dominante shet van 9 jaar

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:47

Als je haar naar achter wil laten lopen zou ik zachtjes met je hand op haar borst duwen en het commando Te-rug gebruiken. Ze snapt het niet als je tegen haar hoofd aan staat te duwen.

klaas30

Re: dominante shet van 9 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 15:49

maar als ik in het zadel zit dan dan geef ik toch druk op de neus als ik een sidepull gebruik?

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:51

Laat de pony vaak haar oogwit zien, of andere symptomen van angst
? Ik vraag me af of ze niet gewoon bang is. Ik herken veel uit je verhaal. Ik heb een hele bange shet. Wat ik deed toen ik hem niet mocht aanraken waren TTouches. Dat is een soort massage. Hierdoor ging m'n shet meer in z'n eigen lichaam en mij vertrouwen! Op youtube staan veel filmpjes over TTouches.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:52

klaas30 schreef:
maar als ik in het zadel zit dan dan geef ik toch druk op de neus als ik een sidepull gebruik?

Ja maar dan kent het paard normaal gezien al het principe van wijken voor druk. Nu zit je nog helemaal in de begin fase. En veel druk op hoofd moet je naar mijn idee toch zoveel mogelijk ontwijken. En zeker in de begin fase nog niet doen. Vandaar dat ik mijn eerdere post nog bij gewerkt hebt. Dat het in een later fase wel mogelijk is als ze het dus al goed kennen.

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 15:55

oké heel erg bedankt voor de tip :D
hooiveld: Ik denk dat ze niet echt bang is.
T-touches ken ik, ik had er eens een boek over gelezen. Dit gebruik ik soms ook in haar nek als ze te gespannen is

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:09

Hoe gaat t nu?

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 18:40

Super!!!
Ik kan haar nu een beetje longeren op een kleine volte.
Ze heeft me pas wel bijna gestampt toen ik achteraan haar buik aanraakte. voorde rest kan ik er zelf een beetje op liggen maar ik wil er niet te veel gewicht op leggen.
Nu wil ik haar verderleren longeren en dan hangt het van de eigenaar af op we ze verder zadelmak maken

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:11

klaas30 schreef:
Super!!!
Ik kan haar nu een beetje longeren op een kleine volte.
Ze heeft me pas wel bijna gestampt toen ik achteraan haar buik aanraakte. voorde rest kan ik er zelf een beetje op liggen maar ik wil er niet te veel gewicht op leggen.
Nu wil ik haar verderleren longeren en dan hangt het van de eigenaar af op we ze verder zadelmak maken

Tof! Wat heb je gedaan dat het zo goed gaat?

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 10:01

veel consequenter en blijven wtijven tot ze stil staat en dan belonen.
Om haar mee te laten wandelen heb ik deze manier gebruikt en daar reageerde ze heel goed op: https://www.youtube.com/watch?v=f1kl2iI ... e=youtu.be

Voor het leren longeren heb ik heel erg op mijn navel gelet.
Als ik mijn navel ergens anders naar toe rechte dan haar schouder ging ze niet meer mooi op de volte.