Rijlaarzen vs chaps

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Rijlaarzen vs chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 11:11

Coyote, de veters wilde ik idd ook testen in de winkel... ik twijfelde nog een beetje of dat echt helpt, of dat het alleen een mooie feature is. Goed om te weten dat het bij jou zorgt dat je laars beter zit!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:31

Laarzen zullen je beenligging verbeteren! Ik vind jodphurs echt verschrikkelijk :') Maar ik ben dan ook grote voorstander van laarzen.

Tipje: Hou marktplaats en boktmarkt in de gaten voor tweedehands leren laarzen! Staan best mooie laarzen tussen en wellicht kun je iets in de buurt vinden zodat je ook kunt passen :)

stafanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:34

Ik prefereer leren rijlaarzen, omdat dit beter is voor mijn enkels.

joycerijkx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:33

Ik heb ze beide gehad, ik begon, net zoals velen denk ik met de rubbere laarsjes :')
Toen naar de chaps&joppers omdat daar glittertjes opzaten *\o/*
En nu zit ik bij de leren hoge dressuurlaarzen, en daar ga ik niet meer van weg *\%/*

Zijn we wat duurder, maar daar heb je zeker wat voor! ;)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:25

Helaas meld ik me hier, zit ook te twijfelen.. ben ooit begonnen met de rubberen laarzen, daarna een tijd gereden met oude leren rijlaarzen van iemand tot ze te klein waren, maar oh wat zaten die hemels!! Toen "normale" chaps van stof ? En nu had ik heerlijke chaps van ariat, superzacht leer met suède binnenkanten maar helaas was het suède al glad leer geworden na een half jaar en nu is het elastiek bij de ritsen uitgescheurd |( . Ik wil dus weer overstappen naar laarzen omdat ik het mooier vind maar vind 700 euro echt heeel veel geld en ga volgend jaar studeren dus dan rij ik geen 5x in de week meer... help ?

Barbarabloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:19

Ik ben naar een paar duren laarzen gegaan, ivm lichamelijke beperking, en ik ga noooitmeer terug!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:21

ik ging van chaps naar rijlaarzen, en mijn beenligging was wel *poef* beter :+
ik hou met rijlaarzen ook mijn tenen minder naar buiten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:22

lindamusters schreef:
Helaas meld ik me hier, zit ook te twijfelen.. ben ooit begonnen met de rubberen laarzen, daarna een tijd gereden met oude leren rijlaarzen van iemand tot ze te klein waren, maar oh wat zaten die hemels!! Toen "normale" chaps van stof ? En nu had ik heerlijke chaps van ariat, superzacht leer met suède binnenkanten maar helaas was het suède al glad leer geworden na een half jaar en nu is het elastiek bij de ritsen uitgescheurd |( . Ik wil dus weer overstappen naar laarzen omdat ik het mooier vind maar vind 700 euro echt heeel veel geld en ga volgend jaar studeren dus dan rij ik geen 5x in de week meer... help ?

Je hebt ook genoeg leren rijlaarzen onder de 700 euro.

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ijlaarzen/

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:23

lindamusters schreef:

niet alle rijlaarzen kosten 700 euro..
die van mij hebben 120 euro gekost..
het zijn dan ook geen petrie's maar ze zitten wel erg lekker en ik heb ze nu 1 jaar.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:32

Ik ben van jodphurs met chaps naar echt lederen rijlaarzen gegaan. Wat ik merk is dat mijn voeten warmer blijven, en dat ik niet zweet in mijn rijlaarzen(en wel in m'n jodphurs). Ik kan niet zo fantastisch lopen met m'n rijlaarzen maar ik heb ze ook nog niet zo lang :p. Ik heb door de laarzen ook een stillere beenligging.

Ik heb de laarzen eigenlijk gekocht omdat ik het toch mooier vind staan en ik heb er tot nu toe totaal geen spijt van.

Mijn laarzen zijn van Epplejeck eigen merk, ze waren 200,-.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:23

sadekeshia schreef:
lindamusters schreef:

niet alle rijlaarzen kosten 700 euro..
die van mij hebben 120 euro gekost..
het zijn dan ook geen petrie's maar ze zitten wel erg lekker en ik heb ze nu 1 jaar.

En welk merk is het ?? Heb echt geen idee waar ik moet beginnen met zoeken want ik wil wel soort van kwaliteit.. Ik snap dat ik voor tweehonderd euro niet hoef te verwachten dat ik laarzen krijg die 20 jaar meegaan maar vind het zo zonde als ze snel kapot zouden gaan

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:26

Ik heb bij Divoza laarzen gekocht voor ongeveer 170 euro. Heb ze nu 3 jaar. De drukknopen en de ritsen heb ik afgelopen jaar wel moeten laten vervangen. Wat dat me heeft gekost, kan ik echt geen nieuwe rijlaarzen voor kopen. Maar voor de rest zien ze er nog goed uit.

