Klinische keuring dierenarts stuurt rapport niet op. Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:24

@Martie: assistente verzoekt om alle gegevens omtrent het paard opnieuw te sturen zodat de dierenarts nogmaals een rapport kan sturen. Dit wekt voor mij niet de indruk dat zij weet waar het wel heen is gegaan. Na contact met rechtsbijstand morgen zou ik die vraag nog per e-mail kunnen stellen. Feit is eigenlijk dat ik een zeer nare bijsmaak heb en geen vertrouwen meer heb in de correctheid van desbetreffend rapport, daar het al bijna 1.5maand (!) verder is...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:25

Je maakt wel een flinke aanname, die volgens jou voldoende is aan te nemen maar in mijn ogen niet. Dat gaat dan over het feit dat jij aanneemt dat hij geen keuringsrapport heeft opgemaakt omdat jij nu de gegevens opnieuw moet opsturen. Misschien heeft de dierenarts wel degelijk een rapport gemaakt, zit die netjes in het dossier en moet jij nu alle gegevens toesturen zodat zij zeker weten dat ze je het juiste rapport toesturen. En ze ook niet een rapport naar een willekeurig iemand sturen.

Netjes is de gang van zaken niet helemaal, maar ik zou eerst wat meer doorvragen voor je stelt dat hij nu nog iets willekeurigs op papier gaat zetten. Op aannames en 'wekt de indruk' zaken doen lijkt mij niet handig.

Machie

Re: Klinische keuring dierenarts stuurt rapport niet op. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:31

Ik snap die aanname wel. Ze hebben via de mail toch haar gegevens? Als nieuwe klant zit er maar 1 zaak van haar in het dossier en die zouden ze dus zo weer boven water moeten krijgen. Als een VA dan eerst weer alles van het paard wil weten zou ik ook twijfelen of ik wel op papier krijgt wat er toen geconstateerd is.

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:32

Bedankt voor jouw mening, Lalidan. Ik begrijp wat je zegt. Toch ben ik het niet helemaal met je eens.

* Naam van desbetreffend paard is bekend bij de dierenarts, die heb ik in de e-mail naar hem toe genoemd. Kans dat er in Nederland nog een paard is met deze naam is acht ik zéér klein/bijna ondenkbaar, daar dit paard oorspronkelijk niet uit Nederland komt, maar is geïmporteerd. Het betreft dan ook geen Nederlandse naam.
* Datum van de klinische keuring is ook bekend bij de dierenarts, evenals het tijdstip. Hij heeft ook in zijn reactie te kennen gegeven het in orde te gaan maken, ik mag dan toch prima aannemen dat hij weet waar die het over heeft? De dierenarts heeft in zijn reactie namelijk te kennen geven dat ie het persoonlijk in orde ging maken, zijn assistent stuurt vervolgens dat het naar het verkeerde adres is toegestuurd...
* Ik ben een nieuwe klant bij desbetreffende dierenarts. Het enige wat hij voor mij heeft gedaan is deze keuring. Dus aan wat zou die moeten twijfelen?

@Machie: bedankt voor jouw reactie.
Laatst bijgewerkt door BCKS op 28-04-15 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:33

Inderdaad, als een dierenarts zo met mijn paard om zou gaan... :n

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:35

Ik snap de aanname ook wel. Het punt is, het is en blijft een aaname. Het kan correct zijn, maar er zijn ook verschillende redenen te bedenken waarom het anders gaat. Netjes is het niet, het is ook niet hoe het moet zijn, maar soms gaan dingen simpelweg niet zoals ze moeten zijn. En in mijn optiek kan je dan echt nog steeds beter simpelweg vragen dan aannames maken en die voor jezelf gaan bevestigen.

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:38

Bedankt voor jouw mening, Lalidan. Hoe kan ik volgens jou nog controleren of ze inderdaad geen tweede rapport hebben gemaakt als ik nu alle informatie ga prijsgeven? Dan kunnen ze toch gewoon een nieuw keuringsrapport opstellen met de gegevens die ik ze stuur? Als ze dan toch nog een keuringsrapport hebben, dan zouden ze die toch gewoon op een nieuw papier kunnen schrijven en op kunnen sturen? Dan kunnen ze mij ook vragen of het inderdaad paard x betreft, geslacht y, geboortedatum z etc.?

