rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Re: rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:03

en wat als ze de andere helft niet gaan betalen?
Kun je naar de rechter, misschien geeft hij je gelijk (moet je al griffiekosten betalen). Kun je vervolgens nog een keer naar de rechter om je geld te krijgen!

Bij mij is het:
volledig bedrag betaald, dan pas op de trailer of de poort uit. Zo niet, dan laat ik haar lekker staan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:12

Ik kan hier even geen touw aan vast knopen, sorry. Wat is je probleem nu?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:29

Als je ondanks alle genoemde redenen om het niet te doen, toch je pony wil verkopen voordat deze mensen kunnen betalen, zorg dan dat de verkoop 100% geregeld is (dus pony is hun eigendom en risico) en maak een contract voor de uitgestelde betaling (een leenovereenkomst zeg maar). Maar zoals eerder geroepen vind ik het raar dat deze mensen van hun probleem jouw probleem willen maken, laat ze idd maar naar de bank gaan voor een lening... :evaw:

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:13

nieuwe ontwikkelingen

gisteren voorgesteld om pony bij mij op stal te latenen de dochter gewoon tijdelijk 3 pw de pony te laten rijden.

Hiervoor wilde ik dan 1000 euro aanbetaling en op 14 mei alvast een tweede betaling van 2750 euro zodat iig de helft al betaald is wan tzoals ik al zei zou hun eigen pony volgens hun einde van mei wel verkocht zijn.

Helaas willen ze niet aanbetalen heb dus geen zekerheid nu.

zelfs zo toen ik net bij ze ben geweest de man des huizes aangaf "niks"gekocht te hebben.
Ik heb wel 3 mails die de aankoop bevestigen ook met de vraagprijs erbij genoemd.
Hij zegt dat zijn "vriendin" die mails gestuurd heeft en dus niet degene die de pony moet betalen, ze is wel de moeder van zijn dochter. Ook naam van de dochter wordt in die mails genoemd en heb ik mails waarin staat dat ze de pony al graag willen gebruiken.

Voor zover ik weet is een mail gewoon rechtsgeldig maar hoe zit het met het laten sturen door je vriendin, mij lijkt dit er niks mee te maken te hebben.

Wie heeft een beetje meer verstand over rechtsgeldigheid?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:17

Triest, welkom in de paardenwereld.

Zolang die vriendin niet minderjarig is of onder curatele staat, is zij prima in staat een koopovereenkomst met je aan te gaan. ;) waar zij het geld vandaan haalt om het dier te betalen maakt voor jou niet uit.

Ik zou verder gaan kijken naar andere kopers en deze mensen nu helemaal geen andere opties meer geven dan enkel volledig betalen voordat ze erop mogen rijden.

Zo zie je direct het ware karakter van de kopers. Bedenk eens hoe ze zouden reageren als ze de pony reeds hadden gehad om te rijden en er was wat gebeurd. Dan had je waarschijnlijk kunnen fluiten naar de rest van het geld.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:24

Vindt je zelf ook niet dat het nu al een hele rare gang van zaken heeft ?
Buiten dat is een pony van + - 8000 ook geen kattepis en helemaal vreemd dat mensen die zich voordoen dit te kunnen veroorloven nu ineens al voor de `verkoop` gaan zwarte pieten naar elkaar :(
Meid laat je niet voor de gek houden , dochter wacht maar mooi tot 1 Juni zou ik zeggen , dan maar geen selectie .
Dingen die te mooi zijn om waar te zijn ,zijn dat vaak ook .
Jullie kunnen het niet eens eens worden over de aanbetaling dus ik zou zeggen laat gaan ...

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:27

Grooming_Mom schreef:
Buiten dat is een pony van + - 8000 ook geen kattepis en helemaal vreemd dat mensen die zich voordoen dit te kunnen veroorloven nu ineens al voor de `verkoop` gaan zwarte pieten naar elkaar :(
Meid laat je niet voor de gek houden , dochter wacht maar mooi tot 1 Juni zou ik zeggen , dan maar geen selectie .
Jullie kunnen het niet eens eens worden over de aanbetaling dus ik zou zeggen laat gaan ...

