Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Re: Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:03

DOEN! Is investeren in je eigen veiligheid.
Het enige dat ik vreemd vind is dat je moeder er twijfels bij zet.
Jij wil voor je eigen veiligheid kiezen. Welke moeder wil dat nou niet?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:03

Nee joh! Hoe raar zou dat van mij dan zijn :D Ik spring al jaaaren, waarvan de laatste paar jaar ook erg serieus en wat hoger op mijn springpaard. Nu spring ik enkel 'huppeltjes' op een manegepaard en daar heb ik een bodyprotector voor aangeschaft (voor de parcourtjes)! Een bodyprotector is heel normaal hoor! Veiligheid gaat boven alles en als jij je er zekerder door voelt, gewoon doen!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 02-03-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:05

Zeker doen! Ik vond het ook voor mezelf eerst wat vreemd, jarenlang zonder gereden en toen plots eentje gekocht. Ik rij (bijna) nooit meer zonder! :) Succes met de zoektocht en de aankoop!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:08

Nee hoor. Na drie jaar lessen had ik ook een aangeschaft, ik durfde opeens alles weer. :D

lynnkerstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:11

als je je dan veiliger voelt, zou ik het zeker doen.

Wel ken ik iemand die met een bodyprotector reed, alleen nu een air-vest gekocht heeft.
Puur omdat ze dit fijner vind zitten. Deze werkt ook heel goed.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:35

Bedankt voor de reactie's ! Ik weet nu wel zeker dat ik er 1 ga aanschaffen, heb er al 1 op het oog. Maar jullie mogen mij altijd suggesties geven voor goeie en fijne bodyprotector's!

En het is niet zo dat mijn moeder niet wil dat ik er 1 ga aanschaffen, ze vind het gewoon apart dat ik het na 2 en half jaar ineens wil. Maar ze is niet tegen :)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:49

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:52

Ik vind het vooral heel slim van je!

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:56

Ik ga mee met het advies van de bovenstaande reacties, je investeertin je eigen veiligheid.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:59

Mijn moeder zou dit alleen maar toejuigen. Die vond het niet wat dat ik geen bodyprotector omdeed met springen

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:04

Doen! Jij schat de situatie zo in dat het veiliger of fijner is met een bp, en dan moet je dat vooral doen!
En het is niet raar om te kopen, als je een passende koopt voel je er ook niet te veel van!

justirisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:15

Gwn doen :D
Ik ben ook van plan na vier jaar een bodyprotector te kopen hoor.
Dus het is totaal niet raar :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 18:26

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:34

Hoor er veel goede dingen over.. heb nu een bp speciaal voor vrouwen besteld. Als dat niet wat is wil ik voor een sir lancelot gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:54

er is niets mis met een bp kopen, maar ik zou ook eens verder gaan kijken. Waarom val je er zo vaak af? Gebrek aan balans, onzeker paard met springen, geen onderling vertrouwen? En dan zou ik ook daaraan gaan werken, dan pak je nl het probleem bij de oorzaak aan.

(en ik heb zelf een BP en rijd er regelmatig mee)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:57

Ik denk ook dat mijn moeder het zou toe juichen, maar ik zou het ook wel snappen als ze er een beetje raar op reageert. want waarom moet ik op eens een bodyprotector. Maar ze zou me zeker helpen met de zoektocht.

Ik hoop dat je de juiste vind!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:59

SindyKaya schreef:
Enphalu schreef:
Wat is daar raar aan dan? :+

Wat mijn moeder zegt, omdat ik het al die tijd niet heb gehad. Waarom zou ik het dan nu wel ineens willen

Apart van je moeder, je zou zeggen dat die juist veiligheid bovenaan wilt hebben staan voor haar dochter :Y)
Maar misschien ff die switch maken voor haar.

Zeker geen raar iets, het bied net ff meer vertrouwen, en veiligheid als je toch een smak maakt.
Succes met de zoektocht!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:01

Lielle schreef:
er is niets mis met een bp kopen, maar ik zou ook eens verder gaan kijken. Waarom val je er zo vaak af? Gebrek aan balans, onzeker paard met springen, geen onderling vertrouwen? En dan zou ik ook daaraan gaan werken, dan pak je nl het probleem bij de oorzaak aan.

