Rijbroek opvallend snel stuk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Rijbroek opvallend snel stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:35

Wel appart dat het dus gebeurd bij broeken die te lang in de kast hebben gelegen. Je zou zeggen dat het daar toch mee te maken heeft.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:41

Dreamybol schreef:
Princesj schreef:
Ik heb dit gehad met een Golden Dressage broek van > 150 euro.. Geen idee hoe het kwam.

Hey, dat had ik dus ook met dit merk en die prijs.. -O-

Pffff zo zie je maar dat de prijs ook niet alles zegt... -O- Lastig zeg, die broek was wel gewoon nieuw?

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik had het met een Harry's Horse een tijdje terug.
Het model was Morpho, uit een collectie van een paar jaar geleden. Ik heb er toen een van gekocht en later nog een omdat ze me (in tegenstelling tot bijna alle andere rijbroeken) echt mooi zaten. Na een jaartje op speurtocht gegaan op internet en nog 1 broek weten te vinden, die wel een maatje kleiner was, maar aangezien ik wilde afvallen toch kon. Die heeft (wegens niet afvallen ;)) ook een jaar of twee in de kast gelegen.
Vorige herfst trok ik m weer aan, en ik heb er 2 keer mee kunnen rijden voor er, net als in de rijbroek in de OP, door overmatige slijtage gaten in het zitvlak vielen. Bizar, en echt een teleurstelling aangezien ik die broek 'speciaal' vond en had 'bewaard', en er dus nauwelijks mee had gereden :o

Maar ja, wat doe je er aan idd. Na zo'n tijd nog weer contact over opnemen terwijl je geen bon of wat dan ook hebt... :n

edit: foto bijgevoegd van mijn broek. Wat minder dramatisch maar wel goed stuk :(

[ [url=m/dg7qEy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje inderdaad, precies het zelfde als met deze broek! Heel apart zeg, ik vraag me echt af wat er in die tussentijd gebeurt met deze stof. Dit is zo te zien precies hetzelfde materiaal, buiten de gaten zitten zulke plekken er ook op.

Ikzelf heb ook eens gehad met een rijbroek van Harry's Horse dat hij bij de zitting erg dun werd, ik kon er uiteindelijk een krant door lezen zo dun. Ik had hem toen een half jaar gebruikt. Ook niet erg lang voor een rijbroek...

Iris82 schreef:
Wel appart dat het dus gebeurd bij broeken die te lang in de kast hebben gelegen. Je zou zeggen dat het daar toch mee te maken heeft.

Als ik dit zo allemaal lees moet het hier inderdaad mee te maken hebben. Ongelofelijk. Dit veracht je toch niet? Ik snap er niets van -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:45

Ik heb ook broeken van EJ met kunstleren zitvlak en heb dit nog nooit meegemaakt. Op den duur gaat het zitvlak wel een beetje pluizen maar echt stuk is het nog lang niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:48

Ik heb ook een broek met een kunstleren zitvlak die nu al 2 jaar in de kast hangt. Ik zat eens kijken wat er gebeurd als ik m weer pak. :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:50

Ik heb er ook nog wat in de kast hangen, door de overstap naar western en ze zijn te klein. Dus die liggen er ook al wel 2 jaar in. Ben ook wel benieuwd eigenlijk of die zouden gaan scheuren als er weer mee gereden zou worden :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:51

Mijn GD broek kocht ik als nieuw ja, was wel in de uitverkoop en nu ik dit topic zo lees vraag ik me af of het misschien zo was dat die broek al langer in de winkel had gelegen. Was er in driekwart jaar volledig doorheen, terwijl ik met Harry's Horse broeken gewoon jaren reed. Die gaan wat pillen, maar er zo doorheen was me nog nooit gebeurd. Daarna overigens ook niet meer gebeurd en ik koop ook altijd broeken van onder de 100 euro.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:03

Iris82 schreef:
Ik heb ook een broek met een kunstleren zitvlak die nu al 2 jaar in de kast hangt. Ik zat eens kijken wat er gebeurd als ik m weer pak. :+

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk :)) Met deze broek was toen 2 keer gereden, maar na de eerste keer zag ik al wel de slijtage bij de knieën.

