Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:02

Ik heb drie decathlon broeken voor 33 euro gekocht in de uitverkoop.
Die dingen heb ik al jaren en je ziet er niks aan, daar hoef je geen pikeur voor te kopen.
Leerwerk zie je wel een huge verschil in of het 50 euro of 150 euro heeft gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:04

QueLee schreef:
Dit topic is ook zeker niet bedoeld als verwijt naar de mensen die deze dure spullen wel kopen, laten we dat voorop stellen!

Dat je er jaren mee doet, daar mag ik van uit gaan voor die prijs.. Ik heb 4 jaar geleden een paar bruine rijlaarzen van een huismerk voor €80,- gekocht.. Ze zijn nu pas echt kapot (bij de rits) en dat na 4 jaar intensief gebruik (mesten, wandelen, rijden) ik heb er jaren plezier van gehad en ze hebben me geen rib uit m'n lijf gekost.. Het kan dus wél voor minder ;)

Tuurlijk!
Totdat je het 'comfort' voelt van een duurder product.
Petrie's van €700, al 6 jaar oud, behandel ze als een pasgeboren baby, zal er nooit mee uitmesten, maar dat zijn mijn fijnste schoenen. Ze zitten zo fijn.
Daarvoor ben ik bereid meer te betalen. Ook voor mijn pikeurrijbroeken, maar doe wel 4 jaar met mijn broek á €199,00.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:04

De duurste rijbroek die ik ooit heb gekocht is een Eurostar die me 120,- kostte. Ik heb hem denk ik hooguit een jaar, maar hij is gekrompen en verkleurd.. Voortaan maar weer terug naar de 80,- broeken die in ieder geval een jaar of 2 mooi blijven :\

Of maar eens op zoek naar een tweedehands Pikeur..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:08

Ik ben het helemaal met je eens dat het belachelijk is dat er voor paardrijkleding vaak goud geld moet worden betaald, TS. 300 Euro voor een rijbroek? Dat ga ik er echt niet voor betalen.

Vooral rijbroeken, jassen en laarzen moeten voor mij van goede kwaliteit zijn. Daar wil ik dan best wel meer aan uitgeven, al zijn er natuurlijk grenzen. En je spullen kopen als er een aanbieding (kortingen plakken, e.d.) is, scheelt natuurlijk al heel erg veel. :D

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:12

Ik heb meestal rijbroeken van HH a 80 euro max. Pas ben ik bij Hyporama tegen 2 rijbroeken van Pikeur aan gelopen. Het waren broeken met een oud model (lees hoog in de taille en bandplooi)die ik heerlijk vind zitten. Nu kostten ze 50 euro per stuk ipv de originele 199 euro.
Ik moet eerlijk zeggen dat ze geweldig zitten en er na al tig keer wassen nog steeds als gloednieuw uitzien. (en stiekem ben ik best trots op mijn Pikeurbroeken :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:13

Ik heb een Pikeur jas die ik in de uitverkoop voor €65 gekocht heb. Jas is inmiddels 4 jaar (!) oud maar als ik hem een keer uitwas weer als nieuw. Wind en waterdicht na ontelbaar veel wasbeurten en heb de jas er nog nooit weer voor laten behandelen. Zit eerlijk waar geen enkel slijtplekje op. Dus omgerekend kost deze jas mij tot nu toe €16,25 per jaar en dat is hij dubbel en dwars waard. Zodra deze jas echt niet meer kan koop ik weer in de uitverkoop een Pikeur jas. Als je er een goedkoop kunt vinden zijn ze het echt waard.

Maar al mijn andere paardenkleding is afgedankte bovenkleding of iets van de Action of Zeeman. Mijn rijbroeken probeer ik ook zo goedkoop mogelijk te kopen.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:13

Ik draag graag kingsland en pk, vind het heerlijk zitten, gaat lang mee en vind het ook erg mooi.ik koop het wel altijd als er korting op zit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:14

Meestal betaal je ook voor materialen en onderzoek en innovatie. Dat kost geld en komt in de prijs terug. Voorbeelden hiervan zijn merken zoals Ariat en Anky en ook voor bijna alle andere sportkleding geld dat.

Al denk ik niet dat alle ruitersportmerken hier aan mee doen. Althans ik zie het niet terug in het materiaal en de kwaliteit. HV polo bijvoorbeeld, ook zo'n duur merk. 50 euro voor een polo. Maar de bovenkleding lubbert wijd uit en krimpt gigantisch snel. Zelfs op 30 graden.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:15

Tjah, ik ben ook typisch zo'n geval welke bijna alleen maar kwaliteitspullen koopt. Waarom? Omdat de ervaring mij wel geleerd heeft dat ze ten eerste veel langer mee gaan, ook na veelvuldig wassen hun vorm en kleur behouden, omdat de pasvorm voor mij persoolijk een stuk beter is en ik liever 1x geld uitgeef aan iets waarvan ik weet dat het goed is, dan de ergenis van iets wat erg snel slijt of kapot gaat, of na een paar keer wassen de vorm van een natte krant aanneemt.
Niet te vergeten dat de duurdere merken vaak net even een betere garantie afhandeling hebben als er wel wat mis gaat.

