Jouw rijkleding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anous2002

Re: Jouw rijkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:18

Ik rij meestal gewoon in een polo shirtje en rijbroeken verschillen heel erg bij mij soms koop ik het bij ruiterzaken (niet al te dure) soms van marktplaats enzov. En rij gewoon met rijlaarzen ;) succes !!

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:12

Ik heb een tijd met jodhpurs en chaps gereden, het voelde redelijk losjes aan maar zat wel goed. Toch ben ik over gegaan naar leren rijlaarzen van Mondoni en deze vind ik fijner rijden. Ze zijn steviger en de laarzen die ik heb zijn heerlijk gevormd naar maar benen en voeten, dat deden de jodhpurs niet echt, maar dat kan ook aan het merk liggen := (weet niet meer welk merk)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:46

Ik draag meestal een rijbroek van Mondoni (wel altijd met kunstlederen zit, vind ik fijner rijden), meestal rijd ik met jodphurs (soms met chaps, soms ook alleen met sok). Ik heb ook leren rijlaarzen maar die gebruik ik vooral voor wedstrijden en foto momentjes ;)

Verder: Meestal heb ik een polo aan maaar vind die van de ruitersportzaken zo verschrikkelijk duur....daarom koop ik ze vaak bij gewone winkels of soms zelfs bij 2e hands winkels (bij de paarden slijt het toch snel)

_Chantal19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:06

Ik draag altijd mijn rijlaarzen, en een rijbroek gewoon, en een sweater trui, weet alleen niet zo uit mn hoofd welke merken.

(en natuurlijk een cap :j )

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:19

Ik rij eigenlijk vaak met spijkerbroek. De spijkerbroek/legging combi broeken van C&A vind ik fijn om mee te rijden. Zijn rekbaar en geen dikke naden. Kwa shirts of truien draag ik meestal wat oudere dingen. Ik heb jodphurs, maar weet niet van welk merk. Als ik niet rij, maar longeer heb ik oude gympen aan. Ik heb 1 rijbroek en leren chaps, maar die draag ik niet zo vaak.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:33

Ik heb meestal een rijbroek aan met een tshirt en jodphurs en wat niet kan ontbreken is een sport bh

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:41

Normaal lekker zittende shirts, halters, vest, trui zonder grote capuchon. Qua jassen iets waterdicht, getailleerd en liefst dubbele rits.

Ik heb als zomerlaarzen mountainhorse en als winter de USG Ranger. Rijbroeken oa in het merk van EJ'S Copperfield.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:47

Ik heb twee grijze pikeur rijbroeken, omdat die een heerlijke bandplooi hebben.
In de zomer meestal een polo erop, 's winters een sweatvest!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:08

Ik draag meestal gewoon een oud shirt met een spijker broek met rijden :Y)

En altijd met leren rijglaarzen en als het koud is een oud vest. Met les draag ik meestal een rijbroek (het liefst van br) maar ik hou het het liefst simpel.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:41

Ik heb heel veel rijbroeken. :')
Een paar van harry's horse, die blijven ondanks de lage prijs erg goed!
Ik heb 1 rijbroek van de decathlon, die ziet er erg leuk uit en was super goedkoop maar ik denk dat de kwaliteit echt slecht is.
Ik heb 2 pikeur broeken, een jeans en een witte. En die zijn echt van top kwaliteit, daar is de prijs dan ook wel naar..
En ik heb 1 la valencio broek die zit echt super fijn! En de kwaliteit lijkt me ook heel goed.
Verder draag ik in de zomer polo's van HV polo en de hema :+ en gewone (oude) shirts. En daar dan meestal een fleecevest overheen.
En in de winter truien of sweaters. En ik heb 2 jassen waarmee ik rijd. (HH en BR)
Oh en ik heb derby bento rijlaarzen. Hele fijne dingen!

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:21

ik rij in een anky/pikeur/de laatste weet ik niet meer... verder draag ik meestal gewoon wat ik die dag al droeg, of dit nu een shirt van Pauw is of een shirt van de H&M dat maakt me niet zoveel uit. wel draag ik bijna altijd mijn pikeur of ankyjas zodra het wat kouder wordt, dan blijft mijn normale jas netjes en fris. sokken zijn meestal van pikeur, ik vind die met dat pantystukje zo fijn! ennn verder, leren laarzen en voor in de stal jodphurs van Charlie die zijn heel fijn warm met een stalen neus en houden het al jaaaaaren uit.

Sproetje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:52

Ik rij het liefst met een Cavallo broek en een t-shirt. De ene keer rij ik met rijlaarzen en de andere keer met chaps. Het is maar net waar ik zin in heb. Ik vind de sokken wel heel belangrijk! Ik krijg heel snel blaren en zeker als ik zweet.. Daarom vorige week weer een hele lading Stapp Horse sokken besteld. de Deocell vind ik het fijnst. Super fijne webshop en snelle levering. zeker aan te raden!! http://www.livonsox.nl

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:17

Ik rij bij voorkeur gewoon in spijkerbroek en een gewoon shirtje. Qua schoenen heb ik gewoon stevige bergschoenen en chaps omdat anders je broek vervelend opkruipt. Ideaal allemaal, schoenen gaan echt lang mee en omdat ik veel grondwerk doe en ook nog voor en na het paardrijden met de honden moet lopen vind ik "gewone" schoenen vele malen prettiger.

