welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:50

In de winter; thermoshirt- shirt met colletje en/of fleece-dunne jas en/of bodywarmer
Voorjaar; thermoshirt- shirt met colletje- bodywarmer
Zomer; stay coolshirt- dunne microfleece bij kouder weer of shirt- dunne bodywarmer.

Bij erg warm of koud weer vervang ik 1 laag door een dikkere of dunnere stof of laat 1 laag achterwege.

Marvel

Re: welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:10

Winter: sportbh, hempje, thermoshirt lange mouw, fleecevest en water/winddichte jas

Tussenseizoen: sportbh, hempje, dryfit shirt, softshell jas en bodywarmer.

Zomer; sportbh, dryfit t-shirt of hempje

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:18

Ik rij zomers altijd in shirtje met eventueel dun jasje als het frisser Is.

's winters (rij enkel buiten) T-shirt, dik vest,dikke winterjas en uiteraard sjaal/muts. Ja allemaal in lagen over elkaar hihi :=

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:55

bedankt allemaal al voor de reacties!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:02

Heb speciaal shirts en jassen gekocht, in de winter trui met winterjas en in de zomer polo met zomerjas.
In de lente en herfst is het meestal een trui met zomerjas/dunne winterjas
Hoeft van mij niet per se mooi te zijn, als het maar lekker zit.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:09

Ik rij in de winter altijd in een shirt met lange mouwen en dat van een soort technische stof (polyester). Wanneer het erg koud is ook nog met een dun fleece vest/dunne bodywarmer er over maar dat is vaak te warm.
In de zomer altijd in een polo of t-shirt van katoen of ook weer polyester. Lekker luchtig en dun. Met de wat koudere dagen ook weer met een dun (fleece) vestje er overheen.
In de winter rij ik altijd binnen en in de zomer altijd buiten. Zelf kies ik graag voor de wat betere merken zoals Kingsland en Pikeur. Iets anders draag ik eigenlijk nooit.

Kleuren passen altijd bij het dekje/bandages die ik mijn paard om doe/op leg. Ik heb maar een kleine collectie kleuren (zwart/donkerblauw/grijs/donkergroen/beige/wit) en daar pas ik mijn kleding altijd op aan. Of ik nu gewoon ga trainen, les heb of ergens anders rij. Dat is gewoon een automatisme en ik vind het mooi als het geheel er goed uit ziet.

Ik rij echt nooit met een jas, dat is mij echt veel te warm.

haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:18

Hallo ik draag tijdens het paardrijden een paardrijbroek en een T,shirt en natuurlijk paardrijlaarzen!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:26

Polo shirt of een ander shirt dat ik speciaal gekocht heb voor paardrijden of een shirt dat eigelijk nog niet weg hoeft maar niet leuk genoeg is om dagelijks aan te trekken :') Daar overheen een vest.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:39

Altijd laagjes, ik trek heel vaak tijdens de les iets uit.
In de lente en zomer, meestal polo met vest (soms dunne jas, maar die blijft dan maar even aan) soms als het heel warm is ipv een polo een hempje. In de winter meestal hetzelfde maar dan met dikke jas die ik dan halverwege uittrek. En soms een trui. In het najaar meestal polo+vest+bodywarmer.
En ja ik vind het belangrijk dat het lekker zit maar toch vind ik het ook leuk om te combineren met dekjes en polo's :j
Verder dunne sokken, zoals die van kingsland zitten het best!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:43

Zomers:
Een Polo met korte mouwen of een hempje/shirtje
Lente en Herfst:
Polo met korte mouwen/shirtje en een vestje/sweater
Winter:
Polo met korte mouwen met Sweater en winddichte softshell jas. als het heel koud is een skijas achtige winterjas.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:43

t-shirt met of zonder fleece-vest (speciaal voor stal), afhankelijk van het weer. Nooit een jas (zit veel te propperig), rijbroek en rijschoenen met chaps.
Als ik niet ga rijden een spijkerbroek en stalschoenen

Jenniifert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:07

Een oud shirt wat vies mag worden en bij de temperatuur van die dag past. Als het nodig is heb ik een softshell jas. Het liefst draag ik shirtjes die wat losser zitten zodat het een beetje door kan luchten haha.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:57

Sws een rijbroek met leren zitvlak die hoog sluit, anders laat ik ze al gauw in de kast liggen. Verder sokken die boven het klittebandje onderaan komen, maakt voor de rest niet uit.
Bovenkleding vaak een polo, heb er denk ik 7 := en anders idd een shirt wat ik al een dag heb aan gehad op school oid. Daarover een vest zodat ik die uit kan trekken als het warm is en heb ook verschillende jassen als het koud is. In de winter draag ik de oude werktruien van m'n vader :D beetje groot maar zitten heerlijk :)) en dan weer een jas natuurlijk. Rijd ook altijd met handschoenen, weer of geen weer.
Fleece vesten doe ik nooit aan/heb ik niet. Worden snel harig en daar waait de wind zo doorheen haha.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:14

In de zomer vaak een tanktop. In de lente/nazomer vaak tanktop met een vest(je) of dun/softshell jasje.