Ik heb meerdere malen contact opgenomen met deze kliniek en mijns inziens doen ze erg weinig moeite om het naar tevredenheid op te lossen en/of mij te overtuigen van de correctheid van het rapport, daar ik mijn twijfel al heb uitgesproken over het 'waarom ik het keuringsrapport überhaupt nog niet heb ontvangen'.

Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe geloofwaardig jij dit keuringsrapport nu zou vinden op basis van mijn posts. Zou jij daar echt voor de volle 100% in kunnen geloven?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:43

Wat je nu tegen mij zegt kan je toch ook tegen hun zeggen?

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:46

Mijn ontevredenheid heb ik al uitgesproken, de geloofwaardigheid nog niet. Dat probleem is pas ontstaan nu hun blijkbaar alle gegevens opnieuw nodig hebben alvorens zij een nieuw rapport (kunnen?) sturen. Ik wil überhaupt pas reageren naar hun toe na contact met rechtsbijstand om te weten hoe/wat/waar en eventueel hoe het zit met rechten/plichten van beide kanten (wijzelf als kopers & dierenarts).

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:05

Je typt dat hij geen volledige keuring heeft kunnen uitvoeren? Misschien is dat de reden dat hij geen rapport heeft geschreven? Heb je uberhaupt een rapport gezien/getekend toen jullie bij de keuring waren? Ik las ook dat je het rapport nodig hebt voor de verzekering maar als er geen complete keuring gedaan is zal de verzekering dat imo niet kunnen/willen accepteren..( heb het topic even snel doorgelezen, alvast excuses als de antwoorden al ergens staan)

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:08

@remi: volgens dierenarts is er een rapport geschreven en opgestuurd. Volgens assistente is rapport naar een verkeerd adres gegaan. Hij heeft geen rapport opgemaakt toen wij bij de keuring waren. In mijn naïviteit ging ik er vanuit dat hij dat diezelfde dag nog in orde zou maken en op zou sturen. Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat ik weet dat een rapport direct gemaakt dient te worden én dat ik 'm zelfs dien te ondertekenen.

Naast de verzekering, wil ik simpelweg op papier hebben hoe/wat in verband met vervelende manier van (aan)kopen. Ik wil in de openheid niet verder in detail treden. :)

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:26

Als het idd zo gegaan is dan is de da imo in gebreke gebleven, ik heb in elk geval nog nooit meegemaakt dat er een klinische keuring uitgevoerd werd zonder dat er ter plaatse een rapport ingevuld is, chipnummer, aftekeningen enz.enz. en dan een handtekening ( in dit geval van jou) ik ben benieuwd of je nog een rapport gaat krijgen en wat daar dan op staat, persoonlijk zou ik over laten keuren door iemand anders ervan uitgaand dat je nu wel de faciliteiten hebt om de volledige klinische keuring uit te voeren. Dan weet je in elk geval dat het dier nu goed is, het enige nadeel is als er dan nu wel iets negatiefs uit de keuring komt het een heel lastig verhaal gaat worden om te bewijzen dat dat halverwege maart ook al zo was.

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:30

@remi: Ik hoop met behulp van rechtsbijstand ook te kunnen sturen op herkeuren bij ons op locatie of herkeuren door een andere dierenarts op hun kosten bij ons op locatie. Wij hebben bij ons op stal de faciliteiten om een paard te keuren, ja.

Het is inderdaad gegaan zoals ik beschrijf; keuring zonder rapport welke direct werd ingevuld. Mijn partner kan hierin getuigen en de verkoper ook (hoewel ik me afvraag of die zou meewerken). Ik begrijp dat je denkt/vindt dat er twee kanten aan het verhaal zitten, dat zou ik ook hebben als het niet 'mijn verhaal' was. :)

Ik ben heel benieuwd wat rechtsbijstand gaat zeggen/doen in ieder geval.

