Meave schreef:Best erg he? Ik heb echt bijna al jullie voorstellen al geprobeerd, pff...
Ik denk dat het dan aan je timing ligt, de tip die je in je OP noemde (touwhalster + basis grondwerk) lukt nl. z.g.a. bij alle paarden, als je timing maar goed is
Ik zou toch eens naar een (ervaren!) instructeur voor een paar grondwerk lessen, zou jammer zijn als je zo weinig plezier hebt aan het diertje! En meelopen moet toch wel een van je basis oefeningen zijn, als er wat met haar is wil je ook niet het land door gesleurd worden omdat mevrouw er geen zin in heeft in dierenartsen..
En, heb je haar wel eens laten checken, is ze wel helemaal gezond? Dat narrige gedrag en opdringerig gedoe, kan natuurlijk "in" het beestje zitten, maar er kan bv. ook op hormonaal vlak iets niet helemaal lekker zitten...
Jouw schuld of niet, dat doet er niet toe hoor, en met 4 jaar krijg je dat gedrag er nog wel uit! Shetten zijn behoorlijk slim en leergierig, met een beetje goede instructie lukt het je echt wel.. Ik heb dat soort rotgedrag zelf mijn (toen 28 jarige) shet af kunnen leren, die probeerde eens zijn voorbenen in mijn nek te leggen toen ik met voer rondliep, dat deed 'ie maar 1x
Ga je nog even pb-en
& dankjewel!
dit heb ik ook gedaan met mijn dominante pony en nu (in combinatie met andere oef.) luistert hij supergoed!
zeker de moeite! succes TS