Er is geld want ze hebben wel 2 pony's nu in pension staan en zomaar laten gaan, denk het niet, moeten ze maar niet de grote meneer uit gaan hangen.

ik ben notabene al afgelopen week met de pony al 2 keer wezen rijden omdat ze anders nie top tijd voor de selecties gewend waren aan elkaar, ik laat niet zomaar met me sollen, maar dan moet ik wel goed in me recht staan, als ze er vanaf willen prima, dan maar 10% onkostenvergoeding.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:36

10 % kan je niet zomaar eisen als dit niet vooraf is besproken.
Dat je kosten maakt hoort bij het verkooptraject.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:40

Je neemt aan dat er geld is, dat ze 2 pony's in pension hebben zegt helemaal niets. Wees nou gewoon verstandig, die pony niet meer uitlenen en gewoon te koop zetten. Hebben zij wel het hele bedrag bij elkaar, prima, zo niet, mooi laten gaan.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:44

florentine1 schreef:
Grooming_Mom schreef:

Er is geld want ze hebben wel 2 pony's nu in pension staan en zomaar laten gaan, denk het niet, moeten ze maar niet de grote meneer uit gaan hangen.

ik ben notabene al afgelopen week met de pony al 2 keer wezen rijden omdat ze anders nie top tijd voor de selecties gewend waren aan elkaar, ik laat niet zomaar met me sollen, maar dan moet ik wel goed in me recht staan, als ze er vanaf willen prima, dan maar 10% onkostenvergoeding.

Blijkbaar is er dus NU geen geld anders hadden ze ponnylief wel gewoon komen afrekenen...
Wat als de verkoop van hun eigen pony toch niet zo voorspoedig verloopt dan ze nu denken ?
Dan stellen ze de betaling nog langer uit want dan is er aldoor geen geld .
En de 10 % kun je inderdaad niet eisen , het is welwillendheid van jou kant geweest om haar vast te laten rijden .
Dat jij de beroerdste niet bent wil niet zeggen dat een ander dat ook is .
Ik zie alleen voordeel aan hun kant en de vader loopt nu al te verkondigen dat hij nix gekocht heeft ?? je doet zoiets toch als gezin ?
Tja eigen keus, maar ik vind het een domme keus als je het doorzet , en ik denk dat je zelf ook je twijfels hebt want anders had je er dit topic ook niet over gemaakt .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:46

't is bovendien heel simpel, ze hebben hem niet gekocht zegt hij, dus dan hoeven ze er ook niet op te rijden :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:02

Kinke schreef:
't is bovendien heel simpel, ze hebben hem niet gekocht zegt hij, dus dan hoeven ze er ook niet op te rijden :D

Inderdaad _O-

Ik blijf erbij, geen geld is geen pony.

Blijkbaar kan die pony wel wat ivm de selecties. Daarom gewoon te koop zetten en wie het eerst het volledige bedrag betaald heeft de pony.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:03

Ik zou een mail sturen dat aangezien jullie niet tot overeenstemming zijn gekomen je de pony niet langer exclusief voor hun vast houdt en je hem aan derden gaat aanbieden.

Heb je Marjolein burgers al eens benaderd, waarschijnlijk kan zij met haar klantenkring zeker iets voor je betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:07

Stop gewoon met deze mensen. Hetgeen die beste man allemaal zegt, geeft wel aan dat ze niet te vertrouwen zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:10

misschien doen ze ook zo hun boodschappen, dat ze de super uitlopen en roepen: 'we betalen de volgende keer wel!' ;) :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:10

Ik ben het helemaal met de rest eens. Meis laat het gaan en verkoop de pony aan een ander. Dat zal ze veel meer steken dan dat jij allerlei moeite gaat doen om geld van ze te krijgen (wat je toch niet gaat lukken). Als ze die pony echt willen, om de loef af te steken op de selectie, zullen ze er echt wel meer moeite voor doen om het te krijgen.
En over het de grote meneer uithangen. Laat hem. Als puntje bij paaltje komt, jij weet dat ze geen goede pony kunnen kopen omdat ze het geld er niet voor hebben.

