Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
aisie schreef:Hinke schreef:Dat denk ik ook elinebakkersprays hebben bij mijn paard ook nog nooit gewerkt.
Mijn paard is ook vrij gevoelig voor knutjesSinds gisteren heef t ze er weer last van. Normaal is ze superrelaxt en bomproof maar met knutjes veranderd ze in een dolle mina
Ik heb mezelf al voorgenomen om in de zomer niet te starten want ze is buiten alleen maar aan het hoofdschudden.
Voor op buitenrit zou ik wel graag een oplossing willen hebben want onze buitenritjes zijn zo wel wat spannendAls we door het bos galloperen raakt ze helemaal opgefokt door de muggen en moet ik me echt schrap zetten.
Sprays werken niet maar zijn er geen hoofd of neusmaskers te vinden die ook goed werken voor knutjes? Gewone vliegendekens hebben volgens mij te grote mazen.
Er zijn goede uitrijdekens te koop, moet je even goed zoeken naar dekens met dichte mazen die zijn er wel. Die werken wel goed. En er zijn genoeg maskers ook te koop. Je kunt het beste exceemdekens en hoofdkappen kopen. Die zijn speciaal gemaakt om die knutjes weg te houden. Al zal er nooit iets 100% afdoende zijn.
Ik vind een deken niet sneu. Een paard die barst van de jeuk vind ik wel sneu.
Op zich wel ok, maar ik vind het nooit fijn rijden met die uitrijdekens en ik vraag me af of ze goed werken tegen knutjes. Na een galop moet je hem altijd rechttrekken, en ze gaan er behoorlijk onder zweten. En de buik is nog steeds vrij dus ze blijft naar haar buik schoppen.
)