Maar goed, da's natuurlijk mijn persoonlijke ervaring :-)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 20:16

Nielojram schreef:
QueLee schreef:
Dit topic is ook zeker niet bedoeld als verwijt naar de mensen die deze dure spullen wel kopen, laten we dat voorop stellen!

Dat je er jaren mee doet, daar mag ik van uit gaan voor die prijs.. Ik heb 4 jaar geleden een paar bruine rijlaarzen van een huismerk voor €80,- gekocht.. Ze zijn nu pas echt kapot (bij de rits) en dat na 4 jaar intensief gebruik (mesten, wandelen, rijden) ik heb er jaren plezier van gehad en ze hebben me geen rib uit m'n lijf gekost.. Het kan dus wél voor minder ;)

Tuurlijk!
Petrie's van €700, al 6 jaar oud, behandel ze als een pasgeboren baby, zal er nooit mee uitmesten, maar dat zijn mijn fijnste schoenen. Ze zitten zo fijn.
Daarvoor ben ik bereid meer te betalen. Ook voor mijn pikeurrijbroeken, maar doe wel 4 jaar met mijn broek á €199,00.

Het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat, mijn 'jongste' rijbroek gaat ook al 3 jaar mee.. Ik heb twee rijbroeken die beide niet duurder waren als €80,- van HH. Nergens kapot of vaal en ik draag ze toch zeker 5 dagen per week. En ze zitten heerlijk :p
Het is denk ik ook maar wat je gewend bent en wenst in je rijkleding..

Maar als ik dan een cap zie van €500,- denk ik wel: beschermd die dan beter dan mijn capje van €70,- of... Moet ik dan officieel ook een nieuwe kopen als ik een keer hard op m'n kop gestuiterd ben? -O-
Laatst bijgewerkt door QueLee op 29-05-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:16

Mijn Kingsland sokken zijn na 1x gebruik helemaal gerafeld.. Mijn goedkope sokken doe ik 2 jaar mee. Met goedkoop spul vind ik het ook niet erg als het stuk gaat en je kan tenminste meerdere broeken kopen.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:18

ik ga altijd naar cranenbroek.
ik heb enkel merk als ik het van mensen krijg :j mijn paard gaat er helaas niet beter van lopen als ik een anky jas aan heb :') 8-)

Appelmoes_11

Ik win, ik rijd meestal in een legging van 10 euro :=

Sommige dingen zijn van een duurder merk vast beter, maar vaak is de prijs-kwaliteitsverhouding helemaal niet zo recht. Mijn merkloze rubberen rijlaarzen bevallen al jaren prima. Ik heb ook een Anky-jasje, ontzettend duur ding en enorm fijn met buitenritten. :j Zadel heb ik niet op bespaard, maar wilde sowieso boomloos en geen leer en de prijs was een meevallertje.

Lous

Voor caps zit het vaak ook in het materiaal, onderzoek en innovatie.Carbon bijvoorbeeld is een duur materiaal, dat vind je dus ook terug in de prijs.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:19

Winter jassen koop ik nooit onder de 100 euro (prijs zonder korting dan), die moeten gewoon goed zijn. Ik heb dan ook wel veel eisen en die goedkope jassen voldoen daar niet aan. (binnenzakken, winddicht, grote zakke, lang, knopen en rits, capuchon die je vast kan zetten en aan kan snoeren, lange mouwen waar mijn hele arm in kan etc)

Net als schoenen, ik heb ook alleen maar dure merkschoenen. (niet voor de paarden) Die kosten ook 100-150 euro. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 20:24

Lous schreef:
Voor caps zit het vaak ook in het materiaal, onderzoek en innovatie.Carbon bijvoorbeeld is een duur materiaal, dat vind je dus ook terug in de prijs.

Maar beschermd die ook beter? :Y)
Ze hebben hetzelfde keurmerk (cap van 500,- en cap van 70,-) tuurlijk misschien zweet je er iets minder in en is ie ietsje lichter.. Maar om daar nou 420,- meer voor neer te leggen :wow:

Edit: als een 'goed' merk sterk afgeprijsd is dan koop ik het ook! Natuurlijk! Maar alleen als de prijs in mijn ogen juist is en ik het product ook echt ga gebruiken.. Mijn paard heeft overigens geen last van mijn goedkopere rijbroeken en rijlaarzen :p
Laatst bijgewerkt door QueLee op 29-05-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:26

Nielojram schreef:
QueLee schreef:

Tuurlijk!

Ben ik het niet helemaal mee eens :o
Ik heb goedkopere metk rijbroeken(cavallo) en duurdere van pikeur gehad. Die van cavallo doe ik al 6 4 jaar mee, die van pikeur niet. Ook vond ik cavallo en andere goedkopere niet vervelender zitten. Dit verschilt van rijbroek tot rijbroek en niet persé per merk.

