Punz schreef:In de regio didam zit Bahr.
Ook ik ben lid van een vereniging zonder verplichtingen. Ben zeker niet te beroerd om te helpen bij een wedstrijd ( sterker nog: ben voorzitter van een stamboek wat natuurlijk vrijwilligerswerk is, (mede)organiseer jaarlijks een wedstrijd, merriekeuring, hengstenkeuring waar ik dan natuurlijk ook als vrijwilliger bij aanwezig ben), maar in verband met mijn werk ( werk ci 50 uur per week) gaat het me toch echt niet lukken om wekelijks verplicht een bar taak oid te doen. Verder wil ik lessen bij de persoon bij wie ik wil lessen ( en dus ook wekelijks les), op het tijdstip waarop het mij past, in plaats van bij de persoon die door een vereniging wordt ingehuurd, op een tijdstip waar ik niets in te kiezen heb.
Dus... het ligt genuanceerder hoor... de reden waarom mensen het liefst lid zijn van een 'papieren vereniging'.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel wat willen doen voor een vereniging.
Maar hier viel het mij op dat er veel vroegen om een vereniging waar je niets hoeft te doen.
Terwijl elk evenement vrijwilligers nodig heeft.
Wij hebben een hoop leden die zoals jij een eigen instructie willen kiezen en dus niet kiezen voor een vereniging waar lessen zijn