. Ik had ook al een driekwartier er voor avondmaal gegeten. Dus ik dacht dat het eerder aan een slecht ventilerende cap zou liggen.

Meen je dat nu dat ik juist de korting heb mislopen :( hopelijk komt er deze zomer nog een mooie korting want ik vind de uvex suxxed wel super mooi maar ook heel erg prijzig. Maar ik wil niet besparen als het op mijn gezondheid aankomt want ik wil ook plezier beleven aan paardrijden.

Er is nogsteeds 25% korting op een product naar keuze bij divoza hoor!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:06

Tessaaaaaaaa schreef:
Zoe_97 schreef:

Weet je ook aan welke vitaminen ofzo het zou kunnen liggen? of wat ik hier dan het best met kan doen?

sorry, ik heb geen medische achterrond dus dat kan vanalles zijn. misschien eens langs een dokter?

LiannePuthzy

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:09

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:00

Ik heb ook een Uvex, ventileert super! JE voelt gewoon een lekker briesje!

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:39

welke maat heb je nu van cap ? en welke maat heb je als je de omtrek van je hoofd op meet? als je last hebt van je hoofd is je cap misschien ook te klein.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:44

Amanda schreef:
Ik heb een Casco mistral. Ventileert ook super! En heel licht in gewicht. En is wat leuker geprijsd dan Uvex :D
Hiervoor had ik een Uvex suxxeed. Ook een super fijne cap. Helaas ben ik er mee gevallen en heb toen de casco gekocht.

Die is nu voor mij ook onderweg. Is idd zeer aangenaam geprijst vergeleken bij de meesten van dat soort caps.
Als nu alleen de bezorger mn adres eens gaat vinden. Wacht al ruim een week nu -O-

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:55

Ik heb de BR Viper, sinds ik deze cap heb heb ik ook veel minder last van de warmte!

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:10

hoe weten jullie welke maat jullie hebben en of de cap goed zit als jullie hem bestellen? ruiterzaak bij mij in de buurt heeft ze niet en er zit geen andere dichterbij dan een paar uur rijden... ben benieuwd of de casco mistrall me staat

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:33

Veriska schreef:
hoe weten jullie welke maat jullie hebben en of de cap goed zit als jullie hem bestellen? ruiterzaak bij mij in de buurt heeft ze niet en er zit geen andere dichterbij dan een paar uur rijden... ben benieuwd of de casco mistrall me staat

Ik durf een cap echt niet te bestellen... Ik ga altijd naar de ruitersportzaak ivm een moeilijk hoofd :Y)

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:42

Ik heb nu al een poosje een Samshield cap, en ik vind hem echt geweldig.
Ze hebben een super fijne pasvorm, en als je aan het rijden bent voel je de wind gewoon over je hoofd blazen.
Ik had eerst altijd last van hoofdpijn en warmte na het rijden, maar met deze cap echt niet meer.
Ook vind ik dat de Samshield heel mooi blijft en goed te onderhouden is.
Je kan de vulling in de cap eruit halen en uitwassen, en je kan zelfs voor in de winter een dikkere vulling er in doen zodat de wind niet meer zo over je hoofd blaast.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:49

Kan inderdaad goed dat je daar misselijk van wordt.

In het verleden droeg ik een Kavalkade cap, zo eentje zonder ventilatie. Hij passte prima (bij inspanning werd hij wat krap), alleen was het vervelende dat hij voor en achter prima zat, maar op de zijkanten ik er ruimte over had. Dus een maat groter was geen optie. Budget was er op dat moment niet voor een beter zittende, bovendien wilde ik per se dat model. Resulteerde bij warm weer inderdaad in hoofdpijn (en hoofdpijn leidt bij veel mensen tot misselijkheid)
Het is een misvatting dat een cap met een mindere pasvorm minder goed beschermd. Ja hooguit omdat je 'm sneller af zet.

Later heb ik een Charles Owen gekocht, die past werkelijk perfect. Ventileert ook niet, maar de hoofdpijn ging weg! Ook bij erg warm weer geen misselijkheid.
Deze cap twijfelde ik bij aankoop heel erg over, maar bij Divoza zeiden ze dat ik 'm gerust mee kon nemen naar huis en 's avonds een paar keer op moest zetten. Niet meer rijden ofzo. Maar ik kon 'm gewoon terugbrengen als het niet goed was (met kaartjes er nog aan).

Later heb ik er ook nog een Uvex bij gekocht, voor training. Die zit ook prima, dat je die niet passend krijgt lijkt mij een raadsel. Volgens mij kan je alle verstelbare caps gewoon passend krijgen. Omdat die band gewoon om je hoofd sluit. Er zijn wel modellen van Uvex (nogal duur) die niet verstelbaar zijn, even zo met Casco.
Kep heeft verschillende schalen en voeringen, evenals Samshield. Samshield voeringen zijn van traagschuim, wat de eigenschap heeft door warmte zich aan te passen aan je hoofd/lichaam.

Als je ze niet kan gaan passen bij een ruitersportzaak, gewoon een paar bestellen en laten opsturen en wat niet past terugsturen. Mits je ze goed verpakt moet dat geen probleem zijn.

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:31

Een casco cap! Zijn echt ontzettend licht en heeeeel ventilerend. Heel veel verschillende modellen en kleuren!

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:51

Ik vraag me af of de casco champ zijn prijs waard is... ik heb altijd een harry's horse cap gehad van max. 100,- en mijn vader moet de cap betalen. ik zoek een cap die lichtgewicht is en niet zo warm en drukkend als de caps van harry's horse. ook wil ik graag een verstelbare maar niet met een draaiknop en dat heeft de champ als het goed is allemaal. en zou ik dan de nieuwe met het nieuwe keurmerk kopen of de oude? het scheelt 20 euro en ik rijd geen wedstrijden ofzo dus ik zou zelf de oude zeggen...
de casco mistrall is iets goedkoper maar die lijkt me dan niet zo mooi
of kan ik hier beter een nieuw topic voor openen?

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 01:48

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Ik heb mij een uvex suxxeed aangeschaft en weg is de misselijkheid en rij nu al 2 weken heel aangenaam! Bedankt iedereen voor de tips

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:00

lobkew schreef:
Uvex, super fijne cap. Zelfs met dit weer nog een cool hoofd. Ik heb ook een klein hoofd, echt een kindermaatje voor kinderen van 11 oid. Maar ben toch echt 15....

mag ik vragen welke maat je hebt ? ;) ik ken je probleem.