Paard met heel apart gedrag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lois0804

Re: Paard met heel apart gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:34

Dat zou inderdaad best mogelijk kunnen zijn, en van de week beeft er nog iemand op gereden en toen begon ze ook helemaal te gillen enzo.. Ik snap dat hij het gevaarlijk vind want dat is het ook echt.. Ze komt zo op je afgestormd in de wei.. Het is natuurlijk ook zielig voor het paard

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:36

En wie gaat zo'n gillende leipo kopen dan? :\
Jammer voor het paard. Wel fijn dat je het geprobeerd hebt TS, kun jij natuurlijk niets aan doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:40

Poep zeg, dat de eigenaar m wil verkopen..
Maar aan de andere kant, wordt verkocht, gekeurd en paard heeft iets.. dan wordt het een welles/nietes en wie gaat de eventuele behandeling betalen?

Hoop dat je m om kan praten, misschien dit topic laten zien?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:45

Ja die eigenaar is lekker bezig excuses te verzinnen zo te lezen. Niks om jou hoor ts, je hebt in ieder geval geprobeerd die man te overtuigen er een da bij te halen.
En bij geen enkele dokter heb je garanties; zelf gaat hij toch ook gewoon naar de ha als hem wat mankeert wat niet met ff een paar dagen op de bank uit te zieken is. En dan heeft hij ook niet de garantie dat het beter wordt.
Maar het gaat hem duidelijk alleen maar om het geld wat het dier hem eventueel kan opleveren. Rest boeit hem duidelijk niet.
Zo'n man krijg je als verzorgster niet overtuigt, genoeg van dat soort types meegemaakt in mn leven. Bij dit soort mensen werkt alleen de tip die Babbelientje gaf; db bellen (en hopen dat die het arme dier wel helpt)

Wel heel goed van je dat je het geprobeerd hebt.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 10-06-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:48

Er is een verschil tussen weg en weg...
Als de eigenaar het gevaarlijk vind, denk ik eerder dat dier gaat hemelen dan de handel in gaat.
Dat zou, omdat de eigenaar geen geld wil investeren in dit dier, wellicht de meest humane optie zijn.

Ik hoop dat iemand het dier over wil nemen en het laat onderzoeken.
Zou mij niks verbazen dat het met hormonen/cyste te maken heeft.

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:49

Heel erg bedankt voor alle tips en alle hulp.. Ik ga het nog een keer proberen.. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:52

Dat hoop ik dan maar different1; dat hij het dier naar de slacht brengt. Zal uiteindelijk toch de enige optie zijn; zo te lezen is er niemand die dat dier gaat kopen en dat is maar goed ook; letterlijk levensgevaarlijk dit.
En voor het dier is het ook verschrikkelijk dit; die zal zich echt niet happy voelen.

of anders optie 2 idd; iemand die het diertje koopt om dr direct bij de kliniek af te zetten voor een goed onderzoek. Klinkt idd als hormonen en of cyste die dr parten speelt.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 10-06-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:53

different1 schreef:
Er is een verschil tussen weg en weg...
Als de eigenaar het gevaarlijk vind, denk ik eerder dat dier gaat hemelen dan de handel in gaat.
Dat zou, omdat de eigenaar geen geld wil investeren in dit dier, wellicht de meest humane optie zijn.

Ik hoop dat iemand het dier over wil nemen en het laat onderzoeken.
Zou mij niks verbazen dat het met hormonen/cyste te maken heeft.

Wij dachten ook aan de cyste,
Ze is altijd wel boos geweest met opzadelen enzo maar nooit zo..
Hij wil der zoizo niet verkopen aan een handelaar ofzo maar echt waar ze het goed heeft

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:56

xxCYNNxx schreef:
Dat hoop ik dan maar different1; dat hij het dier naar de slacht brengt. Zal uiteindelijk toch de enige optie zijn; zo te lezen is er niemand die dat dier gaat kopen en dat is maar goed ook; letterlijk levensgevaarlijk dit.
En voor het dier is het ook verschrikkelijk dit; die zal zich echt niet happy voelen.

of anders optie 2 idd; iemand die het diertje koopt om dr direct bij de kliniek af te zetten voor een goed onderzoek. Klinkt idd als hormonen en of cyste die dr parten speelt.

Het is inderdaad levensgevaarlijk ze heeft mij pas ook al aan gevlogen en getrapt wilde haar alleen in een andere wei zetten, ik probeer ook zo veel mogelijk gewlln contact en toch met haar bezig te zijn elke x even aaien op stal in de hoop dat ze stop met gillen op stal, tis alleen ze komt zo op je afstormen.. En dan kun je geen kant op als je midden in het weiland staat..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:03

Is heel lief dat je dat probeert, maar heeft geen zin; ze heeft op dit moment vanwege dr ongemak geen controle meer over zichzelf.
En voor je eigen veiligheid raad ik je ook aan dr niet meer zelf in het land te zetten. Aangezien de eigenaar niks aan dr ongemak wil laten doen, zal dr gedrag alleen maar erger en gevaarlijker worden. Dus alsjeblieft; stap niet meer bij dr in de box en zet dr niet meer buiten. Laat de eigenaar zelf maar zn leven wagen.

