super bedankt!!!
wat bedoelen jullie precies met droogrijden?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Teken een overzicht van de rijbaan incl. alle bakletters op een (geel) memobriefje. Vergeet D, X en G niet! Plak die bij de proef. Je vriend kan het briefje dan zodanig plakken dat hij altijd het goede overzicht heeft. Roodvos schreef:De logica van de bakletters is. Teken een overzicht van de rijbaan incl. alle bakletters op een (geel) memobriefje. Vergeet D, X en G niet! Plak die bij de proef. Je vriend kan het briefje dan zodanig plakken dat hij altijd het goede overzicht heeft.
Koop een magnetisch tekenbord (bijv. bij de Action), zo’n soort ding:
http://www.slimmerspelen.nl/magnetisch- ... medium=cpc
Plak/schrijf daar de bakletters op en teken samen de proef uit. Zodat hij weet waar je heen gaat bij een bepaalde oefening. Oefen zowel vanaf E als B. Zeker bij indoorwedstrijden heb je niet altijd de mogelijkheid bij je favoriete letter te staan. En bij buitenwedstrijden kan de zon of wind je parten spelen.
Werk met haakjes als 2 (of meer) onderdelen gelijktijdig gelezen moeten worden. Bijvoorbeeld:
halhouden – enkele passen achterwaarts
voorwaarts arbeidsdraf
Het is handig om dat allemaal in 1x te weten.
De tip van Evelijn, tekst overtikken en onnodige tekst schrappen, werk ik ook mee. Mijn moeder kan die kleine lettertjes niet lezen. En ik heb voldoende aan: A Afwenden, 5 mtr wijken voor het rechterbeen. Als voorbeeld.
Oefen een paar keer thuis voordat je het op concours gaat proberen.
Last but not least:Koop/doe iets leuks voor je vriend. Wat een kei dat hij dat allemaal voor je wil doen!
laast heeft hij nog zijn vis uitrusting op mijn kosten mogen uitbreiden. Evelijn schreef:Sommige proeven hebben ook veels te veel tekst. Ik heb voor mijn vader wat geschrapt zodat het makkelijker werd en ik toch wist wat er moest gebeuren. Bijvoorbeeld bij het wijken staat er een hele lap tekst terwijl je met minder prima af kan.
Daarnaast vinger bij de tekst houden, minstens twee keer de tekst lezen en vriend moet niet naar jou kijken maar naar welke letter je bent. Ik wil als ruiter liever een hele zijde hebben om voor te bereiden.
Als ik lees probeer ik vaak twee onderdelen samen te lezen en dan als onderdeel 1 is afgerond lees ik 2 weer voor samen met 3 .... (Ligt natuurlijk wel beetje aan proefje) maar dan weet ruiter wat die ongeveer nu moet doen en wat daar op volgt.
Mijn man bleek trouwens natuurtalent in voorlezenmaar je moet hem daarna niet vragen hoe ik gereden heb wat hij heeft niks gezien
. Mijn vriend durft het ook nog niet aan. Is bang om het verkeerd te doen waardoor ik mijn proeven verpruts. Thuis gaat het redelijk. In het begin had mijn vriend dus geen idee waar de X en D en G enzo in de bak zitten, want dat zie je dus niet. Voor ons als ruiters is dat volkomen logisch maar voor een leek niet
. Sinds hij weet dat de X in het midden van de bak is, zijn de proeven voor hem ook een stuk logischer
. Ik vind het inderdaad ook superlief van mijn vriend dat hij altijd mee wil op concours en dan loopt te sjouwen met paard spullen zooi etc dat ik gewoon voorlopig iemand anders vraag voor te lezen. Stalgenoten willen vaak wel helpen en ik help zelf ook anderen voorlezen dus tot nu toe geen problemen.

_Marinke_ schreef:http://members.chello.nl/r.kuijt/paardrijden.htm
Linksom: Alle Franse Boeren Hebben Een Koe Door X Gemolken.
).
Benice schreef:Wat als je het gewoon samen met hem de proef gaat lopen? Dus gewoon wat je normaal te paard doet, maar nu te voet. Dan kun je goed laten zien hoe de oefening gaat en waar die begint en eindigt! Eventueel loop jij hem en kijkt hij, maar geef jij aan wat je precies doet en wanneer iets begint en weer eindigt.