Eileen_ schreef:
Ik heb er ook nog wat in de kast hangen, door de overstap naar western en ze zijn te klein. Dus die liggen er ook al wel 2 jaar in. Ben ook wel benieuwd eigenlijk of die zouden gaan scheuren als er weer mee gereden zou worden :+

Ikzelf heb er net ook een paar gevonden, toch eens uitproberen. Als moet ik zeggen dat de zitting bij die broeken wel van een ander soort materiaal is dan bij deze gescheurde broek.

Dreamybol schreef:
Mijn GD broek kocht ik als nieuw ja, was wel in de uitverkoop en nu ik dit topic zo lees vraag ik me af of het misschien zo was dat die broek al langer in de winkel had gelegen. Was er in driekwart jaar volledig doorheen, terwijl ik met Harry's Horse broeken gewoon jaren reed. Die gaan wat pillen, maar er zo doorheen was me nog nooit gebeurd. Daarna overigens ook niet meer gebeurd en ik koop ook altijd broeken van onder de 100 euro.

Misschien had de broek inderdaad langer in de winkel gehangen... Zonde zeg :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:08

Jeetje wat apart zeg!
Mijn broeken eens in de zoveel tijd maar even uit de kast halen dan..

'Gelukkig' dan nog nooit rijbroeken bij de epplejeck gekocht. Mijn mondoni heb ik denk ik 2,5 a 3 jaar mee gereden, daarvan de gebruikerssporen, alleen nooit gaten in gekomen. Was mijn enige met kunstleren zitvlak dus ik droeg hem eigenlijk altijd als ik ging rijden, en ik reed vaak 3x in de week (een kleine 400x aan getrokken dus :wow: ) Nu al een jaar niet meer mee gereden, wel een aantal maanden terug nog aan gehad.
Ik moet hem van de zomer aan, hij moet mee voor 2 weken rijden. Gelukkig ook een net nieuwe, maar ik hoop dat de mondoni het niet begeeft tijdens die weken want die zit toch wel heel lekker.

Wel vreemd want ik had er 2 zonder leren zitvlak die rond de 50 zaten (ruitergilde denk ik?) en daarbij kwamen altijd gaten bij de kniestukken en bij het kruis, terwijl ik die veel minder gebruikt heb dan de mondoni

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:02

Indy_Mouse_9 schreef:
edit: foto bijgevoegd van mijn broek. Wat minder dramatisch maar wel goed stuk :(

[ [url=m/dg7qEy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen anti-pilling, dat is duidelijk :)*

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:49

Gistermiddag ben ik naar de epplejeck geweest met de broek. Zij zouden contact opnemen met de manager en de transactie opzoeken wanneer de broek gekocht is. Vandaag hebben ze me gebeld en hebben me verteld dat het toch met het stilliggen van de broek te maken heeft. De zitting is van een bepaald soort leer gemaakt wat lijkt op suède. Doordat het niet in beweging is gebleven is het gaan uitdrogen wat veroorzaakt dat hij dus zo snel kapot gaat.

Evengoed vind ik dat dit niet zou mogen voor een rijbroek, maargoed, dat ter zijde. Ze willen me 30% korting aanbieden op de aankoop van een nieuwe rijbroek, dat vind ik dan wel weer erg netjes. :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:54

Ik heb het zelfde gehad met een Harry's Horse broek.
Met 10 keer rijden kon ik hem weggooien, helemaal door gesleten.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:31

Ik heb jodhur broeken van EJ en ook mijn licht bruine broek vertoond slijtplekken op de kont en bij mijn donkerblauwe boven mijn knie. Ik denk dat het kunstleer van erbarmelijke kwaliteit is. Ik was ze niet vaak en wissel de broeken veel af, dus van teveel wassen en te lang liggen kan het niet komen. Ik hoop dat je snel een positieve reactie krijgt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:11

Netjes van EJ dat ze korting geven. En goed om te weten dat je die broeken niet ongebruikt in de kast kan laten liggen ;)
Bij mijn EJ broek lijkt het net alsof de stof oplost van kunstlederen zitvlak. Niet zo erg als bij TS maar er vallen wel gaten in. Mij hoor je alleen niet klagen, broek is al 3jaar oud.