Hoe maak je een veilige buitenrit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:50

Bij Android toestellen kan je contacten toewijzen aan noodcontacten/ICE en die weer koppelen aan je beginscherm, als je dan gevonden wordt en je telefoon doet het dan kunnen ze zonder ontgrendelen de ICE nummers bellen of de hulpdiensten (112).

Dit is voor iedereen handig, ook als je een keer een ongeluk oid krijgt voor de hulpdiensten!

Ik heb dogtags aan mezelf en aan mijn zadel hangen.
1 met naam van de pony, stalnaam en nummer, 2 ICE nummers (zelf en partner)
1 met mijn naam, bloedgroep, 2 ICE nummers (partner en ouders)

Op die manier ben je afgedekt als je valt en je mobiel gaat aan gruzelementen bij het vallen.
Zo heb ik dus het nummer van mijn vriend altijd bij me, die weet ik niet uit het hoofd dus voor mezelf is dat ook handig ook al ben ik bij bewustzijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:56

Moonlight17 schreef:
Al die telefoonnummers zichbaar zijn wel handig, maar dan moet je geen wachtwoord op je ontgrendscherm hebben zitten. Want dan kunnen ze nog niks.

Bij Sony staan nummers onder "ICE" op het ontgrendelscherm naast 'noodoproep'. Daar kunnen mensen dus altijd aan.

Heeft je telefoon dat niet dan kun je van die nummers een schermafbeelding maken en die als vergrendelachtergrond zetten.

Afbeelding

Moonlight17

Re: Hoe maak je een veilige buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:09

Nee heb geen Sony.
Wist ook niet dat Samsung die optie had.
Daarom ook nooit een wachtwoord op mijn telefoon gezet, aangezien ik net als Malies V die ICE nummers heb ingevuld staan.

Josien_

Re: Hoe maak je een veilige buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:39

Dogtags met naam en telefoonnummer aan je zadel/hoofdstel is altijd verstandig.
Daarnaast aan mensen vertellen dat je gaat rijden en ongeveer in welke richting (ik weet zelf van tevoren nooit welke route in precies ga rijden).
Verder inderdaad je mobiel op jezelf dragen en bijvoorbeeld niet in een zadeltas oid.

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:59

Het enigste waar ik altijd heel bang voor ben is dat ik van mijn paard af val, en zij er vervolgens van door gaat en ik haar niet meer kan terug vinden.. Die van mij schrikt van de domste dingen en als er dan een trekker of vrachtwagen aankomt schiet ik zelf wel een beetje in de paniek, meestal stap ik dan ook af want ik moet er sowieso niet gespannen op zitten