Hengstige onhandelbare merrie, wie heeft dit ook?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:16

xAntoinettex schreef:
Bambi1995 schreef:
Nee, Ik heb in het verleden wel eens een tijd Moody Mare gegeven, hielp heel goed. Maar ik geef op het moment al 2 supplementen die redelijk duur zijn, om daar dan nog een derde bij te doen. Zie ik niet zo zitten.

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar als Moody Mare zo goed hielp, waarom krijgt ze dan nu iets anders?

Ik ben toen gestopt met Moody Mare omdat ik het heel goed weer vond gaan en zo was ze weer een normaal paard voor jaren lang zonder moody mare.
De andere supplementen zijn voor artrose en hoesten.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:17

MaricoGraphy schreef:
Nope je bent zeker niet de enige. Wij hebben sinds maart een merrie op de wei staan. Het is een heel nerveus beest. En tijdens de hengstigheid zelfs zo nerveus dat ik er bang van wordt.
Haar laten dekken is tevens geen optie want ze is overbouwd.

Wel ga ik dit weekend informeren in de ruitershop voor een supplement om haar gedrag wat kalmer te maken. Ze is continu nerveus. Haal je haar uit de wei begint ze te roepen en loopt ze me bijna omver. In de stal gaat te ook nerveus tekeer tot het zweet van haar af drupt. Roepen heeft geen zin, streng zijn nog minder.

het gaat om deze merrie in mijn geval. Schijnbaar ook spaans en arabisch bloed is mij gezegd geweest. (Vind ik een slechte combinatie)

[ [url=m/b9au5w.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat ze continu doet met haar been als ze in de stal staat of vaststaat aan kettingen (zelfs met een ander paard i de buurt)

[ [url=m/nmolgF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad hier ook
Roepen, boos worden, schreeuwen etc. Heeft geen zin want dan word het alleen nog maar erger.

brighteyes85

Re: Hengstige onhandelbare merrie, wie heeft dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:22

Die van mij staat op moody mix (das moody mare + monnikspeper) en magnesium en is daardoor een stuk stabieler in dr hormonen geworden en wat minder nerveus. Het zijn kruiden dus ik zie het niet echt als supplement maar geef het gewoon bij haar voer.