hoelang duurt het voordat je een rekening van je DA krijgt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: hoelang duurt het voordat je een rekening van je DA krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:38

Kunnen we het forumgedeelte wel sluiten nu.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 17:54

Gwahir schreef:
Dat je het je af vraagt vind ik niet gek, maar waarom vraag je het hier op bokt? Nu weet je toch eigenlijk nog niks? Want onze DA is de jouwe niet. Ik snap oprecht niet waarom sommige mensen dingen op bokt vragen die je veel makkelijker irl kunt vragen :?

Ik zou niet weten aan wie ik het anders kan vragen. Ik heb een andere DA dan de anderen bij mij op stal. Die krijgen het bijvoorbeeld in een week. Maar wat jij zeg de ene da is de andere niet. Op deze manier kon ik een beetje inschatten wat een normale tijd is om te wachten op een rekening. En om nou direct mijn dierenarts lastig te vallen vind ik ook vervelend als het niet nodig is ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:04

Vaak kun je een infonummer bellen en krijg je een assistente,die gaan ook over de facturen...tenminste,bij de wat grotere praktijken.
Maar dan nog denk ik dat ze het geen punt vinden als je over rekening belt die je graag wilt betalen :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:11

_Elaine_ schreef:
mijn dierenarts is nogal een uitzondering zo te lezen
Ik kan na behandeling gelijk pinnen als ik wil, besluit ik later te betalen krijg ik dezelfde dag nog de factuur via de mail binnen.
vind het zelf erg prettig, op die manier niet ellendig lang wachten op een rekening, weet gelijk hoe en wat

Haha ik wilde zeggen: dat werkt hier net zo! Maar ik gok dat we dezelfde dierenarts hebben?
Hier ook altijd gelijk per mail de rekening en die maak ik dan over het algemeen gelijk over.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:17

Mijn dierenarts presteert 't om na 4 of 5 maanden te factureren -O- . Inmiddels weet ik dat en houd ik er rekening mee

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:51

Ik krijg de rekening een paar dagen na bezoek al.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:47

Hier helemaal geen rekening .is altijd per direct betalen (België).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:25

LauLauu schreef:

Boven bepaalde bedragen toch niet neem ik aan? Soms kunnen de rekeningen oplopen tot duizenden euro's.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:27

Hier komt de rekening altijd de 1e week van de nieuwe maand binnen. Daar staat dan alles van de afgelopen maand op. In ons geval is het een bedrijfsrekening met automatische IC. Particulier gaat dit ook zo, maar dan moet je het bedrag zelf overmaken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:35

Ik krijg ook altijd de eerste week van de maand de rekening binnen. Ik verwacht deze week weer een flinke..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:50

Bij kleinhuisdieren is het meteen contant betalen (heeft geen pin)
Bij vee en paarden gaat het op rekening, inmiddels loopt dat ruim 1,5 jaar achter.

Mijn veearts maakt zich er niet druk om. Vind de zorg voor de dieren belangrijker en steeds wanneer ik er naar vraag zegt hij dat hij de rekening vanzelf tegen komt en dan verstuurd. Prima dan.

Op de klinieken was het ook vaak contant/pin betalen of de rekening kregen we ter plekke mee.
Bij bezoek aan huis lag de rekening er binnen een maand.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:03

c_alsemgeest schreef:
LauLauu schreef:

Boven bepaalde bedragen toch niet neem ik aan? Soms kunnen de rekeningen oplopen tot duizenden euro's.

Zowel bij kliniek als DA moest ik direct alles betalen..maak niet uit wat de som is/was.
En anders op dag zelf nog overschrijven naar DA.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:10

@LauLauu :
Zal dan ook wel aan je DA liggen.
Wij zitten hier ook in België en ik mag zelf beslissen of ik contant betaal, of ik een factuur wil en later wil betalen.
Geen enkel probleem, niet voor kleine en niet voor grote bedragen.
Ik loop meestal de dag erna of de week dat erop volgt even binnen met het juiste bedrag, of als ik geen tijd heb schrijf ik het gewoon over.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:13

Direct na het consult al :') Altijd een pijnlijk moment, maar ik krijg hem altijd dezelfde dag als het consult al in mijn mailbox _O-