Ik vraag me ook af hoe/wat als het paard niet goed blijkt, inderdaad. -O- Dat zou een behoorlijk vervelende uitkomst zijn.
Laatst bijgewerkt door BCKS op 28-04-15 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:44

Als ik het van het oogpunt van de da bekijk is er geen complete keuring gedaan misschien is dat de reden dat er geen rapport is ingevuld? ( maar dan zou je ook niet horen te betalen voor een complete keuring) persoonlijk had ik geen genoegen genomen met een oncomplete keuring maar dat is weer een hele andere discussie :D maar goed dat is achteraf en daar heb je ook niets aan :) succes in elk geval!

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:46

Gevalletje 'liefde maakt blind'. Eens en nooit meer, kan ik je verklappen. :D Bedankt voor je reacties in ieder geval!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:59

Mag ik een advocaat van de duivel spelen...? Ik vraag mij af naar aanleiding van je verhaal of jijzelf denkt dat er een oplossing kan komen waar je helemaal tevreden mee kunt zijn?
Ik begrijp je standpunt goed, maar hoor ook een zeker fatalisme langskomen.
Mijn vraag is dan, als je conclusie is dat het niet meer mogelijk is om dit naar tevredenheid af te ronden, moet je hier dan wel energie in gaan stoppen?
Wat zou het makkelijkst zijn en hoeveel geld geef je dan meer uit dan in eerste instantie het plan was? En is dat het waard?

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:06

Ook de advocaat van de duivel is welkom! ;)

Van fatalisme heb ik nog nooit gehoord, maar als ik de definitie Google dan vind ik niet dat dit van toepassing is. :)

Oplossing kan wat mij betreft gevonden worden in het volgende:
1. Herkeuren op locatie bij ons door deze dierenarts;
2. Herkeuren op locatie bij ons door een andere dierenarts op kosten van deze dierenarts;
3. Geld retour voor wat betreft de keuring.

Het makkelijkst zou zijn zelf herkeuren en dat zal me tussen de €100 en €200 kosten. Ik ben het 'gevecht' nog niet eens aangegaan met deze dierenarts, dus ik vind zeker dat ik er nog energie in moet stoppen. Heb daarnaast niet voor niets een rechtsbijstandverzekering, dus ik kijk graag wat de mogelijkheden zijn, ja, alvorens ik iets accepteer.

Ik vind het in ieder geval wel erg gemakkelijk om het 'gewoon te accepteren' en het er bij te laten zitten dat deze dierenarts zijn werk niet naar behoren doet. Ik vind dat je iemand daar best mee mag confronteren en dat daar best een schappelijke oplossing uit mag komen. Als iedereen zo denkt, dan zouden we geen rechters en politieagenten meer nodig hebben, dan accepteren we tenslotte allemaal 'dat wat is'... Zou de wereld wel lekker simpel zijn. ;) :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:15

Ik heb geen idee wat voor rechtsbijstandsverzekering je hebt natuurlijk, maar ik vraag me af of het zinvol is om voor dit bedrag je rechtsbijstand in te schakelen. Bij mijn RBverzekering heb ik een eigen risico en voor zover ik weet nemen ze geen zaken aan onder de € 250,--.
Dit meld ik je even om je verwachtingen op hulp van die kant niet te hoog in te schatten...

Verder heb ik nog een vraag: Heb je een bewijs van betaling aan deze dierenarts?

Ik hoop eigenlijk dat je er met de foutief keurende DA uit komt, dat zou de mooiste oplossing zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:24

Misschien ben ik heel blond hoor maar wat voor waarde zou dit keuringsrapport überhaupt hebben :o? , ook al had hij het formulier meteen ingevuld en meegegeven. Je schrijft dat de DA al tijdens de keuring heeft aangegeven dat het keuren niet mogelijk was op die manier, dan had je dus een rapport gehad van een incomplete keuring die dan toch niet tot een conclusie kan leiden of het paard wel goed is? Wat had je daar dan mee gewild? Daar kan je later toch nooit mee aantonen dat het paard op moment van aankoop goed of slecht was of je paard mee in een verzekering krijgen?

EDIT:
remi schreef:
Als ik het van het oogpunt van de da bekijk is er geen complete keuring gedaan misschien is dat de reden dat er geen rapport is ingevuld? (maar dan zou je ook niet horen te betalen voor een complete keuring) persoonlijk had ik geen genoegen genomen met een oncomplete keuring maar dat is weer een hele andere discussie :D maar goed dat is achteraf en daar heb je ook niets aan :) succes in elk geval!

