helmet cam

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bennie_Maudd

Re: helmet cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:09

Ik ga waarschijnlijk ook een sj4000 kopen :) maar ik zag dat er verschillende versies waren? Ik zit te twijfelen tussen sj4000 wifi en sj4000 full hd. Weet iemand welke beter is? En de grootte er precies van :o

@chasey welke soort heb jij?

maaikekatoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:13

heey, ik heb een beslissing genomen, ik ga voor de SJ4000. hij ziet er super uit en dat paardrijfilmpje heeft me echt overtuigd. hij is klein lichtgewicht en geeft mooi beeld. bedankt voor het helpen met kiezen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:48

Ik heb gewoon zonder wifi. En doe gewoon de SD (is micro sd) in de laptop om hem af te laten.
Heb thuis ook nog een andere camera met wifi, maar ik gebruik die functie bijna nooit. Het enige wat wel handig is van wifi is dat je via je telefoon kan zien wat je camera filmt, dus hoe hij gericht staat. Maar zonder wifi lukt dat ook prima hoor.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:01

Ik twijfel heel erg. Ik hoor veel goede dingen over de gopro. Als je filmpjes van gopro en de sjcam vergelijkt op youtube (je hebt van die filmpjes dat ze de beelden naast elkaar zetten), dan zijn de kleuren van de gopro toch echt beter. zie bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=CiZ6IKbec4g (zie vooral het verschil vanaf 4.30 is groot)
ik heb gehoord trouwens dat er met eventing enzo strenge regels aan zitten met het bevestigen ervan op de cap. ik kan nergens vinden en heb geen idee welke clip ik er precies voor nodig heb om het aan de cap te bevestigen. wie weet dat?

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 04:56

Trouwens de nieuwere versie is SJ5000. Die lijkt beter dan de 4000. Zo'n 200 euro en dan eb je geheugenkaart en alles erbij!

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:55

SJ5000 is niet een veel betere upgrade t.o.v. de SJ4000.
Hier vind je een vergelijking.

GoPro is echt niet slecht, maar betaal je meer voor de naam.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:08

Oke, in principe is de kwaliteit vrijwel hetzelfde? Want dan is een SJcam natuurlijk echt veel goedkoper als je alle dingen nog bij de gopro moet kopen.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:11

Ik meng me ook even in t gesprek ;-)

Zelf opzoek naar een action cam voor verschillende doeleinden: helmetcam voor zowel paardrijden als snowboarder, maar wil ook gaan snorkelen in september, dus moet ook een waterdichte behuizing hebben. Mijn budget kan de fantastische go pro hero 4 niet aan helaas ;-) dus ik kwam uit op de SJcam 5000plus .. met wifi uiteraard want als k dan toch geld ga uitgeven, dan meteen wel goed.

maar nu ik de verhalen zo hoor kan ik net zo goed de 4000 met wifi aanschaffen?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:12

sorry schreef:
Trouwens de nieuwere versie is SJ5000. Die lijkt beter dan de 4000. Zo'n 200 euro en dan eb je geheugenkaart en alles erbij!

Die krijg ik ook, lijkt me echt een fijn ding!

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:31

Er zijn wel kleine verschillen tussen de SJ4000 en de SJ5000 maar de vraag is of je die groot genoeg vind om meer geld te betalen voor de ene.

natalie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:44

Ik volg even, ben al een tijdje op zoek

maaikekatoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 17:04

De sj5000 is geen beter versie dan de sj4000 is zelfs een hele andere maker, hij is alleen de sj5000 genoemd zodat het de indruk geeft dat de cam het vervolg is op de 4000. Dus je moet niet de sj5000 kopen omdat je denkt dat het een betere versie is van de sj4000 want dat is niet waar. Een stomme truck van de maker van de 5000, heel gemeen.
Ik weet niet of hij daardwerkelijk beter is, maar het is geen upgrade van de 4000

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:57

Voor als iemand toch voor een gopro wil gaan, bij de wehkamp zijn ze nu in de aanbieding, zo ongeveer alle electronica, waaronder dus ook een aantal versies van gopro.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:37

maaikekatoen schreef:
De sj5000 is geen beter versie dan de sj4000 is zelfs een hele andere maker, hij is alleen de sj5000 genoemd zodat het de indruk geeft dat de cam het vervolg is op de 4000. Dus je moet niet de sj5000 kopen omdat je denkt dat het een betere versie is van de sj4000 want dat is niet waar. Een stomme truck van de maker van de 5000, heel gemeen.
Ik weet niet of hij daardwerkelijk beter is, maar het is geen upgrade van de 4000

slimme truc dan indd. ze bedenken wat! Ik kijk nog even wat ik doe. Door het lezen van dit forum besloten om voor en sjcam te gaan

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:12

amkeVH schreef:
Voor als iemand toch voor een gopro wil gaan, bij de wehkamp zijn ze nu in de aanbieding, zo ongeveer alle electronica, waaronder dus ook een aantal versies van gopro.

