Wat moet ik nu?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XiiaaooNaa

Re: Wat moet ik nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:31

Een brief zou ik zelf niet doen, dan zien ze niet dat je echt onzeker bent en kunnen ze dingen anders opvatten dan als ze het zelf zegt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:32

Dan zou je toch weer met je ouders moeten gaan praten. Om toch een soort plan te maken om er nu mee om te gaan. Denk dat als je echt zoveel stress ervaart en het gevoel hebt dat het aan jezelf ligt dat een psycholoog geen gek idee is.

(ik ben heel hard aan het nadenken wat een 16 jarige voor verantwoordelijkheden mag hebben om zich onder zoveel stress/druk gezet te voelen.... ik alleen maar hele enge dingen verzinnen waar geen 16 jarige mee bezig zou hoeven te zijn.... als je wat meer kwijt wil via PB dan mag dat want je blijft erg cryptisch... en dat mag natuurlijk ook gewoon)

edit: zag net de post boven me... maar wat is er mis met onzeker zijn en dat tonen.. ze is toch onzeker... een brief kan juist heel helder zijn en kan je lang over hebben nagedacht... als je spreekt kan het ook net rottig je strot uitkomen of vergeet je de basis van je boodschap.. of laat je je omlullen en zeg je toch iets wat je niet meent...
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 30-03-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

shettiessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:34

misschien weten de eigenaren niet dat jij dit zo opvangt. zij kunnen natuurlijk helemaal niet weten hoe jij je nu voelt etc. de kans is groot dat als je met de eigenaren gaat praten ze anders gaan doen als ze weten hoe jij je nu voelt

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:37

Ik weet niet goed wat ik moet doen. Als ik vanuit mijn gevoel spreek is denk ik een gesprek met de eigenaren op dit moment nog niet verstandig. Ik ben erg emotioneel en dan verloopt een gesprek vaak niet zoals je graag zou willen. Ik durf wel met mijn ouders te praten en ga dit dan ook zeker doen! Wat betreft de psycholoog houd ik denk ik als achter de hand. Als het niet werk om alleen met mijn ouders en de eigenaren te praten dan ga ik dat proberen. In ieder geval helpt dit al veel. Dan hoef ik niet alles zelf te beslissen en te bepalen. Of over na te denken.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:40

Ik denk dat huilen niet erg is bij zo een gesprek, dan zien ze hoe diep dit zit bij jou.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:43

Dat is waar, maar ik zou het graag goed aan willen pakken en niet meteen in het emotionele schieten. Ik zou graag eens dingen aan willen pakken op een wat volwassen manier (ik weet natuurlijk dat dit niet kan aangezien ik 16 ben maar ik kan er wel mee oefenen!).

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:44

Is het overigens een idee om mijn reacties uit dit topic aan mijn ouders te laten lezen? Dit schiet mij nu te binnen en ik vind het soms moeilijk om op het moment zelf duidelijk uit te leggen hoe iets in elkaar steekt.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:45

Maar als je het nou eens gewoon probeert, er niet vanuit gaan dat je gaat huilen.
Dus je begint gewoon normaal en kijkt wel hoe het loopt. En als je gaat huilen...dan is dat niet erg.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:45

noaenkelly schreef:
Is het overigens een idee om mijn reacties uit dit topic aan mijn ouders te laten lezen? Dit schiet mij nu te binnen en ik vind het soms moeilijk om op het moment zelf duidelijk uit te leggen hoe iets in elkaar steekt.

zeker een goed idee!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:46

noaenkelly schreef:

:j

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:49

Oke, bedankt! Ik ga er over nadenken xiiaaoonaa. Niet te veel natuurlijk want ik denk al veel te veel ;)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:52

noaenkelly schreef:
Oke, bedankt! Ik ga er over nadenken xiiaaoonaa. Niet te veel natuurlijk want ik denk al veel te veel ;)

Dat moet je dus inderdaad niet doen. Niet teveel overal over gaan nadenken.
(daar heb ik nogsteeds super veel moeite mee, ik denk echt te veel door over situaties wat het soms erger maakt....)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:56

Inderdaad, dit is iets waar ik zoveel last van heb dat ik het zelf zelfs merk. Offtopic van dit, maar hoe kun je dit minderen. Het heeft denk ik wel ook voor een groot deel met de hele situatie te maken, dus misschien dat dit zal helpen? Is er een bepaalde methode/truc waarmee je je gedachtes wat kunt minderen?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:04

noaenkelly schreef:
Inderdaad, dit is iets waar ik zoveel last van heb dat ik het zelf zelfs merk. Offtopic van dit, maar hoe kun je dit minderen. Het heeft denk ik wel ook voor een groot deel met de hele situatie te maken, dus misschien dat dit zal helpen? Is er een bepaalde methode/truc waarmee je je gedachtes wat kunt minderen?

je hebt PB

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:04

Tja... alcohol en drugs schijnen wel te helpen.. maar daar krijg je weer andere problemen van :+

Er is geen trucje om minder na te denken... analyseren samen met iemand anders waar het vandaan komt en daar dan een soort plan voor bedenken (dat zou dus bijv. met psycholoog zijn) dat kan helpen... maar ook niet binnen 1 week.

