Mijn paard rent voor mij weg.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:23

Happy16 schreef:
Ze mag best wegrennen, maar dan blijft ze ook rennen. Er wordt niet gegeten en ze mag niet stilstaan, je blijft er dus achteraanlopen. En als ze het zat is mag ze nog 10 rondjes :j

Dan is ze er zo klaar mee!

Dit, maar gezien de afmeting van het weiland dan met een quad ofzo. Je gaat toch niet een paard het tempo laten bepalen zeg :') Laat 'm maar lekker lopen in het tempo dat JIJ wil en in de richting die JIJ wil.

Succes :Y)

kel106

Re: Mijn paard rent voor mij weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:14

Heb net 4 weken mijn eigen paardje de eerste 2 weken ging het heell goed. Nu staat hij in een grotere groep 5 paarden dag en nacht buiten en krijg ik hem niet meer te pakken. Toen met voer ging het een hele week heel goed kwam ie zelfs naar me toegerend. Nu sinds 2 dagen gaat het niet meer goed.. hij loopt steets rustig weg en doet net alsof het emmertje met voer opeens dood eng is, ook vind hij het erg spannend als ik hem vast klik of vastpak dan trekt ie zich meestal los. Ik vind dit zon lastige situatie want wat kan je nou het liefst word ik heel boos maar dat heb natuurlijk helemaal geen nut. Ik probeer met t werken veel af te wisselen en ook veel te poetsen tutten zodat ik hem niet altijd het land uit haal om te werken.
Hebben jullie misschien nog meer tips?

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:11

Kirrr schreef:
Doe je grondwerk?

Mijn ruin was eerst altijd héél erg bang en moeilijk te vangen in grote ruimtes. Nu ik GW doe via de Warwick Schiller methode is het net een hond.
Die komt van achteraan de wei afgespurt en steekt met veel plezier het hoofd in het halster.

Het heeft te maken met de relatie van jou tov je paard.

GW via de Warwick Schiller methode? Kan je daar wat meer over vertellen, kan er niet veel over vinden. Wat heb je zoal gedaan/geprobeerd?

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:46

Interessant topic om te lezen. Gisteren ook een half uur bezig geweest om mijne te pakken 8)7
In het begin heeft ze dit gedrag ook vertoont. Daarna heel wat maanden niet meer.
Gisteren is er weer mee begonnen.. hoop dat net zoals de vorige keer weer overwaait :o
In ieder geval veel handige tips gelezen hier!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:15

Leuk topic, aangezien 1 van onze 2 paarden er ook een handje van heeft..

Mijn dravertje vind het een erg leuk spelletje, Hoezo een spelletje hij daagt je dan ook echt uit, als je aankomt lopen.. kijkt ie je aan blijft staan eten ben je vlakbij gaat ie rustig aan lopen, kom je te dicht bij gaat ie rennen.. paar meter en stil staan lijkt je weet aan, en gaat weer rennen..

T gene wat gezegd word laten rennen.. Heb ik ook al geprobeerd maar de weide is te groot om m aan t rennen te houden, en als hij rent dan gaat zn nek, oren & staart erop.. en echt uitdagen.. stiekem moet ik dan lachen.. Maar ik probeer nu idd als ik de wei in ga gewoon een snoepje te geven etc etc...

Hoop dat je vooruit gang boekt! Succes

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:06

Beauty26, is het een optie om de wei kleiner te maken? Gewoon in een aantal stukken delen. Dan kun je hem makkelijker aan het rennen houden, zonder zelf ontzettend moe te worden.
Mijn paard vond het ook wel een leuk spelletje, maar zodra ze door had dat ze moest blijven rennen van me vond ze het toch niet meer zo leuk. Blijft ze mooi staan wachten tot je dr toch wel komt halen. Tegenwoordig komt ze naar me toe gerend, blij om me te zien en absoluut geen zin in een renspelletje haha!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:07

Mijn paard(en) staan op pension ... Alleen mijn dravertje doet t spelletje spelen met me, ander paard blijft gewoon staan of komt naar me toe. Weide kleiner maken gaat dus helaas niet, ze staan in een kudde van 5 paarden en wat shets.. we spelen wel vaker, maar dat is na dat we gewerkt hebben vanaf de grond..