Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Renskexb schreef:dat staat er kort samengevat in het proeven boekje dus ik zat fout maar ook weer niet want ik weet dat je ook een proef kan halen zonder nagefelijkheid
matedor schreef:let er ook op dat je concurrentie sterk is! Ik zie vaak dat ruiters met allang de punten voor de l1 en die de oefeningen al beheersen in de B blijven voor de prijzen, vind dit zelf erg jammer vooral voor de mensen die net beginnen met wedstrijden
matedor schreef:Ik snap het heel goed! Iedereen werkt er heel hard!! Ook als je de jonge paarden wil laten wennen en ervaring op wilt laten doen snap ik het! Als je dan direct moeilijke oefeningen gaat vragen komt het vertrouwen er niet. Ik snap jullie ook allemaal heel goed!! Vat het niet verkeerd op! Maar vind het soms zo jammer voor net beginnende wedstrijd ruiters.
oji schreef:@Janine: eens!
Als men het protocol van een B proef leest, denkt men vaak, oh dat kan ik ook. Maar een correcte en nette proef rijden op niveau, komt gewoon meer bij kijken en moet je voor trainen.
Ik vraag me altijd af waarom er in de paardensport vaak gedacht wordt, dat je maar snel bovenin de punten en de uitslagen denkt te kunnen/moeten rijden. In elke andere sport is het toch vaak zo, als je begint, eindig je onderaan, en door veel trainen, oefenen, op je bek gaan en weer opkrabbelen komen de betere uiteindelijk bovendrijven en die promoveren. Ik vind eigenlijk dat de promotieregelingen al best soepel zijn en frons mijn wenkbrauwen meer dan eens en denk...hoe ben jij ooit in deze klasse terecht gekomen.
marijkiiii schreef:Jullie zeggen dus eigenlijk twee dingen:
Het is geen probleem om tot 30 winstpunten in de klasse door te rijden, ondanks dat je klaar bent voor de volgende klasse.
Er wordt gedacht dat je maar snel bovenin de punten en uitslagen moet rijden.
Maar dit gaat toch samen? Als je heel lang in de klasse doorrijdt met ruim 200 punten, kun je vaak in een klasse hoger ook meteen in de prijzen rijden. Tenzij je natuurlijk heel vaak op wedstrijd gaat, niet verbetert, en met telkens 180 punten die 30 winstpunten opbouwt. Ik heb het idee dat die (amateur)ruiters de 30 winstpunten om door te rijden in de klasse meer nodig hebben dan de mensen die standaard met 200 punten thuiskomen.
Ik snap zeker dat je wat langer in een lagere klasse blijft hoor, zo bedoel ik het niet. Maar dat verklaart misschien wel waarom het voor de wat minder ervaren ruiters wel eens vervelend over kan komen..

Hillady schreef:Ik vind gewoon dat jij je paard in de ontspanning moet kunnen rijden, en dat je de overgangen onder controle moet hebben en dat jij jouw paard/pony onder controle moet hebben.
Ik ben gewoon van mening dat sommige jury's te streng jureren, dat ik denk van.. Wat een muggenzifterij. Je moet toch ergens kunnen beginnen? En natuurlijk haal je geen wp als jouw paard met z'n hoofd in de sterren hemel loopt. Maar het moet toch mogelijk zijn voor een ruiter die ik hier boven beschrijf?
Janine1990 schreef:Hillady schreef:Ik vind gewoon dat jij je paard in de ontspanning moet kunnen rijden, en dat je de overgangen onder controle moet hebben en dat jij jouw paard/pony onder controle moet hebben.
Ik ben gewoon van mening dat sommige jury's te streng jureren, dat ik denk van.. Wat een muggenzifterij. Je moet toch ergens kunnen beginnen? En natuurlijk haal je geen wp als jouw paard met z'n hoofd in de sterren hemel loopt. Maar het moet toch mogelijk zijn voor een ruiter die ik hier boven beschrijf?
Tipje, ga eens kijken of je bij een paar verschillende jury's kunt schrijven. Leer je onwijs veel van en dan is het ineens niet zo'n muggenzifterij meer hoor...