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:33

Ik heb beide met het idee dat ik de rijlaarzen voor wedstrijden zou gebruiken. Nu rijd ik bijna altijd met mijn rijlaarzen omdat ze gewoon veel fijner zitten. Op buitenrit gebruik ik wel nog m'n jotpurs en chaps omdat ze dan nog wel eens vies kunnen worden :D voor niet te dure rijlaarzen kan je gewoon kijken bij de divoza of epplejack!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:16

Lindamusters: die van mij zijn van een zustermerk van derby,weet zo uit mijn hoofd niet meer hoe het heet :+
Ze zijn voor die prijs bij happyhorsedeal.nl

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:24

Ik heb mijn laarzen in de container gekwakt en rijd ook op wedstrijden alleen nog maar met jophurs en chaps. Maatgemaakte laarzen. Maar kromme voeten.... hoge wreef, extreem smal voetje en lange dunne benen. Alle standaard laarzen gepast, uiteindelijk derbylaarzen laten maken. Elk concours tot bloedens toe voeten kapot en knobbels op de achillespees. Meerdere keren laten aanpassen. Uiteindelijk blauwe ariats gekocht en nergens last meer van.

Nadia_dc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:37

ik ben van chaps naar laarzen gegaan en moest er in het begin erg aan wennen maar voelde zeker verandering in het stilhouden van me benen.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:12

Ik vind ze allebei even fijn, jodhpurs vind ik fijner als ik naar stal ga..
en rijlaarzen om te rijden, hihi.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:21

Ik heb zelf jodhpurs met chaps. Vind ze echt leuk, heb oude met hartjesxD en nieuwe zwarte stevigere. Hou absoluut niet van rubber rijlaarzen, vind dat echt het ergste wat er is -O-

Wil wel wedstrijden starten dus er moet binnenkort leren laarzen bij :$ OOwwh so expensive.
Ik ben echt fan van leer maar ht is zo duur. Vind ik wel erg jammer.

(Als iemand goedkope leren rijlaarzen weet, het liefst een bruine kleur! Mag je dat pb'en :)ddd )

Christ123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 04:05

Ik ben van laarzen naar jodphurs gegaan en ik vind dit veel handiger! Het gaat makelijker aan en uit en ik kan mij beter bewegen in jodpurs.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:38

Ik heb periodes dat ik graag met laarzen rij en periodes dat ik graag met jodphurs en chaps rij. Verder heb ik een haat-liefde verhouding met laarzen :+

Zelf vind ik het mooier om met laarzen wedstrijden te rijden maar mag tegenwoordig ook met leren jodphurs +leren chaps. Als je toch alleen 'thuis' rijdt dan zou ik jodphurs met chaps nemen. Als je schoenen stuk zijn kan je die makkelijk vervangen qua budget als ze niet meer gemaakt kunnen worden. Zo ook als je chaps stuk zijn.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:38

Ik ben van chaps naar rijlaarzen gegaan. Mijn chaps waren allemaal met een halfjaar kapot (ook de dure!)
Toen heb ik een goedkoop paar rijlaarzen gekocht (denk nog geen 100 euro) die gaan nu al jaren mee. Voor wedstrijd heb ik wel duurdere gekocht uiteindelijk omdat laarzen me zo goed bevallen.

veerle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:13

toen ik net reed had ik altijd chaps nu rijd ik met leren laarzen ik vind het veel fijner rijden en zitten..

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:03

Ik heb erg lang met chaps gereden en heb nu een paar weken leren rijlaarzen. Het bevalt me erg goed, ik zit rechter op mijn paard en houd mijn benen ook iets stiller dan ervoor :)

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:15

Ik heb vorige week leren ariats met leren chaps gekocht, ze zitten zo lekker! Voor (op de wreef) veters en achter een rits, wat ideaal is. Door de veters sluiten ze mooi aan en als 't eenmaal goed zit, hoef je alleen maar de rits te gebruiken!
Ik vind jodhpurs ook fijner, meer bewegingsvrijheid en fijner op stal.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:19

Ik heb ooit eens laarzen aan gehad en er eens mee gereden. Voor mij nooit meer! Ik heb hele moeilijke voeten. Ik kwam er nauwlijks in. Chaps vind ik vele male fijner!