gras eten op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evaxfanny

Re: gras eten op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 13:02

Ik zelf laat mijn paard wel gras eten, omdat hij vreselijk opgefokt is op wedstrijd en anders gewoon niet stilstaat. Of dit te maken heeft met slechte opvoeding of dat het een kwestie is van het karakter van het paard, ik weet het niet (het is een jazz). Onder het rijden heb ik er verder geen last van, hij schuimt niet zo heel veel en een beetje een groene mond stoort niet vind ik. Van gras eten ontspant hij gewoon net wat meer en dat vind ik toch wel belangrijk.

Anoeska

Re: gras eten op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:10

Ik voel me nu heel laks, maar mijn paard mag best gras eten. Als ze al van de trailer af is, en we hebben nog tijd over. Maakt me eigenlijk niks uit. Doekje over de mond, en de groene klodders zijn ook weg (en in het Z krijg ik toch geen verzorging punten meer ;)). Paard heeft even kunnen relaxen na de trailer rit. Dan is ze voor mij ook veel makkelijker te zadelen. Ik ga graag met een blij paard de proef in.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:16

Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar voor mij zou het afhangen van het paard.
Sommige paarden worden vervelend en die kun je amper nog een hoofdstel in doen, terwijl andere paarden er goed van ontspannen.