Pony loopt niet naast fiets

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:23

Het is en blijft een shetlander, dus eigenwijs zal hij altijd blijven ;)
Heb het topic door gelezen, ik zou zeggen lekker veel afwisseling en 'oefeningen' moeilijker maken waardoor hij goed focust op jou en geen tijd heeft om te klooien! en inderdaad, heeeel veel belonen, zodat het echt doordringt van oh, nu doe ik het dus goed!
Heel succes met hem. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:30

Billy schreef:
Ik weet wat een Shetlander is, maar 1 van de eerste commentaren was in de trant van: sla hem maar eens flink!
Kind is 14 en een verzorgster, lijkt me niet het beste advies. Als ik merk dat mijn bijrijdster mijn paard op die manier zou behandelen zat ze gelijk met d'r gat op straat, zo hard vloog ze eruit.

Het eerste commentaar zegt om eens een keer een tik te geven. 1 keer. 1 tik. Maar eerst te controleren of er niets anders aan de hand is. Prima toch?

Billy

Re: Pony loopt niet naast fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:03

Een smak klinkt niet als een tik in mijn oren maar als een rotklap....

Pluttersput

Re: Pony loopt niet naast fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:16

Dat is het nadeel van internet. Dingen verkeerd interpreteren en er dan direct van uitgaan dat dat wat jij denkt ook datgene is wat er bedoeld wordt. Als je gewoon even gevraagd had wat ik bedoeld had ;) ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:25

Gypsy schreef:
Is het met longeren wel gewoon vrolijk en actief?
En op de terugweg naar huis, stopt hij dan ook steeds?

Ach Billy, het is een shetlander. Als hij aan de longeerlijn wel gewoon lekker kan draven lijkt het mij dat hij gewoon aan het uitproberen is. Dan mag TS hem van mij best een keer een tik op zijn billen geven. Wie zijn kinderen liefheeft spaart de roede niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. :D

Mee eens hoor.

En eindelijk eens iemand die een Shet beweging geeft. +:)+ Er zijn er al zoveel die op de wei staan te vervetten. Krijgt ze het advies om ermee te stoppen omdat hij het saai zou vinden.... Beetje geteut vind ik dat wel hoor. ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:11

Pluttersput schreef:
Dat is het nadeel van internet. Dingen verkeerd interpreteren en er dan direct van uitgaan dat dat wat jij denkt ook datgene is wat er bedoeld wordt. Als je gewoon even gevraagd had wat ik bedoeld had ;) ....

Ik denk dat dat inderdaad het nadeel is van internet.... Dat je alles zo duidelijk op moet schijven dat het niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:12

_Chip schreef:
Laten grazen is juist bij mij iets wat echt een no-go is tijdens het fietsen of wandelen. Volgende keer kom je langs dezelfde plek, hoppa, neus in t gras. Nee niet voor mij :n

Maar zoals al eerder gezegd, ik zou m eens twee weekjes niet naast de fiets laten lopen, wie weet vind hij er vanzelf weer plezier in.

Dan heb jij een leiderschap probleem, er wordt namelijk alleen gegraasd wanneer ik dat aan geef. :P

xwildhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:40

zoals hierboven stond, veel belonen en als ze niet veder wil haar proberen 1 stapje vooruit te laten doen & meteen omkeren! en elke keer een klein stukje veder en dan weer terug naar huis. maak niet de fout die meerdere maken "ze loopt, dan kan ik nog een stukje veder lopen" maar na een paar stapjes weer terug naar de stal.
succes!

Rhosyr37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:19

Gewoon blijven fietsen. Zelfverzekerd blijven.
Wel voorzichtig graag!