Voor je eigen veiligheid

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:25

Ik volg

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 06:18

xxCYNNxx schreef:
Is heel lief dat je dat probeert, maar heeft geen zin; ze heeft op dit moment vanwege dr ongemak geen controle meer over zichzelf.
En voor je eigen veiligheid raad ik je ook aan dr niet meer zelf in het land te zetten. Aangezien de eigenaar niks aan dr ongemak wil laten doen, zal dr gedrag alleen maar erger en gevaarlijker worden. Dus alsjeblieft; stap niet meer bij dr in de box en zet dr niet meer buiten. Laat de eigenaar zelf maar zn leven wagen.

Voor je eigen veiligheid

Dan is het inderdaad beter als ik het zo hoor om het niet te doen

BoMaeghan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:35

we hebben een pismerrie gehad, we zijn toen begonnen met regumeet dat helpt misschien bij ons wel dat legt de hormoon huishouding stil en als het werkt heeft ze geen last meer van hengstigheid

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:57

Zelf zou ik haar ook door en DA na laten kijken, het klinkt alsof er iets in de hormoonhuishouding niet goed zit.
Alleen dat zal de eigenaar niet doen omdat hij haar gaat verkopen.
Maar ik denk dat dit paard niet gekocht word door iemand tenslotte is ze gevaarlijk in de omgang en gilt om alles.
Arm paard.
Met een bezoekje van de DA kan de eigenaar een heel lief en leuk paardje terug krijgen omdat ik denk dat dit gedrag door haar verstoorde hormonen komt.

Fijn dat je je zo inzet voor dit paardje.

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 18:35

Ze illen haar nu naar een handel stal doen waar en meisje die ook op de zorg boederij werkt haar daar gaat rijden

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:40

arm dier. Hij gaat dr verkopen aan die handelsstal? Of wordt die stal tussenpersoon, als in; die gaat de verdere verkoop regelen voor huidige eigenaar?
Hopelijk het eerste eigenlijk dan. Als het een goede stal is komt er dan in ieder geval een da bij.

Maar vrees het laatste, aangezien er dus iemand dr daar gaat rijden die niet bij die handelsstal werkt.

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 21:33

Hij heeft dit niet bedacht iemand heeft dit voor gesteld ik weet niet wat er verder gedaan word

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:37

Wie weet wat het beestje - naast wat al genoemd is - nog meer mankeert... Arm dier. En dan doorverkopen om de kosten voor een VA te ontduiken? Zo komt het bij mij over namelijk. De eigenaar heeft de verantwoording over het dier en moet die niet in de schoenen van een ander schuiven. Eerst de VA laten komen voordat het naar een handelaar gaat, waar het dier helemaal aan haar lot is overgelaten (waar komt het terecht, hoeveel pijn zou het daarna moeten lijden voordat het iemand tegenkomt die wel begrijpt dat het niet goed is). Of eindigt ze bij de slager, omdat haar gedrag te gevaarlijk wordt door alle signalen en symptomen die in haar leventje zijn genegeerd.

TS, ik ben blij dat ze bij jou nog wat aandacht krijgt, maar mijn advies is om er niet meer op te rijden en het veilig te houden. En hopelijk lukt het je om de eigenaar ervan te overtuigen dat het niet eerlijk is voor het dier als er geen VA mag/kan komen kijken.

Lois0804

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 22:20

De eigenaar heeft zelf ook gezegt nu dat er een dieren arts bij moet komen en dat er iets aan haar hormonen niet goed is, hij heeft het beste voor met het paardje alleen het geld is er niet...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:19

Als hij altijd netjes zn da rekeningen betaalt heeft in het verleden, zijn da echt niet te beroerd om je in termijnen te laten betalen.
Dan had hij geen paarden aan moeten schaffen als er geen geld is voor een simpel onderzoekje.
Ben het eens met Shenavallie, het komt op mij ook over dat het dier verkocht wordt om da kosten te ontlopen en het probleem iemand anders in de schoenen te schuiven.
En als een beginner dat dier op de een of andere manier in handen krijgt, man man dat is moedwillig iemand anders in gevaar brengen.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:27

Een scan maken kost echt niet zoveel en kan een hoop duidelijkheid geven.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:39

Klinkt niet echt meer als een probleem tussen de oren maar toch iets serieuzers.. Scan maken zou niet overbodig zijn inderdaad.