Ik zou hier echt geen woorden meer vies aan maken. Volledige bedrag betalen en anders maar niet. Ze hebben hun kans gehad, en je hebt ze willen helpen. Dat willen ze niet, dan maar niet. Gaat een ander gelukkig worden met jou pony.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:12

Het zegt ook iets over hun normen en waarden he. Die pony willen gebruiken maar betalen ho maar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:31

Tazzey schreef:

Dit is weird. Ik zag de reactie van Danamuts als zijnde de openingspost, er stond geen pagina voor ik zat op mijn telefoon. Vandaar mijn reactie, op mijn laptop zie ik dus wél de eerste pagina.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:39

Tazzey schreef:
Tazzey schreef:

Dit is weird.

Dat is GEK

Ik zit overigens ook op mijn telefoon en heb nergens last van, nooit gehad ook met alle pagina's wel of niet kunnen lezen. Maar je kunt al zien dat degene waarop jij reageerde de TS niet is, dus dan moet er nog wel een pagina eerder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:44

Nog los van het feit dat ik het niet eens zou durven om op die manier een pony te kopen, moet je je ook afvragen of je aan zulke mensen je pony wil verkopen.

Citaat:

Briljant! Maar zo is het maar net. Blijkbaar is het een mooie goede pony, dus zullen er ongetwijfeld veel meer gegadigden op af komen dan alleen deze twee mensen... Bijzonder wel dat ze een pony van +/- 8000 niet hoeven te laten keuren maar goed :+

Voor hun dan 10 anderen, pony lekker laten staan en als ze 'm echt graag willen en die centen zogezegd hebben moeten ze' m maar in z'n geheel komen betalen en dan pas gaat ie mee. Eerder niet. Niet met contract, niet zonder contract. Betalen en ophalen als ze 'm zo graag willen, dan hadden ze maar eerder moeten bedenken dat ze met de selecties mee wilden rijden...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:51

Zou me niets verbazen als ze straks een eind onder de vraagprijs bieden en dat wel gelijk willen aftikken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:12

Je weet nu in ieder geval dat die man je zonder blikken of blozen met een probleem op zou zadelen en aangezien het hier levende have betreft…geen enkel risico nemen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:21

Voor wat betreft niet laten keuren: stel dat ze hem kreupel rijden heb jij ook geen bewijs dat ie dat bij jou nog niet was, bedenk ik mij.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 11:43

Vervelende is dat ik ook ander mensen heb gehad voor de pony , die mensen zijn enige tijd geleden geweest, pony was boven budget dus moesten even de boel aanzien,

tot afgelopen zondag net toen ik met de andere mensen in zee ben gegaan bellen ze me op dat ze toch het geld bij elkaar hebben gekregen, ik heb toen netjes gezegd dat de pony niet meer vrij is en dus daarmee niet meer met hun verder onderhandeld.

probleem is dat ze met een prive nummer gebeld hebben, ik heb verder geen gegevens van ze alleen dat ze uit noord holland kwamen omgeving alkmaar.

baal als een stekker.

Pony is gewoon super en enorm jammer dat ze nu niet mee kan draaien op concours.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 11:45

cobiie schreef:
Zou me niets verbazen als ze straks een eind onder de vraagprijs bieden en dat wel gelijk willen aftikken.

valt niks te bieden onder de vraagprijs, ze hebben echt geen cent behalve dan die 2 pony's op pension, ze willen de grote meneer uithangen maar gaan nu dus gewoon plat op de bek, jammer voor de dochter want die kan een aardig potje rijden.