Meedenken trailerkeuze 1,5 of 2?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Meedenken trailerkeuze 1,5 of 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:32

Wij hebben om die reden juist een Ifor 1.5 gekocht. Paard in kwestie was altijd bezig haar balans te zoeken met als gevolg dat ze in een tweepaards zichzelf gewoon om liet vallen of met haar hele gewicht tegen het schot aanleunde :=

Kwestie van uitproberen, kijk wat past bij je paard en bij jou :-)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:46

Wb zadelkamer en dan minder ruimte om te schrapen: de mijne schraapt ook op de trailer. Toen ik nog niet zelf een trailer had en die van mijn vriendin leende, met zadelkamer, beschadigde hij dus die wand van de zadelkamer door het schrapen. Daarom heb ik bewust een trailer zonder zadelkamer gekocht.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:57

Ik zou juist voor een 1,5p trailer gaan. Dit omdat hij toch iets smaller is achter de auto. Als je moet uitwijken hoef je minder snel met twee wielen de berm in en je hebt meer ruimte bij je paard. Nu heb je een geschikte auto, maar je weet nooit wat de toekomst brengt en er zijn geschikte auto's in een gunstiger prijsklasse die geen 2p en wel 1,5p trailers kunnen trekken.
Als je twee paarden zou hebben, of regelmatig iemand mee zou willen nemen, dan wordt het uiteraard wel een ander verhaal.

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:44

Zoals Apple het vertelt klinkt idd ook best logisch... Zou iig geen zadelkamer nemen zodat ze minder ruimte heeft om te schrapen, dat polyester slaat ze als ze wil toch aan gort. Misschien dat een rubber mat aan de voorstang helpt? Dat is alleen niet zo handig bij een 1.5. Kluisteren terwijl je rijdt zou ik iig nooit aandurven.
Zelf heb ik een aluminium cheval liberte. Extra laag waardoor hij heel stabiel op de weg ligt. Dat zou ook nog wel kunnen helpen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:51

Die van mij ging ook niet breed staan en had in een 1,5 paards geen steun/bleef heen en weer stappen. Daarom een tweepaards gekocht, en dat werkt prima. Gekozen voor de Ifor Williams met groot raam aan de voorkant (http://steur-aanhangwagens.nl/ifor-will ... railers-4/).