Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bruintje123 schreef:Oh ja.
Als ik een advertentie zet met geen beginners paard. Hoe gemeen het ook klinkt en er zullen vast mensen over gaan vallen.
Dan heb ik een paard te koop staan waar mensen met enkel manege ervaring niet op passen.
...
bruintje123 schreef:Het gaat inderdaad om het vooraf filteren. En ja daar vast wel een geschikte manege ruiter mee mislopen.
Dan reageren er ook mensen die wel een eigen paard hadden gehad waarvan ik ook al vond dat ze ervaring miste.
Mijn paard was rillerig / schrikkerig. Maar reed je doortastend door minderde dat zo veel dat het gedrag bijna verdween.
Zat je uit balans. Ving je dat op door je evenwicht te bewaren door teveel met de benen te knijpen of aan de mond te komen versterkte dat juist weer enorm. Ook als de ruiter dan afwachtend ging rijden.
Vandaar dus als filtering geen beginners paard.
Zijn karakter had ik ook beknopt omschreven want aan 100 mailers of bellers heb je niets.
)
)
) Lastige vraag dus! Gydja schreef:Op Facebook zie ik bij advertenties vaak staan van paarden ''geen beginner met minimaal L1 wedstrijd ervaring'' Dat zou dus betekenen alleen al omdat ik geen wedstrijd rijd ik een beginner ben. Terwijl ik nu bijna 12 jaar rij en zelf 2 eigen paarden heb. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ik vind dat je geen beginner meer bent als je een onafhankelijke zit hebt en je je paard zelf kunt rond sturen en niet perse achter anderen aan hoeft te hobbelen. Wil niet zeggen dat je dan perse meteen een 'anky' moet zijn.
NMS schreef:Gydja schreef:Op Facebook zie ik bij advertenties vaak staan van paarden ''geen beginner met minimaal L1 wedstrijd ervaring'' Dat zou dus betekenen alleen al omdat ik geen wedstrijd rijd ik een beginner ben. Terwijl ik nu bijna 12 jaar rij en zelf 2 eigen paarden heb. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ik vind dat je geen beginner meer bent als je een onafhankelijke zit hebt en je je paard zelf kunt rond sturen en niet perse achter anderen aan hoeft te hobbelen. Wil niet zeggen dat je dan perse meteen een 'anky' moet zijn.
Helemaal mee eens.Ik heb nooit les gehad maar wel 15 jaar eigen paarden gehad.Ben geen beginner maar ik zou bij god niet weten hoe ik een dressuurproef zou moeten rijden.