Jodhpurs Epplejeck/Harry's Horse/Ariat

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:57

Cocodox schreef:
Zucht, ik kom elke keer weer terug bij die Ariat jodhpurs, maar die zijn écht buiten mijn budget momenteel.

Hebben de jodhpurs van EJ een goede zool?
Ik heb gisteren jodhpurs van HKM gepast en die zaten super hard, weet niet of EJ dat ook heeft?

Ik heb ook van EJ, al 5 jaar (maar niet dagelijks in gebruik) ik ben er zeer tevreden mee! Zool is nog top! Alleen de stiksels gaan nu los laten en het leer aan de binnenkant is snel stuk. Ik vond dat geen probleem, ze lopen nog steeds heerlijk! Al wordt het nu wel echt tijd om ze te laten inslapen.. Ze zijn gewoon op -O-

Ik heb het zelfde model als van je plaatje maar dan zonder rits.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:01

Joolien schreef:
Veters is ook het slimst want die zijn makkelijker te vervangen dan ritsen.
Ik ben inmiddels Ariat-expert, heb zo'n beetje alle modellen wel geha en ben nu bezig met mijn -ik gok- 7e paar. :P
Het hangt een beetje af van hoeveel je de schoenen gaat gebruken. Als je veel rijdt en ermee loopt dan zou ik toch voor Ariat gaat. k zou dan bijv wachten op de stickerkorting van EJ zodat je korting kan plakken, scheelt zo 20% :P

Ik grijp eveb in! Helaas geldt de acties bij EJ niet op ariats e.d, staat ook in de voorwaarde! ;)

Mama3

Re: Jodhpurs Epplejeck/Harry's Horse/Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:34

Ik heb ze toevallig beide gepast. Ik ging ook voor veters ivm enkelklachten. De HH zitten veel meer gevormd om je voet. Helaas viel hij op maat en was mijn maat niet op voorraad. Maar ik ben deze week gebeld dat ze er zijn.

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Besteld in de 3 halen 2 actie. Wilde nog chaps, een nieuwe cap of zomerrijbroek. Hopelijk gaat dat lukken, zo niet dan heb ik in ieder geval de kortingsactie van nu

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:26

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 22:39

Givisa, die jodhpurs in je link zijn de HH uit m'n OP :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:22

Cocodox schreef:
Dus... Ik heb momenteel tweedehands jodhpurs van (dacht ik) Ariat.
Maar omdat deze eigenlijk best wel ernstig kapot aan het gaan zijn, zoek ik nieuwe.
Helaas vind ik Ariat toch echt te duur en wil ik geen tweedehandse/kan ik niet zo gauw vinden.
Máár, ze lopen zooooo lekker...
-O-

Nu kwam ik er wat tegen van Epplejeck, de Jene:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3059.html

En deze, van Harry's horse:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _1013.html

Heeft iemand ervaring met een van deze twee?
Met name de laatste, die Jene las ik al wel meer over.
Ik heb best veel eisen, zoek zwarte jodhpurs met veters en het liefst een goed/stevig voetbed ivm platvoeten, zwakke enkels en dat soort hippe voetjes. :')

En als er iemand nog iets beters weet, schroom niet om het te melden :Y)

Ik heb trouwens al enkele topics doorgelezen, maar veel links werken niet meer of het is niet wat ik zoek, vandaar dat ik toch een topic heb geopend.

Ik heb de Jene gepast in de winkel, maar heb toen toch de Harry's Horse gekocht. Zit echt véél lekkerder! (ik heb hoge wreef, holle voeten en zwakke enkels).
En met de 25% korting ben je niet eens duurder uit dan de Jene volgens mij.

Ik zeg - doe die van Harry's Horse !

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:22

Cocodox schreef:
Dus... Ik heb momenteel tweedehands jodhpurs van (dacht ik) Ariat.
Maar omdat deze eigenlijk best wel ernstig kapot aan het gaan zijn, zoek ik nieuwe.
Helaas vind ik Ariat toch echt te duur en wil ik geen tweedehandse/kan ik niet zo gauw vinden.
Máár, ze lopen zooooo lekker...
-O-

Nu kwam ik er wat tegen van Epplejeck, de Jene:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3059.html

En deze, van Harry's horse:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _1013.html

Heeft iemand ervaring met een van deze twee?
Met name de laatste, die Jene las ik al wel meer over.
Ik heb best veel eisen, zoek zwarte jodhpurs met veters en het liefst een goed/stevig voetbed ivm platvoeten, zwakke enkels en dat soort hippe voetjes. :')

En als er iemand nog iets beters weet, schroom niet om het te melden :Y)

Ik heb trouwens al enkele topics doorgelezen, maar veel links werken niet meer of het is niet wat ik zoek, vandaar dat ik toch een topic heb geopend.