Als de DA er nu met de pet naar had gegooid lijkt het me logisch dat je niet betaald maar die DA kan er toch weinig aan doen als je hem op laat draven naar een keuring met een tegenwerkende eigenaar op een onmogelijke locatie, waarom zou hij daar een middag inkomsten voor mis moeten lopen? Dat zou je dan uit moeten vechten met degene die het probleem veroorzaakt :)*
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 29-04-15 00:47, in het totaal 2 keer bewerkt

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:36

Ben met verbazing dit topic aan het lezen.
Heb nog nooit meegemaakt dat je niet direct het keuringsrapport mee krijgt, lijkt me anders ook niet rechtsgeldig, je hebt geen enkel bewijs en naderhand kan er van alles verandert worden. Ik heb alle keuringsrapporten ook altijd geseald gekregen. Zowel bij keuring op een kliniek als keuring ter plaatse.

Maar als je je pony over laat keuren, en er blijkt dan iets niet goed?
Wat dan..?
En qua verzekering, bij de meeste verzekeringen mag het keuringsrapport niet ouder zijn dan 6 weken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 05:15

Ik heb ook nooit meegemaakt dat een keuringsrapport niet ter plekke werd gemaakt,ondertekend en afgegeven.

DA moet gewoon zorgen dat het in orde komt en dat betekend niet een rapportje bij elkaar krabbelen op basis van geheugen.

Hopelijk kan de rechtsbijstand je helpen qua advies want inderdaad wat hierboven gezegd wordt,als zaken niet boven een bepaald bedrag zit dan wordt er geen actie ondernomen.Als je mazzel hebt dan keren zij je schade uit min je eigen risico,dat is dan vaak goedkoper dan een zaak opstarten.

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 08:07

Voor de geïnteresseerden:
Ik ben door mijn rechtsbijstand schadeloos gesteld. Ik heb geen eigen risico bij mijn rechtsbijstandverzekering, dus dat is erg fijn. Dit houdt in dat hun het volledige bedrag van de keuring naar mij overmaken en zullen pogen om het geld te verhalen op desbetreffende dierenarts/kliniek.

Ik heb in ieder geval een wijze les geleerd voor wat betreft het hoe/wat en het klinisch keuren van paarden.

Dank allen voor jullie interesse en reactie(s).

sunnysoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:21

BCKS, ik las geïnteresseerd mee en ben nu nog geïnteresseerder. Waar ben jij rechtsbijstand verzekerd? Ik heb zelf eigenlijk nog niet zulke goede ervaringen met verzekeringen. Bij mij proberen ze NIET uit te betalen zodat het lijkt of je 2 geschillen krijgt ipv 1 lopende. Jouw afloop klinkt zeer goed. Daar kun je mee vooruit! Succes met je nieuwe paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:34

Ik zou erheen gaan en proberen er in overleg uit te komen. Het is dan misschien ver rijden, maar met een goed gesprek waarbij je elkaar in de ogen kunt kijken bereik je meer dan met telefonisch contact via assistentes en mailcontact. En het kan je een hoop rompslomp met rechtsbijstandsverzekeringen en advocaten besparen.

Als je in het gesprek uitlegt wat je bedenkingen zijn en aangeeft dat je graag je geld terug wilt... En daarbij ook heel voorzichtig en vriendelijk laat doorschemeren "dat je veel mensen kent in de paardenwereld en dat ze zijn kliniek juist van harte aanbevolen" en "dat je op internet naar info hebt gezocht en ervaringen gevraagd, maar uiteraard zonder zijn praktijk te noemen wat je gaat ervan uit dat er een goede oplossing komt en dat het per ongeluk zo verkeerd is gegaan" dan voelt een beetje slimme dierenarts vanzelf wel aan dat het erg verstandig is dit netjes met je op te lossen.

Misschien het proberen waard? ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:24

Fijn dat je rechtsbijstand het voor jou al heeft opgelost.Ga je je paard nu opnieuw laten keuren?