Interesse in ruitervakantie met alleen "robuuste" paarden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Re: Interesse in ruitervakantie met alleen "robuuste" paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:01

Mij lijkt het me leuk! Ik ben dus helemaal verliefd op de Bolonais! Zijn super mooie Franse zware paarden die er niet meer zo veel zijn maar het zijn echt prachtige paarden!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:14

Klinkt als een leuke vakantie, zeker als er ook genoeg andere toeristische dingen te doen zijn in de omgeving (kasteel bezoeken, dagje winkelen, dagje zwembad/strand, etc). Zeker voor iemand als mij zonder eigen paard is zoiets ideaal :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 17:35

Waarschijnlijk kom ik als het lukt volgend jaar ook naar horse-event met 1 of 2 van onze trekpaarden, afhankelijk van hoe ver we dan zijn, en hoop dan ook aan de geïnteresseerde voor de vakanties wat meer te kunnen vertellen. Dit jaar gaat helaas nog niet lukken want het trekpaard dat we nu hebben staan moet nog volledig beleerd worden ;) en de tijd ontbreekt ernstig.

Er zijn idd ook wel steden in de buurt die de moeite zijn om heen te gaan als je wat van het oude Frankrijk wilt zien.

We willen wel een gevarieerd programma aan kunnen bieden om zoveel mogelijk voor iedereen wat leuks te kunnen bieden :) je bent immers toch op vakantie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:58

Ik denk dat het heel leuk is om juist franse paarden te gaan houden en daar iets mee te doen.
Je zit in Frankrijk en vooral voor touristen is het leuk om op een Frans ras te mogen rijden vooral ook omdat die hier en elders niet veel voorkomen. Ik denk dat je niet teveel in 1 keer moet bedenken gewoon mooie ritten door het mooie franse landschap is volens mij al heel bijzonder ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:48

Anoli schreef:
Klinkt als een leuke vakantie, zeker als er ook genoeg andere toeristische dingen te doen zijn in de omgeving (kasteel bezoeken, dagje winkelen, dagje zwembad/strand, etc). Zeker voor iemand als mij zonder eigen paard is zoiets ideaal :j

Met als aanvulling dat het fijn is als er door de eigenaar een mogelijkheid wordt geboden om deze uitstapjes te maken, qua vervoer. Het is leuk als er een kasteel/stad/strand in de buurt is, maar zonder auto kom je niet zover in Frankrijk. En als mensen op ruitervakantie gaan, komen ze niet altijd met de auto (ik ga altijd met het vliegtuig/trein/ov). Misschien kunnen jullie los georganiseerde uitstapjes bieden (tegen betaling natuurlijk)? Of een mogelijkheid tot betaalbaar (taxi) vervoer?

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:55

Wat een gave paarden zijn dat! Ik zou daar zeker graag een buitenrit op maken. Dat het een echt Frans ras is maakt het alleen maar bijzonderder. Zeker als er naast het paardrijden andere activiteiten zijn, denk ik dat er zeker een markt voor is :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 08:36

x_spekkie_x schreef:
Anoli schreef:

Met als aanvulling dat het fijn is als er door de eigenaar een mogelijkheid wordt geboden om deze uitstapjes te maken, qua vervoer. Het is leuk als er een kasteel/stad/strand in de buurt is, maar zonder auto kom je niet zover in Frankrijk. En als mensen op ruitervakantie gaan, komen ze niet altijd met de auto (ik ga altijd met het vliegtuig/trein/ov). Misschien kunnen jullie los georganiseerde uitstapjes bieden (tegen betaling natuurlijk)? Of een mogelijkheid tot betaalbaar (taxi) vervoer?

Voor dit is het natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe groot de groepen zijn.
Zoals het er nu uit ziet zullen het geen hele grote groepen worden ivm het aantal paarden (en drachtige merries tzt) en het houd het een beetje exclusief. Voor ons is het ook fijn als we het overzicht een beetje kunnen houden, en de aandacht goed kunnen verdelen.
Maar ook voor zaken als het eten, hier zullen zoveel mogelijk biologische producten op tafel komen, maar dan ben je wel een beetje afhankelijk van het seizoen want het meeste zal ook van eigen land komen (dat dan weer bewerkt wordt met de paarden).
Het zal niet mogelijk zijn om al het vlees in eigen beheer te produceren maar ook hier zullen we een groot aandeel in leveren.