(en ik heb zelf een BP en rijd er regelmatig mee)

Had eigenlijk al zo'n reactie verwacht, waar ik ook een beetje verkeerde kriebels van krijg. Wat is vaak, ik ben er in 2 en half jaar 6 keer afgevallen wat niet echt abnormaal is.
Tuuuuurlijk weet ik dat ik het bij de bodem aan moet pakken.
Maar ik vind niet dat je van de info die ik hier zeg, er van uit kan gaan dat de balans niet goed is, of het een onzeker paard is ( want dat is het dus absoluut niet) of geen vertrouwen heb.
Het springen is natuurlijk wel wat vermindert maar ik heb echt nog wel vertrouwen...

Ik krijg gewoon les, dus niet zo snel conclusie's trekken aub :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:02

love__mandy schreef:
Ik denk ook dat mijn moeder het zou toe juichen, maar ik zou het ook wel snappen als ze er een beetje raar op reageert. want waarom moet ik op eens een bodyprotector. Maar ze zou me zeker helpen met de zoektocht.

Ik hoop dat je de juiste vind!

Ze helpt mij ook wel met de zoektocht hoor :D
We gaan binnenkort naar de Divoza en dan kijken we even of we daar wat vinden

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:28

SindyKaya schreef:
Bedankt voor de reactie's ! Ik weet nu wel zeker dat ik er 1 ga aanschaffen, heb er al 1 op het oog. Maar jullie mogen mij altijd suggesties geven voor goeie en fijne bodyprotector's!

En het is niet zo dat mijn moeder niet wil dat ik er 1 ga aanschaffen, ze vind het gewoon apart dat ik het na 2 en half jaar ineens wil. Maar ze is niet tegen :)

Ohhh, oké, gelukkig maar!
Dan had ik het te zwaar opgevat.

Ik ben zelf blij met aerowear omdat die goed meevormt met m'n vrouwelijke rondingen (grote voorgevel).
Had hiervoor een Happy Vally maar die stond open aan de bovenkant onder m'n kin.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:31

Raar is het niet hoor!
Als jij je veiliger wil voelen dan moet je dat gewoon doen. Natuurlijk wel kijken waarom je er zo vaak afvalt, maar anders wordt je misschien bang en is springen niet meer leuk. Dus een bp is voor jou gewoon een stukje vertrouwen denk ik :) succes met zoeken!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:38

zeker met springen is het risico op vallen groter. Je zult maar met je rug oid op de hindernis vallen...... zo'n bp beschermd toch je ingewanden en vitale organen.
Mijn dochter mag van mij niet springen zonder bp!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:44

ik trek helemaal geen conclusies, ik stel alleen vragen. Ik ken jou en je paard niet, kan alleen afgaan op wat je schrijft (en je hebt in de openingspost over veel vallen). De dingen die ik aanhaal zijn mogelijke oorzaken van eraf vallen, en behalve een BP aandoen (niets mis mee!) is het ook verstandig om verder te kijken. Ik zeg dus niet dat dit bij jou het geval is, ik geef alleen wat voorbeelden.

Ik bedoel het ook helemaal niet rot, ik herken je situatie heel goed en sta in een vergelijkbare situatie, terwijl ik altijd al met BP en airjacket rijd (bij cross en springen). Dus ik zal je reactie - die ik best aanvallend vind en waar ik volgens mij geen aanleiding voor heb gegeven - maar niet te onaardig opvatten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:24

wel jammer dat je niet reageert hierop.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:29

Als je nog maar het kleinste vermoeden hebt dat een BP je zou helpen en wat meer vertrouwen zou geven, zeker doen!
Het is voor je eigen veiligheid en als je buikgevoel zegt dat dat is wat je nodig hebt, zou ik niet teveel twijfelen.
Misschien zijn het de jaren van verstand wel, die na twee en een half jaar komen piepen ;)