3-Jarige volledig groene hengst ruinen - gedragsverandering?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: 3-Jarige volledig groene hengst ruinen - gedragsverandering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:09

Ik heb ts al een uitgebreide pb gestuurd maar hier ook even: mijn ervaring met deze lijnen is dat ze inderdaad wat terughoudend en onzeker zijn als ze van de wereld nog maar zo weinig hebben gezien. Bij de juiste baas (als in; er is een klik) bloeien ze echter enorm op en worden het heel stoere en imposante verschijningen met een klein hartje :) zou met veel samen doen helemaal goed moeten komen in elk geval! :D

C_atcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:17

Ik ben toevallig op mijn werk bezig met een zeer bange en onderdanige 3 jarige ruin die een aantal weken geleden geruind is. Hij is nu inderdaad wat cooler in het hoofd geworden.
En verder zijn onderdanige paarden wel moeilijker om een band mee te krijgen. Maar als je daar eenmaal het vertrouwen van hebt heb je wel een paard wat voor je door het vuur gaat :)!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 07:16

Moeilijker betekend gelukkig niet onmogelijk :D Ik denk dat je gelijk hebt dat het makkelijker is om met een dominant paardje sneller een band te krijgen. We hebben gelukkig alle tijd om een band op te bouwen. Zelf denk ik ook dat dit het beste lukt in deze beginperiode waarin hij nog volledig groen is, alles nieuw is, een nieuwe omgeving heeft en we samen werken :) Blij ook te lezen dat het wel mogelijk is dat een paardje wat cooler in zijn hoofd kan zijn. Kan me ook niet voorstellen dat het missen van die hormonen daar geen invloed op heeft?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 08:21

Gisteren ben ik voor de 2e keer naar hem toe geweest en het voelt goed!!! Hij staat daar nu op stal, ze oefenen met het halster (dit vind hij nog heel erg eng, aanrakingen gaan beter, rechts vind hij het nog wel wat eng), is door hoefsmid bekapt, heeft al wat rondjes om de eigenaar gestapt (als beginsel van het snappen van longeren), is al een klein stukje langs de weg aan de hand naar buiten geweest en ik heb gisteren zelf met hem op het erf en door de bak kunnen lopen. Geweldig om te zien hoe hij reageert op spannende dingen; hij "nagelt" en wil vervolgens dat enge wel onderzoeken; top!! Uiteraard ook door de bak zien bewegen, hij is nog wat onstabiel uiteraard, maar heeft mooie gangen en pakt automatisch eigenlijk steeds al de goede galop :)

Het hangt van de dierenarts af of hij volgende week gekeurd kan worden en misschien ook bij goedkeuring direct gecastreerd :)

Ik hoop zo dat het allemaal goed zal gaan!! Ik wil dolgraag met dit paardje verder!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:07

Succes! Hopelijk wordt hij goedgekeurd en dan kan je aan de slag met hem om "vrienden voor het leven"te worden!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 12:03

Dank je wel!!