Misschien gaan we ook wel gewoon losse weekenden organiseren met workshops op het gebied van het werken met paarden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:45

Waar veel nl mensen in geintreseerd zijn als ze naar Frankrijk gaan is wijn daar zou je ook iets mee kunnen bijv druivenplukken met wijnproeven zou je kunnen organiseren dat je dus naar zo,n wijn proeverij gaat. Of iets met franse kazen ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:48

JA! Ik heb een zwak voor grote vriendelijke reuzen, dus als jullie dat echt gaan organiseren, mag je alvast een weekje voor mij reserveren :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:16

Wij zitten helaas niet echt in een wijn streek, wel veel vlees :) hier is de omgeving dus vooral groen van de weides, mais en graan. Ook is er veel houtproductie.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:26

Ik volg (als stille meelezer) jullie verbouw topic. Zeker een plekje waar ik best een weekje (of langer) zou willen vertoeven!
Helemaal met de mogelijkheid om paard te rijden. Hier straks wel twee kleine kindjes en een partner die wel eens op een paard heeft gezeten maar geen ervaring verder. Dus als er andere activiteiten te doen zijn al dan niet Door jullie georganiseerd en al dan niet met paarden zou zoiets perfect zijn.
Ik zelf hou wel van stevige rassen en vind het gaaf op een 'lokaal' ras te kunnen rijden.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:38

Zo'n workshop weekend zou me ook fantastisch lijken! En dan heerlijk biologisch eten... Kan ik al boeken? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:18

x_spekkie_x schreef:
Anoli schreef:

Precies om die reden gaan wij dus juist met de auto op vakantie. Naast het feit dat de douane er iets van vind als je een complete automaatbak of V8-blok op de balie legt als handbagage, is het ook gewoon praktisch in de redelijk uitgestorven gebieden waar wij zo graag zitten. In dat opzicht wijkt GB niet zoveel af van Frankrijk.

Wat heb je te bieden aan een Range Rover liefhebber?
Er zijn in Frankrijk bepaalde versies van de Range Rover verkocht die in GB nooit geleverd zijn en ik zoek juist die specifieke onderdelen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:12

palousa_boy schreef:
Wij zitten helaas niet echt in een wijn streek, wel veel vlees :) hier is de omgeving dus vooral groen van de weides, mais en graan. Ook is er veel houtproductie.

Frans bourgondisch eten daar zijn ook veel mensen gek op.
En ik zou toch kijken of er nergens een wijnproeverij is in de omgeving? gewoon omdat het wel past bij een verblijf in Frankrijk en zeker als er dingen georganiseerd worden.

Ik denk als je gewoon zorgt voor een combinatie van actief met paarden,fietsen,wandelen en leuke uitstapjes voor een heel gezin, dat kan ook zijn een bezoek aan grotten bijvoorbeeld.Huifkar tochten waar deze paarden zich ook voor verlenen door de streek en dan bij een kaas boer stoppen etc je snapt het wel.

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:51

http://www.pradis.fr/ alleen vindt k dit te ver weg.
bij mij is het wel zo dat ik een voorkeur heb voor koudbloed. lekker grof, het betere bil werk heerlijk
hoop dat jullie een mooi project weg zetten en dat er veel mensen willen komen. Ik te paard en mijn vriend lekker fietsen of met de kano weg juist ja

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:55

Top idee Jeff en Lizy. Bretonners zijn super en jullie omgeving is prachtig. Ik zou zeggen doen!!! :)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:12

happypaardje schreef:
Leuk idee inderdaad! Zeker als je ook meer over het (vroegere) gebruik van de paarden weet en kunt laten zien/beleven.
(Wanneer kunnen we ons inschrijven?) :D

O ja en dan nog een klein museumpje erbij over de geschiedenis van het ras, maakt het helemaal af!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:49

Hoe meer ik lees, hoe meer het mij als verstokte thuisblijver wat lijkt.
Wijn hoeft niet voor iedereen, maar een bezoekje aan de boeren waar je eten vandaan komt kan ook aardig zijn :)
Blijft toch voor mij de hoofdattractie bij jullie het werken met de paarden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:07

Uiteraard zal dat werk wel iets aangepast worden aan het weer en de tijd van het jaar.
Tzt zal ik wel adviseren om oude kleding mee te nemen en laarzen ;) (dit laatste niet alleen tegen natte voeten in de natte tijden, maar ook tegen de slangen in de warme tijden).

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:55

Geen probleem :)
Op stal bij vrienden lopen we ook zomer en winter ingepakt. Is het niet voor de kou, dan wel voor de overmatig opdringerige dazen in de zomer.
Maareh... Slangen? Wat voor, adders?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:09

Ehh.... ja ja en nog eens ja! Wij hangen veul in Frankrijk rond en lopen veel tegen het probleem van de 1m50 Franse wandelpaarden tegen. Ik kan wel op een Camargue of een Henson, maar mijn lange Hollander van 2m07 niet. Laat maar weten of je proefruiters nodig hebt, staan we zo op de stoep!

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:42

ik zal op bepaalde dagen een tijd uitkiezen bijv. 2 tot half 4 ofzoiets. en dat in een soort van(krantje??) doen en dat aan je gasten geven. dan hebben ze de keuze om te paardrijden(iets anders) of iets anders te doen.