Annika_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:54

Het meeste wat ik koop, bestel ik op Divoza. Shirt en broeken eigenlijk meestal alhoewel broeken wel wat meer op de gok gaat. Verder rijd ik met laarzen, die koop ik meestal tweedehands (wel gewoon goede) tot ik uitgegroeid ben ;) Cap heb ik in het begin gekocht bij de lokale ruitewinkel en die heb ik nog steeds (is verstelbaar). Verder handschoenen en sokken e.d. koop ik net waar het me uitkomt :)

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:39

Ik rijdt gewoon in een oud T-shirt en een goedkope paardrijbroek en als het koud is een vest, hou er niet van om moeilijk te doen. Moest vroeger van m'n moeder perse in een polo maar dat heb ik niet lang volgehouden :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:45

Rijbroek ( EJ, divoza, Copperfield ofzoiets)
sportbh (Anita)
Hemdje (hema)
Paardrijsokken (diverse merken)
Rijlaarzen ( Lipica) of Chaps (Premiere) met les laarzen en in het bos chaps.
Jophurs (EJ)

Verder geen merkkleding, ik draag T-shirts of truitjes wat ik niet meer draag overdag.
Rijden met een jas is drama dus ik heb vaak een vest aan. Gewoon vd CenA.

Die ruiterkleding vind ik zo duur allemaal en het wordt toch vies, ik vind het zonde van mijn geld.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:48

ik heb m'n rijbroek van QHP
En rijlaars julia, ook van QHP, beide gekocht bij epplejeck.
ik draag meestal een bodywarmer of vestje
Sokken van verschillende ruitersportzaken.
Jodphurs van hyporama, die waren toen scherp geprijsd

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:51

Ik heb geen speciale t-shirts om in te rijden. Ik gebruik ook geen speciale paardrijsokken. Ik heb gewoon van die iets hogere sokken die je bij de action kan kopen. Veel goedkoper en ze zitten prima.
Ik heb wel meerdere rijbroeken maar ik heb geen idee van welke merken die allemaal zijn. :')

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:02

Ik heb 2 rijbroeken en een cap van Divoza, jodphurs + chaps van een zaakje hier in de buurt en sokken van verschillende winkels. Ik heb geen speciale shirts ofzo voor het paardrijden, dat vind ik een beetje overbodig aangezien ik genoeg rommel heb liggen die ik toch niet aandoe als ik niet bij de paarden ben :') Divoza is wel een fijne winkel, want meestal is het niet zo duur en je kan zowel online als naar de winkel !

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:35

En een sportbh ;);)

Ik heb er een van de hardloopwinkel Runnersworld hier in de buurt met de hoogste schok absorbsie. Wereld van verschil met de normale sportbh's heerlijk

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:44

Ik heb rijbroeken (gehad) van montar, easy rider, kingsland, en ik een ver verleden ook mondoni, waar zodra je meer gaat rijden (denk aan 1 tot 3 per dag) zijn die niet fijn meer.
Qua schoeisel draag ik nu op maat gemaakte laarzen, wat waarschijnlijk niet je intentie is, maar hierbij hetzelfde, als je 1 paard te rijden hebt of op een manege rijdt zijn (goedpassende!) laarzen van divoza ook helemaal prima :)
Persoonlijk vind ik jodphurs met chaps totaal niet fijn rijden, al helemaal niet met sporen, maar dat is per persoon anders :))
Ik draag vaak polo's van divoza of een wat ouder shirt met rijden.
Succes met je zoektocht !

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:38

Rijbroeken heb ik van verschillende merken (gehad) en daar ben ik niet zo trouw in. Qua bovenkleding hou ik aanbiedingen van lidl in de gaten. Die heeft vaak hele fijne sportkleding die ik gebruik bij het rijden. Voor de jonge paarden heb ik laarzen van DeNiro. Die zijn super zacht en soepel. Mijn eigen paarden en wedstrijden rij ik met petrie athene laarzen. Die zijn wat stugger en daardoor heb je meer steun en (ik) een nog stillere beenligging. Cap gehad van harry's horse en nu van casco. De laatste is een stuk lichter en luchtiger.
Oja en inderdaad een sport bh. Erg prettig. Heb gewoon simpele van de hema.

joshuacharly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:37

ik altijd bij divoza en dan vaak mondoni of harry,s horse :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:36

Ik haal mijn rijkleding bij ruitersportwinkels vandaan zoals Divoza, Ooteman en Epplejeck.
Ik heb Petrie Melbourne rijlaarzen en sinds kort ook bruine Mondoni rijlaarzen.
Shirtjes zijn vaak niet van paardrij merken, die vind ik altijd te prijzig. En ik heb een pikeur winterjas en PK zomerjas (foto).
De PK jas heb ik van marktplaats, het scheelt om kleding van dure merken tweedehands te kopen.
Afbeelding

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:43

Divoza of Agradi. Bij Agradi scheelt het soms best veel qua prijs. Nu vind ik wel dat het vaak niet hele bijzondere rijbroeken zijn