Vereniging op papier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:53

Sjolvir schreef:
Dat heet gewoon startkaart lid, heel veel verenigingen hebben naast lidmaatschap met lusten en eventuele lasten ook kaal lidmaatschap, dus een startkaart...

Oh en wel handig er eentje in je eigen kring/regio te nemen ivm eventuele kampioenschappen, die zijn namelijk afh. van welke vereniging je lid bent en niet van waar je woont...
Dus lid in Limburg en in Groningen wonen en kampioenschap rijden moet je dan in Limburg, da's niet handig.

Rofah

Re: Vereniging op papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 00:07

Nieuwe heuvel wil ik uit principe geen lid van worden, zelfde geldt voor blauwe draad :=

Zie wel echt verschil in prijzen tussen op papier en vereniging met meerdere opties. 9 Vd 10 keer is met opties duurder :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:34

veerledec schreef:
Ik vind 25 euro nog veel voor een papieren vereniging. Wij zijn geen papieren vereniging, we organiseren een wedstrijd, activiteit en hebben lessen, maar niets is verplicht, dus je kan bij ons ook 'papieren' lid zijn. Kost 20 euro per jaar.

Ligt eraan de rest hier is veel duurder. Waar we eerst lid van wouden worden kost 160 euro per jaar.
En er is er 1 die nog wel wat goedkoper is maar daarvoor willen wij niet meer uitkomen

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:13

Wouw bedankt Knudd!
Ik ga me denk ik inschrijven bij amelisweerd, ponymeter laten komen en dan zijn we er klaar voor :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:25

Murosch schreef:
Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond. Weet iemand of ze dit ook hebben in Groningen of Drenthe?

Ravenruiters in Eelde.
NDRJV in Vries.
Ik ben niet-lessend lid bij LR Noordenveld in Vries.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:43

Bij ons betaal je als startpas lid 15 euro per jaar.(LR en PC Zuiderpark ) Zonder poespas(diensten draaien etc, je hebt dan overigens ook geen rechten)
Dus ze bestaan zeer zeker!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:52

iemand die nog wat weet in de regio achterhoek? ook zonder dat je mee moet helpen bij de wedstrijden?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:12

Waarom wil iedereen een vereniging waar ook niet geholpen hoeft te worden?

Voor elke wedstrijd zijn veel vrijwilligers nodig.
Hoe meer mensen niet willen helpen hoe groter het probleem bij de vereniging wordt.

Ik snap best dat je niet verplicht wil worden om een x aantal keer te helpen.
Maar wij als vereniging kunnen niet draaien zonder vrijwilligers hoor!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:35

ponyparadijs schreef:

Hoe meer mensen niet willen helpen hoe groter het probleem bij de vereniging wordt.

Amen!

Iedereen wil graag op wedstrijd, voor en tijdens de wedstrijd moet alles perfect geregeld zijn, startlijsten op tijd, rekening houdend met alle eisen en wensen van deelnemers mbt starttijden, er moet een parkeerwachter zijn, ringmeester, secretariaat die binnen 5 minuten na de laatste start prijsuitreiking doet en een bar met lage prijzen, maar......

zelf geen vinger uit willen steken want tja, we hebben het allemaal zo druk met paard, gezin en werk

Denkt iedereen nu echt dat het allemaal vanzelf gaat?
Is een of twee keer helpen nu echt zo erg?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:42

Mensen weten niet half hoeveel er gedaan moet worden op een wedstrijddag.
En dan heb ik het nog niet eens over al het werk ervoor.

Ik doe het secretariaat van een vereniging waar onze leden geen verplichtingen hebben (behalve het betalen van het lidmaatschap)
Gelukkig hebben wij wel veel leden die best bereid zijn om eens te komen helpen.
En dat is prettig.
De vereniging waar wij de accommodatie van huren is een vereniging met verplichte diensten en daar hebben ze heel veel problemen om vrijwilligers te krijgen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:23

ponyparadijs schreef:

Omdat ik al veel vrijwilligerswerk doe voor de KNHS wedstrijden die door ons stamboek worden georganiseerd. Helaas is het nog niet mogelijk om een startpas via het stamboek aan te vragen.
Overigens ben ik nu lid van een vereniging waarbij ik 1x per jaar moet meehelpen tijdens het meerdaags springwedstrijd in november. Dat is dan ook gelijk de enigste keer dat ik daadwerkelijk op de vereniging ben :=

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:27

Murosch schreef:
Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond. Weet iemand of ze dit ook hebben in Groningen of Drenthe?

Ja hoor, www.bergveen.com

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:27

de regenboog maasbommel, voor info PB

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:02

ponyparadijs schreef:
Mensen weten niet half hoeveel er gedaan moet worden op een wedstrijddag.
En dan heb ik het nog niet eens over al het werk ervoor.

Ik doe het secretariaat van een vereniging waar onze leden geen verplichtingen hebben (behalve het betalen van het lidmaatschap)
Gelukkig hebben wij wel veel leden die best bereid zijn om eens te komen helpen.
En dat is prettig.
De vereniging waar wij de accommodatie van huren is een vereniging met verplichte diensten en daar hebben ze heel veel problemen om vrijwilligers te krijgen.