Herfst/winter/begin lente vaak een tshirt met lange mouwen met evt een vest/trui en/of (winter)jas er overheen aan. Maar met zowel vest/trui en een jas aan gaat de jas vaak na een paar rondjes wel uit. Vest/trui wil ook nog wel eens uit als het iets warmer is; zeker als ik de beschikking heb over een binnenbak bijv.

Tanktop heb ik er zo een stuk of 10 van dus die draag ik met praktisch alles met goed weer. Simpel shirt met lange mouwen idem dito (alhoewel 5 dan meer in de buurt komt); beide vaak zwart/grijs/donker van kleur dus viezigheid valt dan al snel wat minder op.

Vaak probeer ik kwa kleding, maar zeker vest/truien, wel dingen aan te trekken die vies mogen worden maar ook dan zit ik nog wel vaak zat met redelijk nieuwe/schone kleding op het paard.. Als het iig maar lekker zit.. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:39

's Zomers: Polo met korte mouwen
's Winters: meestal een helmpje of t-shirt met een hooide erover jas doe ik vaak uit

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 01:44

Vaak het (stretch) basic t shirt wat ik die dag al voor "gewoon" heb aangehad met een vest (zomer) of hoodie (winter) die ik dan speciaal even alleen voor paardrijden gebruik en dan weer aan de kant leg. Dat vest gaat dan meerdere keren mee naar stal.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 02:25

's Zomers sportshirts (die voeren het zweet wat beter af). Bij 'tussendoorweer' een dunne trui met lange mouwen of mijn Anky-vest (verjaardagscadeautje). In de winter fleecevesten, al dan niet met t-shirt eronder of bodywarmer/winterjas erover. Ik had de pech dat ik vooraf moest kiezen, mijn paard kon er niet tegen als er iets op aan- of uitgetrokken wordt. Alles is ook speciaal voor het rijden gekocht ivm de luchtjes :P

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 05:09

Ik draag altijd een T-shirt die lang genoeg is om in mijn broek te doen, zodat de wind er niet onderdoor kan. Afhankelijk van de warmte draag ik daar een vest met strakke mouwen en losse body, dit zit het lekkerst. 's Winters gaat daar weer een dikke oude jas overheen tegen de kou, zonder dat mijn goede jas vies/kapot gaat. :)
Soms heb ik kapotgeknipte sokken om mijn ellebogen met eczeem, tegen het stof en het krabben.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:47

Ik draag eigenlijk altijd een polo en als het kouder wordt doe ik er een vest/jas overheen die ik weer kan uittrekken als ik het warm krijg tijdens het rijden :)

I_love_you12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:54

Een tshirt van de dag zelf en een vest die hiervoor bedoeld is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:55

Winter: shirt met lange mouwen, trui en jas erover. Op hele koude dagen doe ik nog een bodywarmer over mijn jas aan.
Vanaf dat het warmer begint te worden draag ik geen truien meer, maar vesten die ik gewoon kan uitdoen zonder al te veel gedoe.
In de zomer rij ik meestal in een shirt of topje :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:01

Ik draag meestal gewoon wat ik die dag aanhad(wat bovenkleding betreft) dus in de winter een trui/sweater en als het echt stervenskoud is een jas erover. En in de zomer een t-shirtje ofzoiets.

Kriss55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:56

Zomer: evt hemdje, (oud) t-shirtje, eventueel met een licht jackje eroverheen
Winter: hemdje, sweater, paardrij-winterjas
Ik draag zowel speciale paardrijkleding als ´gewone` kleding die oud is

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:00

afhankelijk van het weer alles van alleen een oud afgedragen T-shirt tot een hemd + lange mouwen shirt +t-shirt + fleecevest + paardrijdwinterjas (ja ik heb het nogal snel koud :+ )

Ik koop altijd kleding die gemakkelijk te wassen is, maar inmiddels is ALLES oud. Mijn kleding voor het paardrijden en voor thuis houd ik altijd strict gescheiden ivm allergische moeder.

(en ik rijd altijd met bodyprotector, maar ik denk niet dat dat bij je onderzoek hoort?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:11

- rijbroek zonder ritssluiting etc. van Decathlon --> is net een dikke legging, dus erg comfortabel
- gewone BH + sport BH --> stevigheid
- T-shirt / polo die lang genoeg is --> T-shirts mogen niet omhoog kruipen tijdens het rijden
- warme trui / sweater zonder ritssluiting --> goed op plek blijven zitten