Kleine voetmaat, brede kuit... Drama!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:58

Muurp schreef:
MH is een optie als ik niks anders kan vinden binnen mijn budget. :j Hou het wel in gedachten. Ze gaan inderdaad lang mee, heb mijn oude paar 7 jaar gedragen.

MH laarzen gaan zeker lang mee. Ik heb zel ook jaren gedaan met de eerste generatie High Rider. Ook endurance mee gereden etc.

Zoek je naar een bepaald model MH laars? Er zijn ook modellen onder 200euro te koop namelijk.

De duurdere modellen hebben trouwens een soort van gel zool erin.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:35

Ruitersporth schreef:
igor001 schreef:
Hier hetzelfde probleem. Voetmaat 38, kuit 43 en hoogte 44. En mijn kuit wordt van onder al snel breed. Nou, succes. Naast dat ze allemaal te smal zijn, zijn ze ook nog eens te hoog. Ik zweer ook bij MH maar helaas zijn de nieuwe modellen niet meer in mijn maat te krijgen.

Ik lees even mee voor tips en ideeën.

Welk oud model MH laars had je dan. Per model verschilt de maattabel namelijk wel iets.

De highrider. Weet niet van welk jaar. Heb ze afgelopen maand weer besteld, maar ze pasten bij lange na niet.

Tabaluga12

Re: Kleine voetmaat, brede kuit... Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:37

In een standaardlaars leren laars wide een rits laten zetten scheelt al gauw 1 a 2 cm.

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:53

Citaat:
De highrider. Weet niet van welk jaar. Heb ze afgelopen maand weer besteld, maar ze pasten bij lange na niet.

Vroeger hadden ze twee modellen, de HighRider 2 (heb ik voor mijzelf ook nog) en de Sportive High Rider. Die laatste was meer omdat er nogal kritiek was op de gewone Highrider en dat die te " grof" was voor de dresuur.

Nu hebben ze wel veel meer "smaken" in de leren highrider serie. Dus het maakt wel uit welk type je hebt.

OPUS HIGH RIDER
REGENCY HIGH RIDER
RICHMOND H WOMAN
SERENGETI HIGH RIDER
SOVEREIGN HIGH RIDER
SUPREME HIGH RIDER
VENEZIA HIGH RIDER

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:55

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:18

Hier Ook een drama om laarzen te vinden. 44 omtrek maat 39 voet en de hoogte is kort.
Ik ga denknik lipica laarzen aanmeten

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:22

hier ook hetzelfde probleem, ik heb maar 36 en kuitmaat weet ik niet meer. Ik heb laarzen op laat laten maken van De Niro, moet ze nu alleen weer op laten rekken (of zelf afvallen XD )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:25

Gewone standaard laarzen kopen (2dehands, staan genoeg hele mooie) en rits in laten zetten? (dan wordt de kuit vaak 1 - 1,5 cm breder?)

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:47

Roodvos schreef:
Kramer heeft diverse rijlaarzen voor jouw budget in maat 36. Een aantal uitvoeringen heeft elastische inzet langs de rits, dus makkelijker qua pasvorm:
http://www.kramer.nl/Leren-Rijlaarzen.h ... &ci=257810

Of deze wellicht een mazzeltje voor je? Alleen nog in mt. 36 en van 280 voor 165:
http://www.kramer.nl/STEEDS-Rijlaarzen- ... var_index=<740381><740381..36..S

Voor dat geld heb je ook al een MH laars (150,-). Nu ken ik Qtech niet hoor qua merk.

Nu lees ik ook de goede tip voor een rits te plaatsen. Dan zou TS ook een goedkopere MH laars kunnen kopen zoals de Mountain Horse Firenze High Rider voor 150 en daar dan een extra stretch stukje in zetten. Blijft ze ver onder 200 en je hebt een merklaars.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:54

Bij amazone XL hebben ze laarzen met verschillende brede kuitmaten in de verschillende prijsklassen. Zelf heb ik Petrie laarzen vorig jaar bij Tentenkamp gekocht en mountainhorse sportive highrider. Ik heb met andere merken geen ervaring

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:25

dat drama ken ik uiteindelijk heb ik die van eppeljack genomen met dat blauwe voering xD