Welke trailerlijn?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:01

Wij gebruiken altijd een elastieken lijn, er gaat geen paard aan iets anders vast mee op de trailer. Een aantal jaren geleden reden we een paard (niet dat van onszelf) dat totaal flipte op de trailer. Bij het uitladen vroeg mijn man de eigenares of ze hem los had gemaakt, voor hij de stang weghaalde. Dat had ze, zei ze, maar toen hij de stang losmaakte bleek dus dat ze hem helemaal niet los had, paard wilde achteruit vliegen, dankzij het elastiek ging het goed: in zo'n lijn zitten nl. allemaal kleine elastieken, die bij dit soort kracht langzaam en stuk voor stuk knappen, waardoor het uiteindelijk allemaal goed afgelopen is. Wil niet weten wat er was gebeurd als ie aan een gewoon halstertouw oid had vastgezeten.

Gentlegiant

Re: Welke trailerlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:46

Dat noem ik eerder dom...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:23

Dat was zeker dom. Gaat ook nooit meer gebeuren, als er al ooit nog een ander paard dan die van ons in onze trailer komt laden en lossen we die zelf en niemand anders.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 12:25

Gentlegiant schreef:
Dat noem ik eerder dom...

Ik vraag in dit topic om gebruikers ervaringen, waarom iemand de voorkeur geeft aan een bepaalde lijn en waarom, met een reactie van Sandra_H kan ik meer dan de opmerkingen die jij plaatst, jij reageert alleen met opmerkingen als ik vind het dom of boeit me niet.
Respecteer alsjeblieft een ieders keuze ipv afkraken omdat jij een andere mening hebt.

Noiske

Re: Welke trailerlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:42

Hier nooit meer rubberen lijn. Laatste keer dat ik die gebruikte stond paardlief plots 3 meter verder terwijl ze nog vastgemaakt was (zo lang worden die dingen dus!). Gelukkig is ze terug naar voor gesprongen, maar was er iets geknapt, was het of haar hoofd of het mijne dat de lijn vol in het gezicht had gekregen...
Nu heb ik in trailer een soort van spiraalvormige lijn (google Imperial riding flex hook), of anders gewone halsterkoord.