Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:52

Volgens mij heeft moeder natuur het juiste medicijn vlakbij liggen in de vorm van duinzand, heerlijk mul, een drama om met de Mtb doorheen te rijden. Een aantal karretjes met dat prachtige mulle duinzand over het ruiterpad uitrijden en de overlast van de mtb'ers zal heel snel afnemen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:54

Ben ik dan gek dat ik denk dat ze het MTB pad moeten afzetten (helemaal oid) zodat ze er niet kunnen fietsen!!
Wat een malloten zeg!

Ik heb daar vroeger wel eens gereden en ik zou zo mee gaan op de rit, ware het niet dat ik wat ver weg sta met een revaliderend paard :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:01

Wat een onzin dat ze een RUITERpad sluiten door het gedrag van MTB! Gaan ze dan ook MTB paden afsluiten als we daar als ruiters gaan rijden? En fietspaden als we daar gaan lopen? Of autosnelwegen als daar een tractor op gaat rijden? Nee, natuurlijk niet, dan worden er boetes uit geschreven.... En dat zouden ze moeten doen. 1 zaterdag/zondag per maand een uurtje of twee controleren en het is wel duidelijk. Kans op ongelukken zal op de openbare weg inderdaad ook alleen maar groter zijn, dus veiliger wordt het er niet op.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:03

Dinopino schreef:
Waarom pikken jullie dit als ruiters. Gewoon belanghebbende gaan protesteren en krant aanschrijven. Je laat je toch niet wegjagen.!!!

Dit helemaal :j

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:10

madelief88 schreef:
Het is echt te bizar voor woorden. Hier in Noord Holland stikken we al vd regeltjes en gezeik en dan gebeurt dit ook nog eens. Unbelievable. Echt compleet omgekeerde wereld!! -:(-

Ja inderdaad!

Ook belachelijk dat je € 30,00 moet betalen voor een duin kaart in Egmond en Bergen terwijl de paden echt beroerd zijn, en er nooit wat aan gedaan word naar mijn idee. ik met mijn kleine tinker zit gewoon met mijn beugels op de uitgesleten zijkanten :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:23

alexonline schreef:
Volgens mij heeft moeder natuur het juiste medicijn vlakbij liggen in de vorm van duinzand, heerlijk mul, een drama om met de Mtb doorheen te rijden. Een aantal karretjes met dat prachtige mulle duinzand over het ruiterpad uitrijden en de overlast van de mtb'ers zal heel snel afnemen.

Dat vind ik geen slechte oplossing, eerlijk gezegd. Kom nou: een ruiterpad sluiten omdat mtb-ers zich misdragen???? -O-

Loei

Re: Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:46

Inderdaad! Maar hier in onze omgeving (hellendoorn) heb je ook altijd last van die irritante mtb'ers. Ze komen altijd langs je heen gesjeejst en de meeste hebben echt lak aan regels. En ook bij ons zitten ze op het ruiterpad. Kan er zo boos om worden soms. Aanpakken die handel.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:58

Goh helaas... nu moet ik wel op het voetgangerspad rijden ipv dat zware ruiterpad ;) :Y) }>

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:25

Rivjenn schreef:
Als je van het strand afkomt bij de hoofdafgang en je rijdt langs de boulevard richting bos dan is het het eerste ruiterpad waar je het bos weer ingaat, net even voorbij het koloniehuis

O ja dat weggetje in en dan kom je rechts op het ruiterpad. Zeker afgesloten tot de splitsing waar je rechts naar Bergen(binnen) gaat en rechtdoor richting Schoorl?

Het komt nu dus de veiligheid ten goede dat ruiters vanuit Bergen aan Zee langs het fietspad bij de Zeeweg of het fietspad in de duinen gaan rijden?

Mijn paard zal niet 1,2,3 schrikken van een MTB-er overigens. Wij zijn weleens geschrokken van vogelaars (die op het pad stonden met een verrekijker) en een op het ruiterpad plassende mevrouw :')

Misschien als protest maar eens op zaterdag- en zondagochtend met een stoet ruiters breeduit door de duinen gaan rijden?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:31

Huh, omdat de MTB zich niet aan de regels houden wordt het ruiterpad afgesloten? :? Waar de logica zit weet ik ook niet hoor. :n Zoals ik het zie worden de MTB nu juist beloond. Hebben ze hele pad voor zichzelf. Eens een voormiddag op zondag posten met politieagenten te paard en iedereen 100 euro boete geven die er niet hoort te zijn. (incl. Wandelaars die denken dat het hele bos voor hen alleen is.)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:37

Is er al contact met de regiovertegenwoordiger van de KNHS geweest? Die hoort toch ook te bemiddelen in dit soort zaken?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:42