Heb ook heel dure rijlaarzen van Petrie gehad die ik zo vervelend vond zitten dat ik ze na een half jaar weer verkocht heb. Er zat ook al snel een hele grote kras op.
Nu heb ik weer mijn goedkope rijlaarzen van 40 euro aan die ik ook al 6 jaar heb en er nog altijd uitzien als nieuw, niks geen krasje of veegje.

Snap wel dat mensen 80 euro uitgeven voor een bodywarmer, als je het geld hebt, waarom niet? . Ik vind het alleen wel veel geld en doe met zo goed mijn afgedankte, oude jassen en kleding aan naar de paarden.

Wat ik trouwens nog steeds echt niet snap zijn de speciale paardrijsokken... ik doe gewoon normale sokken aan en dat gaat ook al jaren prima. Kost ook echt veel en veel minder. Zie niet echt wat het toevoegd.
Laatst bijgewerkt door joyenbeau op 29-05-15 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:28

Duurste wat ik heb is m'n rijbroek van 100,- zo ongeveer, maar is een ontzettend fijn ding en was het zeker waard. Verder is het vooral kijken wat redelijk is qua prijs, al gaat kwaliteit toch wel voor. Koop liever een keer een rijbroek van honderd euro die een paar jaar mee gaat dan een ding van twintig die na een half jaar kapot is zoals mijn vorige..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:30

QueLee schreef:
Lous schreef:

Ze hebben hetzelfde keurmerk (cap van 500,- en cap van 70,-) tuurlijk misschien zweet je er iets minder in en is ie ietsje lichter.. Maar om daar nou 420,- meer voor neer te leggen :wow:[quote]

Nou Carbon wel bijvoorbeeld.
Maar goed. Ik ga zelf ook gewoon voor een cap die lekker zit en daar zit echt voor mij persoonlijk een max budget aan. Als ik maar beschermt ben.
Mijn duurste cap was 75 euro ;)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:31

Ik zweer bij pikeur, maar ik zou het zelf niet kopen. Ik krijg zulke spullen wel eens van de eigenaresse van mijn bijrijdpaardje.
Ik heb rijbroeken van allerlei merken gehad en pikeur is de enige die mooi in vorm blijft. De andere lubberden helemaal uit bij het zitvlak.
Ook heb ik een bodywarmer en een voorjaarsjasje, blijven erg netjes!
Dus wat dit betreft is het voor mij vooral de kwaliteit wat meespeelt.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:32

Mijn cap was ook geen goedkope, maar wel de cap die mij de beste pasvorm gaf en dat was voor mij wel het doorslaggevende. Ik heb volgens mij zowat elke cap gepast die ik tegenkwam, ze haalden het niet bij de Samshield. Dan is de keus voor mij niet zo moeilijk meer. Al wacht ik dan wel tot er een 25% actie komt...dat dan weer wel :-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:32

Caps van 200 euro zou ik ook nooit doen :o
Dan ga ik echt huilen als ik val _O-
Een cap van 70 euro vervangen doet minder pijn.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:35

QueLee schreef:
Lous schreef:

Ze hebben hetzelfde keurmerk (cap van 500,- en cap van 70,-) tuurlijk misschien zweet je er iets minder in en is ie ietsje lichter.. Maar om daar nou 420,- meer voor neer te leggen :wow:

Edit: als een 'goed' merk sterk afgeprijsd is dan koop ik het ook! Natuurlijk! Maar alleen als de prijs in mijn ogen juist is en ik het product ook echt ga gebruiken.. Mijn paard heeft overigens geen last van mijn goedkopere rijbroeken en rijlaarzen :p

Bijv. Kep voldoet aan meer veiligheidsnormen dan bijv HH. Ook als ik mijn cap ( hh challenge) en een Kep/samshield/uvex langs elkaar houd, voelt een duurder merk echt veel steviger aan.

Weggooien hoeft niet altijd na een val. Samshield heeft een levenslange garantie op de schaal en als je je cap op laat sturen word hij gescand oid en vervangen. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:36

noorhermans1 schreef:
QueLee schreef:

Bijv. Kep voldoet aan meer veiligheidsnormen dan bijv HH. Ook als ik mijn cap ( hh challenge) en een Kep/samshield/uvex langs elkaar houd, voelt een duurder merk echt veel steviger aan.

Weggooien hoeft niet altijd na een val. Samshield heeft een levenslange garantie op de schaal en als je je cap op laat sturen word hij gescand oid en vervangen. :)

Dat laatste zou voor mij de doorslag geven om hem te kopen, 4x een van 50 euro is ook 200 euro. ;)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:40

Een cap van 70 euro zal je moeten vervangen. Een Samshield wordt opgestuurd en doorgemeten op eventuele breuk, ook vervangen zij de binnenkant als dit nodig is en dat voor een hele schappelijke prijs. Dus zelfs bij een valpartij is je cap niet afgeschreven in die zin. Een knappe service welke je niet snel bij een andere cap tegenkomt :-)