Daarom is er nu sinds dit jaar bij onze rijvereniging de regel dat als je niet een keer in het jaar wilt vrijwilligen. Dan mag je extra betalen.
Wat is er nu erg aan om een keer te helpen bij een evenement van je club.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:20

Wij hebben het anders aan gepakt.
Als je bij ons een dagdeel (minimaal 4 uur) komt helpen dan mag je 1 proefje gratis starten.
Dat is voor veel best een reden om te komen helpen.
Overigens geldt dat niet alleen voor leden.
Maar ook voor niet leden.
Als ze komen helpen krijgen ze een gratis start

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:02

ponyparadijs schreef:
Wij hebben het anders aan gepakt.
Als je bij ons een dagdeel (minimaal 4 uur) komt helpen dan mag je 1 proefje gratis starten.
Dat is voor veel best een reden om te komen helpen.
Overigens geldt dat niet alleen voor leden.
Maar ook voor niet leden.
Als ze komen helpen krijgen ze een gratis start

Dat vind ik een hele mooie deal, gelukkig bestaat onze vereniging uit een aantal papier leden en de rest is zeer actief dus opzich niet nodig. Maar vind het wel een hele mooie om te onthouden mochten wij op een gegeven moment vastlopen in de vrijwilligers die ons ondersteunen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:15

Het is naar ons idee beter om te belonen dan te straffen
Dus vandaar deze constructie

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:33

Roodvos schreef:
Murosch schreef:

Ravenruiters in Eelde.
NDRJV in Vries.
Ik ben niet-lessend lid bij LR Noordenveld in Vries.

Deze zijn alle drie duurder dan bv. RV Bergveen in Veenhuizen, daar betaal je 20 euro per jaar voor alleen lidmaatschap.
Bij iedere vereniging komen er nog kosten bij, zoals voor de KNHS en afdracht regio Drenthe (€3.50).

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:25

Murosch schreef:

Neta :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:34

In de regio didam zit Bahr.

Ook ik ben lid van een vereniging zonder verplichtingen. Ben zeker niet te beroerd om te helpen bij een wedstrijd ( sterker nog: ben voorzitter van een stamboek wat natuurlijk vrijwilligerswerk is, (mede)organiseer jaarlijks een wedstrijd, merriekeuring, hengstenkeuring waar ik dan natuurlijk ook als vrijwilliger bij aanwezig ben), maar in verband met mijn werk ( werk ci 50 uur per week) gaat het me toch echt niet lukken om wekelijks verplicht een bar taak oid te doen. Verder wil ik lessen bij de persoon bij wie ik wil lessen ( en dus ook wekelijks les), op het tijdstip waarop het mij past, in plaats van bij de persoon die door een vereniging wordt ingehuurd, op een tijdstip waar ik niets in te kiezen heb.

Dus... het ligt genuanceerder hoor... de reden waarom mensen het liefst lid zijn van een 'papieren vereniging'.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:35

Murosch schreef:

LR & PC oldambt ook, en maar € 25,- contributie per jaar! :D (http://www.lrpcoldambt.nl) is regio Groningen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:14

Punz schreef:
In de regio didam zit Bahr.

Ook ik ben lid van een vereniging zonder verplichtingen. Ben zeker niet te beroerd om te helpen bij een wedstrijd ( sterker nog: ben voorzitter van een stamboek wat natuurlijk vrijwilligerswerk is, (mede)organiseer jaarlijks een wedstrijd, merriekeuring, hengstenkeuring waar ik dan natuurlijk ook als vrijwilliger bij aanwezig ben), maar in verband met mijn werk ( werk ci 50 uur per week) gaat het me toch echt niet lukken om wekelijks verplicht een bar taak oid te doen. Verder wil ik lessen bij de persoon bij wie ik wil lessen ( en dus ook wekelijks les), op het tijdstip waarop het mij past, in plaats van bij de persoon die door een vereniging wordt ingehuurd, op een tijdstip waar ik niets in te kiezen heb.

Dus... het ligt genuanceerder hoor... de reden waarom mensen het liefst lid zijn van een 'papieren vereniging'.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel wat willen doen voor een vereniging.
Maar hier viel het mij op dat er veel vroegen om een vereniging waar je niets hoeft te doen.
Terwijl elk evenement vrijwilligers nodig heeft.

Wij hebben een hoop leden die zoals jij een eigen instructie willen kiezen en dus niet kiezen voor een vereniging waar lessen zijn

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:22

Onze vereniging biedt lessen aan, maar als je daar geen belangstelling voor hebt dan kan je kiezen voor een andere lidmaatschapsvorm waar geen lessen inzitten. Daar betaal je dan ook niet voor.
Zo kan het ook, we hebben leden die lessen op ons terrein met eigen instructie omdat ze zelf bijv geen 20x60 baan hebben.

Echter hebben we wel hulp nodig voor onze wedstrijden en andere activiteiten, anders zou het inhouden dat ik bijv zelf nooit meer zou kunnen starten bij mijn eigen club, dat is toch ook niet de bedoeling?

Ik krijg soms het idee dat de meeste wedstrijdruiters/amazone's zich niet beseffen hoeveel capaciteit het kost om een wedstrijd te organiseren, laat staan het hele jaar door.
Hoeveel moeite kost het om 1 of 2 keer per jaar een paar uur te helpen? De meeste leden vinden het zelfs leuk om een keer te schrijven(leerzaam!) of te ringmeesteren (alle sociale contacten zijn weer bijgewerkt).

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:23

RV Hollandsche Rading is ook een papieren vereniging