Wie mest de weide bij vol pension?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:50

Bi volpension verwacht ik de complete verzorging van het paard. Uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten, verzorging van de locatie en het land.
De peerden stonden er vanochtend zo bij :)

Afbeelding

Kermis

Re: Wie mest de weide bij vol pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:25

Bij vol pension verwacht ik dat de staleigenaar het weiland doet.
Ik sta zelf ook op een pensionstal, maar daar is het enigste wat de pensionhouder doet de paarden in de ochtend buiten zetten. Voor de rest doen we alles zelf. Ik vind dat heel prettig.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:48

Ik meld van te voren dat de mest uit de paddocks/ weide zelf verwijderd moet worden, daarnaast bied ik een volledige verzorging..
Om t de mensen makkelijk te maken vorig Jr ook nog een poepzuiger + quad aangeschaft! En nee de mensen krijgen hier geen korting voor of iets dergelijks.. De service die ik verleen op mijn stal staat niet in verhouding met dat beetje mesten!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:17

Hier staan de paarden overdag in groepjes op bospaddocks onder de bomen. De SH sleept de paddocks wel geregeld, maar mest ze niet uit. Er staat hier onder de bomen geen gras; ze krijgen overdag voordroog onder de bomen en er hangt een automatische drinkbak.

Ik hou zelf erg van een schone paddock en mest hem normaal gesproken iedere week uit. Mijn paard staat met één ander paard samen, dus in een half uur één volle kruiwagen en ik ben klaar. De andere eigenaresse doet er niets aan, maar dat vind ik geen probleem. We ontwormen in overleg regelmatig, dus ik vind het prima zo.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:30

ik sta op een kleine stal en mijn paard staat met paard van de buurvrouw en al jaren mesten we om de beurt de wei uit
al sta je all-in , als dit zo bepaald word dan je het gewoon , ik mest 1 a 2x per week de wei en de buurvrouw ook
met 2 paarden is dat 1 kruiwagen per keer en de wei blijft mooi :j
zie het probleem ook niet het is met 15 min gepiept

Annelore_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:32

Ik heb volpension maar mest zelf mijn weitje uit omdat een van mijn pony's apart in een klein weitje staat. Ik geef nu ook zelf hooi bij omdat er te weinig gras staat. In de grote weides wordt gewoon gesleept en de paddocks worden in de winter niet uitgemest maar dat gaat ook niet als dat blubber is.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:34

Bij ons wordt alles gedaan (voeren, boxen mesten, binnen/buiten zetten), behalve het uitmesten van de wei. Ieder onderhoudt z'n eigen weide, mijne loopt met nog 2 paarden, dus alledrie de baasjes hebben 2 vaste uitmest-dagen en zondag doen we 't samen. Prima geregeld vind ik zelf, als het dagelijks gedaan wordt is het echt maar een kruiwagentje per keer en ben je er maar ongeveer een kwartiertje aan kwijt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:48

Ik heb wel op een vol pension stal gestaan waar ik wel zelf het land deed uit mesten
Daar huurde je een apart stuk als je niet in de groep wilde
En dat werd 2-3x per seizoen gesleept.
Omdat ik zuinig op het land was deed ik 3-4x in de week mesten en onkruid steken en dat soort dingen
Halverwege het seizoen was mijn landje dan ook nog mooi groen en vol gras terwijl de andere stukken kaal waren.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:06

Op volpension verwacht ik ook dat dit gedaan wordt. Voor zover ik weet wordt het op onze huidige stal niet gedaan, maar de weides zijn ook gewoon enorm groot dus het is niet zo nodig. Het is in ieder geval geen smerige boel ofzo. Dan maakt het mij ook niet uit, maar ik zou het niet zelf doen, tenzij ik enorm weinig zou betalen voor de streek waarin ik woon en dat als 'tegemoetkoming' gevraagd wordt. Maar hier betaal je makkelijk 250, 300, 350 euro per maand per stal, zeker op de sjieke variant. No way dat ik voor 350 euro ook nog zelf weides zou staan mesten :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:29

Wij bieden eigenlijk halfpension, dus zelf stal en weiland uitmesten, maar er werd zo'n bende van gemaakt door sommige pensionklanten plus excessief stro gebruik, dat we sinds vorig jaar alles zelf zijn gaan doen. Weide deden we al, want dat werd anders gewoon niet gedaan.
Uiteindelijk hebben we er ook nog minder werk van nu we alles zelf doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 02:07

Nu ik er over nadenk... Ik heb ook op een volpension gestaan die echt wel all in was, maar weide mesten moesten we zelf doen. Gek eigenlijk. Maar heb het nooit een probleem gevonden. Het was van tevoren duidelijk. Het was ook goed geregeld en de meeste mensen hielden zich er goed aan, dus het was ook een klusje van niks.

Als de staleigenaar het had moeten doen dan was de stalprijs vast behoorlijk gestegen. Tenminste, daar ga ik dan maar vanuit.

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:03

Mijn bijrijdpaard staat ook op volpension en daar worden de paddocks wel uitgedaan, maar de grote weides geloof ik niet.

Op de vorige stal werden de weides helemaal niet uitgedaan, dat moest je zelf maar doen als je dat graag wilde.. Ze sleepten af en toe de weides, waardoor alle mest over de wei verspreid wordt.

Ik denk dat als je op volpension staat de weides voor de staleigenaar zijn.