Dat is ook een manier in plaats van het volk aan te pakken dat de oorzaak is van het probleem sluiten we gewoon het stuk af. Welke geniale heeft dat nu weer bedacht. Ik hoop inderdaad dat er ruiter uit die omgeving zijn die even naar de KNHS gaat hiermee.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:47

alexonline schreef:

Dat vind ik nou eens een goed idee

En het geld wat ze ophalen door de mtbers op de bon te slingeren kunnen ze mooi gebruiken om dit plan te bekostigen! +:)+
Laatst bijgewerkt door Renee_S op 16-04-15 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:48

Hier in België is dat ook met de ruiterpaden. Overal wielerterroristen. Gelukkig is mijn paard groot en ik wat klein dus mijn voet hangt precies op hoogte van hun gezicht als ze mijn paard een pets geven. Ja dat doen ze, ze verwachten alleen mijn voet niet :+

Maar echt belachelijk waar moeten wij ruiters op Den duur nog wel rijden en veilig?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:50

Als ze nu gewoon een soort cavaleti balkjes aan het begin,midden en eind neer leggen, dan kunnen de paarden er overheen stappen,maar 3 keer afstappen op z'n stukje voor een MTB-er dan is de lol er snel af voor ze.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:17

Over cavaletti balkjes raken die mtb'ers snel heen denk ik. Dat idee van het mulle zand is heel goed. Ik rijd soms in de Merode bossen in Herselt, daar ligt ook duinzand op de ruiterpaden. Heel weinig mtb'ers op die paden, diegenen die toch durven kan je dan leuk zien zwoegen *\o/*

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:30

Wij zien hier op de hei ook nooit mbters op de ruiterpaden. Pad is vaak zelfs voor de paarden al zwaar, laat staan voor fietsers

Dan wordt het alternatief voor de fietsers, nml de harde weg of hun eigen mbt pad, snel een stuk aantrekkelijker

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:46

De ruiterpaden zijn al redelijk zwaar maar dan rijden ze gewoon langs de rand.

Ik heb een mail gestuurd naar de KNHS regioconsulent. Weet niet of die al betrokken is en of die wat kan betekenen maar goed het proberen waard :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:50

En wanneer misgeschoten gewoon een boktmeeting houden op dat ruiterpad. Kunnen ze moeilijk zeggen dat het niet gebruikt wordt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:02

Die gemeente zou dan wel eens kunnen overspoelt worden door bokkers. :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:06

petraaken schreef:
Die gemeente zou dan wel eens kunnen overspoelt worden door bokkers. :=

Gebied is eigendom van het waterleidingbedrijf, is een waterwingebied, maar die zullen gerust overspoeld worden...en terecht ~~}>

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:13

kvika schreef:
Als ze nu gewoon een soort cavaleti balkjes aan het begin,midden en eind neer leggen, dan kunnen de paarden er overheen stappen,maar 3 keer afstappen op z'n stukje voor een MTB-er dan is de lol er snel af voor ze.

Als dat zou werken zou wel heef fijn zijn , maar helaas is mijn ervaring anders.
Het gaat dan niet om een ruiterpad maar om een paar hectare omheind honden-los-bos.
MTB-ers stappen rustig af om door het hek te gaan, 300 meter fietsen en weer eraf voor het volgende hek, de andere optie voor ze is ongeveer 500 meter extra genieten van fietsen in het bos door even om het honden-los-bos te fietsen.
En dan ook nog boos worden als er een hond los loopt die bijna onder de fiets komt of achter ze aan blaft.
Ik wordt daar zo kwaad van, op die kleine stukjes waar het toegestaan is niet rustig kunnen lopen met de hond of rijden met je paard.

Zullen we dat stukje bos dan ook maar meteen sluiten omdat MTB-ers nergens rekening mee houden en doen of het hele bos aan hen toebehoort.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:20

Mtb-ers zijn gewoon zeer asociaal volk, ik zeg lekker over de boomstam springen en door rijden.
Zal toch ff lekker worden dat die gasten beloont worden, voor hun eigen asociale gedrag.
Sluit dat mtb pad maar zou ik zeggen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:41

elenaMM77 schreef:
Sandrina schreef:
Ongelooflijk. Er dringt zich mij een vraag op: Is de boswachter misschien zelf een MTB-er? Waarom houdt hij de MTB-ers de handen boven het hoofd?
Op de Veluwe lopen MTB en ruiter paden naast elkaar. Ook niet fijn, want ze staan ineens achter je en pony schrikt dan.

de boswachter zelf neemt die beslissing niet.
dat is het duinwater geweest, die geeft de boswachter dan de opdracht om het pad te blokkeren

Oh, dan heb ik daarover hem gelezen.
Maar toch worden de fietsers uit de wind gehouden.
Over hoeveel MTB-er hebben je het en hoeveel ruiters/paarden? Zet eens een teller op dat pad.
Kan je niet ergens gaan klagen over dit beleid?