Mediteren en yoga doen heeft mij wel geholpen... maar ook niet van de een op de andere dag... (denk aan toch wel paar jaar voordat het echt werkt)
o ja... en ouder worden... :) ... dat gaat vanzelf.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:05

Oh mij helpt het als ik muziekje aan zet..en iets ga doen waarbij je moet denken aan iets anders.
werkt vaak wel

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:07

Evelijn, inderdaad daar krijg je weer andere problemen van haha. Heel toevallig maar een paar maand geleden zijn mijn moeder en ik begonnen met yoga! Ik merk dat dit mijn lichaam goed doet maar ook confronteert (om andere redenen). Maar vooral doet het mij erg goed. En ouder worden werkt inderdaad ook goed (hoop ik!).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:11

@XiiaaoNaa: Dat werkt voor dat moment wel... maar niet om je van een piekeraar te veranderen in iemand die super zen en relaxed is...

(ja yoga kan echt super confronterend zijn... maar wel goed uiteindelijk :(:) ... ik heb het de eerste maanden ook echt super lastig gevonden ... en nu nog soms wel... maar ga toch trouw elke week weer heen .. en probeer ook door de weeks af en toe wat zelf te doen)

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:15

Ten eerste vind ik je situatie erg rot voor jou en je zusje. Ik heb zelf ook al aantal verzorgsters gehad en persoonlijk vind ik het fijn als ze naar me toe komen met iets. Dan kunnen We er samen naar kijken. Misschien doe ik iets als eigenaar verkeerd. Verkeerde communicatie misschien te kort door de bocht ed. Ik weet niet hoe ze zijn, dat kan jij het beste beoordelen of de eigenaren hier voor open zouden staan. Daarnaast zie ik in jou antwoorden duidelijk de onzekerheid en je komt (niet aanvallend :) ) negatief over naar jezelf. Het zit dieper dan alleen je verzorgpaarden naar mijn idee. pysh kan nooit kwaad maar hier moet je zelf aan toe zijn en het zelf ook echt willen anders helpt het waarschijnlijk niet. Je ouders vind ik een hele goede stap. Die kennen jou en de situatie en willen je ongetwijfeld graag helpen. Twijfel niet te veel aan jezelf. Zoals je zegt je bent nog jong en je kan nog veel leren. Dingen fout doen hoort erbij maar dat betekent niet dat alles fout doet. Zouden vaste dagen voor de paarden misschien een idee zijn? Dan weet iedereen wie wat doet. En jullie weten wat er gedaan moeten worden.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:15

nee dat ik waar...maar dat ligt ook echt aan het onderwerp waarover je piekert.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:23

Je klinkt als een fijne verzorger ts!

Ik vraag me wel een beetje af wat jullie taken zijn eigenlijk. Verzorgen/mesten jullie alleen als je komt rijden of doen jullie al het mesten en komen jullie ook alleen daar voor? Dat maakt wel wat verschil natuurlijk. Dit vraag ik omdat je aangaf dat je niet zo goed weet wat redelijk is.

Verder raad ik ook aan om je onzekerheid aan te geven, ook al is het eng.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:26

Muzzy17, ik denk dat dat een goed idee is. Ik heb het gevoel dat het belangrijk is dat ik niet te veel in een keer wil. Eerst maar eens met mijn ouders praten en proberen zelf wat sterker en positiever in de schoenen te staan. Dat is al zwaar genoeg gok ik. Dan zien we daarna wel verder. dat is wat eigenlijk op het moment wel goed voelt. En jullie ervaringen en woorden hebben hier zeker voor geholpen! Ik weet niet of dit de beste beslissing is maar ik ga ervoor en ik ga het doen!
Natuurlijk wil ik graag nog steeds ervaringen en woorden horen. Ik merk in ieder geval dat het mij helpt! Bedankt dus iedereen daarvoor.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:29

Troi, het doet mij veel dat je dat zegt! Daar ben ik echt blij om.

Er waren geen hele duidelijke afspraken en de stallen uitmesten kwam uit ons zelf. Nu bleek het dus wel te moeten en gaan we dit gewoon doen. Ik kom soms ook alleen om de stallen te doen of te poetsen. Ik heb er ook middagen schoon lopen maken. Kast schoon, dak spinnenweb vrij, borstels schoon, spullen invetten, noem maar op. Ik doe dit omdat ik hun ook gewoon ontzettend dankbaar ben. En ik vind (tot toen toe) het erg fijn om daar te zijn, dus ik deed het met plezier.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:30

Mijn onzekerheid aangeven ligt denk ik nog wat te gevoelig maar daar wil ik dan graag naar toe werken.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:32

Ik merk dat het voor jou echt een lastige situatie is, vervelend zeg.

Ik vind dat je onwijs goed je gevoel kunt omschrijven, net als de dingen waar je tegen aanloopt! Je kunt bij mij altijd je verhaal kwijt via pb, misschien kan ik je (deels) helpen!

En een keertje praten met een psycholoog is helemaal geen gek idee, ik studeer zelf psychologie en het kan mensen zoveel op weg helpen!