Ik ben aan het rondkijken omdat mijn vriend er een wil.. Welke Gopro wordt eigenlijk veel gebruikt? Zit er veel verschil in de soorten?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:55

Ik heb de Denver AC5000w, kost rond de €60/70. Voor deze prijs echt SUPER kwaliteit.
Geluid is wat minder, maar dat vind ik niet zo erg, vind het verschrikkelijk om mezelf op film te horen haha.
Heb er WIFI op zitten, kan dus via me mobiel live meekijken, en er zit ook een waterdichte behuizing bij ed.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:21

ik heb de sjcam 5000 net binnen! zitten super veel dingen bij en moet nu alles nog uitzoeken. Klopt het dat je zelf de filmpjes erop niet terug kunt kijken? Hoe maken jullie dat ding in vredesnaam vast aan de cap? haha

Het ziet er verder allemaal wel top uit, maar ik moet alles nog testen

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:10

Geen idee, op de 4000 kun je de filmpjes wel terug kijken.
Ik heb m op mn cap met de standaard mount die er al aanzit, en het gecurvde (nederlands woord?) plak ding.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:52

amkeVH schreef:
Ik heb m op mn cap met de standaard mount die er al aanzit, en het gecurvde (nederlands woord?) plak ding.

Ah dan moet ik nog even met dat plakding prutsen dus. Best ingewikkeld als je alles zo krijgt. Er zit zoveel bij.

Hoe bekijk jij de filmpjes terug? (grrrr niks staat in het Nederlands haha)

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:54

sorry schreef:
amkeVH schreef:

Ah dan moet ik nog even met dat plakding prutsen dus. Best ingewikkeld als je alles zo krijgt. Er zit zoveel bij.

Hoe bekijk jij de filmpjes terug? (grrrr niks staat in het Nederlands haha)

Laat je die plakker dan altijd op je cap zitten?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:56

als het hetzelfde is als de 4000, er zit op de voorkant een knopje. Als hij aanstaat staat hij standaard op filmen. druk je 1 keer op dat knopje, staat ie op foto, druk je nog een keer op dat knopje, dan kun je de filmpjes en fotos terug kijken, en nog een keer op dat knopje zijn de instellingen. En daarna gaat ie weer terug naar filmen

Ja die plakker zit standaard op mijn cap, blijft heel goed zitten!
Natuurlijk haal ik de gopro en mount er wel gewoon af.
Zit niet in de weg hoor!

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:25

amkeVH schreef:
als het hetzelfde is als de 4000, er zit op de voorkant een knopje. Als hij aanstaat staat hij standaard op filmen. druk je 1 keer op dat knopje, staat ie op foto, druk je nog een keer op dat knopje, dan kun je de filmpjes en fotos terug kijken, en nog een keer op dat knopje zijn de instellingen. En daarna gaat ie weer terug naar filmen

Ja die plakker zit standaard op mijn cap, blijft heel goed zitten!
Natuurlijk haal ik de gopro en mount er wel gewoon af.
Zit niet in de weg hoor!

Thanks! Het lukt nu om de filmpjes terug te bekijken. Ja indd, want het lijkt mij dat hij anders ook niet meer goed plakt.

maaikekatoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:19

ik heb net de sj4000 gekocht en ik had idd ook wat moeite met doorkrijgen hoe dat ding nou eigenlijk werkt.
ik krijg hem voor mn verjaardag en ben nog niet jarig dus ik heb er maar heel even naar mogen kijken:(
toch heb ik hem wel al best goed door aangezien ik een review had gezien op youtube waar alles best goed werd uitgelegd.
korte versie want filmpje is erg lang:
Start: aan (duhh)
je schermpje gaat aan en hij staat meteen op film modes. links bovenin zie je hoelang je nog kan filmen.
als je dan op OK drukt begin je met filmen, met de knoppen aan de rechterkant kan je in en uit zoemen.
druk nog een keer op OK om te stoppen met filmen.
als je naar de foto optie wil gaan moet je nog een keer kort op START drukken, om dan een foto te maken druk je op ok.
als je al een foto of video hebt gemaakt en je drukt nog een keer kort op START dan kan je je gemaakte foto's en filmpjes bekijken.
druk hierna nog een keer op START en je komt bij de instellingen, deze kan je uitgebreid bekijken bij deze link (lang filmpje heb geduld, je komt uiteindelijk wel bij instellingen) https://www.youtube.com/watch?v=xnHDu-oW7_Y
druk de START knop wat langer in en hij zal uitgaan.
maar dat filmpje is echt superhandig met veel voorbeeld filmpjes.

nog een vraagje over hoe je hem op je cap zet, ziet dat plakding er niet super raar uit op je cap?
en is er ook nog een manier om hem aan de zijkant te plaatsen, zoals ik al zei heb ik de camera nog niet heel goed kunnen bekijken maar ik ben wel heel nieuwsgierig en moet nog 2,5 week wachten

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:28

maaikekatoen schreef:
nog een vraagje over hoe je hem op je cap zet, ziet dat plakding er niet super raar uit op je cap?
en is er ook nog een manier om hem aan de zijkant te plaatsen, zoals ik al zei heb ik de camera nog niet heel goed kunnen bekijken maar ik ben wel heel nieuwsgierig en moet nog 2,5 week wachten

Ik vind het er niet raar uitzien hoor, maar dat is eigen mening natuurlijk.
Op de zijkant, tja, je kunt het plakding ook op de zijkant plakken haha :')
Als je dat plakding niet wilt, kun je ook een headstrapmount kopen, want die zit er niet bij.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:42

kan iemand misschien een foto sturen van hoe jullie dat ding op de cap hebben geplakt? (en wat is toegestaan?)

Zijn er verder nog extra dingen om hem aan de cap te beveiligen? Meende ook eens iemand met een klein soort draadje ofzo gezien te hebben, maar geen idee wat dat was/hoe dat heet.