Als de jury niet meer beoordeelt wat hij/zij ziet, dan is het einde zoek, denk ik.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tuhan schreef:Afgelopen week geschreven bij een ZZ-lichtjury.
Zij gaf aan dat als je de oefening goed en zoals gevraagd uitvoert je daar minimaal een 6 voor moet krijgen. Is het hele plaatje goed en dus ook de beweging dan kun je dus een hoger cijfer krijgen.
Tuhan schreef:Afgelopen week geschreven bij een ZZ-lichtjury.
Zij gaf aan dat als je de oefening goed en zoals gevraagd uitvoert je daar minimaal een 6 voor moet krijgen. Is het hele plaatje goed en dus ook de beweging dan kun je dus een hoger cijfer krijgen.
mylittlejoy schreef:...als een jury punten geeft "op wat hij/zij ziet" dan lijkt me, dat de jury ziet, dat de Fries geen KWPN'er is en dit gegeven meeweegt.Dispensatie voor paarden? Alsjeblieft niet! Dan is het wachten op de dispensaties voor de fjorden die niet zo goed kunnen strekken, de friezen die minder galopperen, "maar ze doen allemaal ze doen allemaal zo hun best". Weet je, als je paard een beperking heeft waardoor je de proeven niet doorkomt, moet je lekker thuis blijven rijden en niet op wedstrijd gaan. Dit klinkt misschien hard, maar dat gezever van mensen altijd dat jury's maar rekening moeten houden met de beperkingen van hun paarden. Een jury moet beoordelen wat ze zien, eerlijker dan dat kan het niet worden.
Iemand die beter gebouwd is om sneller te zwemmen wordt makkelijker eerste in een zwemwedstrijd, een paard dat beter gebouwd is voor de dressuur, wordt makkelijker eerste bij dressuurwedstrijden.
Edit: Ik zie dat het er wat gefrustreerd staat nu, dat was niet helemaal de bedoeling. Ik heb vanmorgen iets teveel "het is niet eerlukh" topics gelezen denk ik.