Ik heb de Jene gepast in de winkel, maar heb toen toch de Harry's Horse gekocht. Zit echt véél lekkerder! (ik heb hoge wreef, holle voeten en zwakke enkels).
En met de 25% korting ben je niet eens duurder uit dan de Jene volgens mij.

Ik zeg - doe die van Harry's Horse !

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:29

Ik heb ook Ariat-jodphurs en vind ze het echt heel fijn. Ik heb wel een wat goedkopere versie, geloof dat ik er bij de Divoza ongeveer E100,- voor heb betaald. Ik heb ze ondertussen al 3 jaar en hou ze eigenlijk helemaal niet bij qua invetten of schoonmaken o.i.d., maar ze zien er nog goed uit en zitten ook heel lekker.
Gezien het prijsverschil met HH (20-30 euro), zou ik zeker voor de Ariat gaan :j

Edit: Ik heb deze http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... -lace.html
Waarschijnlijk een keer met korting gekocht (misschien heeft Divoza wel pinksterkorting dit weekend)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:32

xx_Lyzet schreef:
Joolien schreef:
Veters is ook het slimst want die zijn makkelijker te vervangen dan ritsen.
Ik ben inmiddels Ariat-expert, heb zo'n beetje alle modellen wel geha en ben nu bezig met mijn -ik gok- 7e paar. :P
Het hangt een beetje af van hoeveel je de schoenen gaat gebruken. Als je veel rijdt en ermee loopt dan zou ik toch voor Ariat gaat. k zou dan bijv wachten op de stickerkorting van EJ zodat je korting kan plakken, scheelt zo 20% :P

Ik grijp eveb in! Helaas geldt de acties bij EJ niet op ariats e.d, staat ook in de voorwaarde! ;)

Oh echt? Ik heb 2 jaar terug nog ariats gekocht met die kortingsbonnen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:37

Ja, het is afgeschaft denk ik... Staat iig in de voorwaarde en anders krijg je maar max 10% op!

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:41

Mijn ariats waren ook aan vervanging toe na de afgelopen 3 jaar er mee door de blubber te hebben gelopen. Ik ben voor een paar jodhpers van Quur gegaan. Die komen toch het dichtste in de buurt bij mijn artiats maar dan iets goedkoper. :') Ze zitten erg fijn en zijn redelijk betaalbaar.

http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3834.html

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:54

Als je langere tijd met een paar jodphurs wilt doen, zou ik je echt de Ariat aanbevelen. Ik doe inmiddels al bijna 3 jaar met mijn ariats en die zijn nu dan ook wel aan vervanging toe. (ik gebruik ze dan ook extreem vaak en heb ze ook buiten het rijden om aan)
Maar nooit kapot gegaan, en blijven er goed uit zien als je ze onderhoud. Dus kan ariat echt aanbevelen, het is een investering maar je doet er wel lang mee.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:25

Ik zal zeker voor Ariats gaan, ik doe er al 5 jaar mee en ze zijn nog steeds goed.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:57

Cocodox schreef:
Givisa, die jodhpurs in je link zijn de HH uit m'n OP :)

Hahaha sorry. Beetje dom

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:37

xx_Lyzet schreef:
Ja, het is afgeschaft denk ik... Staat iig in de voorwaarde en anders krijg je maar max 10% op!

Ik kreeg laatst ook 25% korting, maar ik was n uitzondering denk ik :+

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:40

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:31

Ess_Ramona schreef:
xx_Lyzet schreef:

Ik kreeg laatst ook 25% korting, maar ik was n uitzondering denk ik :+

Laatst hadden ze speciale actie van Ariat volgens mij

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:45

Ik heb mijn jodhpurs gekocht bij agradi.nl, zitten mooi en stevig en ook niet zo prijzig. +:)+ Misschien zit er iets voor je tussen ;)